Prodekan bachelorutdanning IV

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fleksibilitet i utdanning v/Edel Storelvmo Rektor ved Høgskolen i Narvik.
Advertisements

Rammevilkårene for forskning i utdanningen Toril Johansson, ekspedisjonssjef Universitets- og høyskoleavdelingen.
Samarbeid om europapolitisk deltakelse Gunn Marit Helgesen Leder i internasjonalt fagpolitisk utvalg Oslo,
Bakgrunn og rammer for revisjon av rammeplan for ingeniørutdanning Seniorrådgiver Ole Bernt Thorvaldsen.
UTDANNINGSTILBUD VED IMT 2010/2011
NOKUTs evaluering av ingeniørutdanningen Evalueringen sett fra en liten høgskole Instituttleder Terje Tvedt Institutt for teknologi- og nautikkfag Høgskolen.
Maritim profesjonsutdanning Forslag til ny nasjonal struktur for maritim offisersutdanning Innstilling fra arbeidsgruppe nedsatt av MARUT Arbeidsgruppens.
NVHs kvalitetssystem Oslo: 2. mai NVHs sentrale prinsipper for kvalitetssystemet •Kvalitetssystemet skal inngå som integrert del av NVHs ledelses-,
Strategiplan 2010 – 2020 Ole Petter Ottersen Rektor, Universitetet i Oslo
Personalseminar Avdeling for IT Høgskolen i Østfold 18.mars 2005
Fagskolen Rogaland: offentlig, med 3 avdelinger
Rune Nilsen prorektor.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
1 Samling – Innkjøp 14. Og 23.september 2010 LMS-samling 2. desember 2010.
NTNU Noen administrative utfordringer.
Hvordan løse rekrutteringsproblemene i sektoren? Og hvordan få studentene til å bli?
STUT møte 16. mai 2014 Mastersøkere med internasjonal utdanning.
Evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013 Status og utfordringer i kvalitetsarbeidet Studiekomiteen
Handlingsplan for innovasjon og Innovasjonsåret 2013
Læringsmål for PECOS Prosessen og innholdet Anne Julie Semb Programleder PECOS.
Studentparlamentets handlingsplan Prioriteringer for utdanning Marianne Andenæs, leder av Studentparlamentet ved UiO Studiekomiteen
Internasjonaliseringsåret 2012 Internasjonalisering strategier og tiltak 2012.
Finnmarksfakultetet – ambisiøs, raus og nær! Strategi for Finnmarksfakultetet, UiT Norges arktiske universitet,
AITeL – Avdeling for informatikk og e-læring Presentasjon for høgskolestyret 17.september 2007.
Mulige konsepter og kriterier for faglig organisering – oppspill til gruppearbeid Møte i arbeidsgruppen 28. mai 2015 Thor Bjørn Arlov, Per E. Kjøl, Morten.
2. mai 2016 Lærings- og arbeidsmiljøåret ved UV. UV 20 år i år! Fakultetet er 20 år i år Sammensatt av –Et tradisjonelt universitetsinstitutt -> IPED.
STYLE seminar 4. mars Strategi 2020: UiO skal tilby landets beste lærerutdanning og øke rekrutteringen av gode studenter innenfor realfag (s.8).
Kunnskap for en bedre verden 1 Råd for samarbeid med arbeidslivet (RSA), 21.oktober 2015.
Det medisinske fakultet HANDLINGSPLANER DMFs handlingsplaner for Handlingsplaner 2009 – prosess Prodekanus Helge Klungland Fakultetsrådssak.
På vei mot noe nytt. HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG NTNU som regional aktør i Trøndelag når nåværende HiST og NTNU sitt samfunnsoppdrag kommer inn under samme.
HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG Studieprogramråd ved HiST Utdanningsutvalget Gunnar Bendheim.
Strategi – Innspill fra IDI Kalvskinnet Ledermøte 22. mars 2017
Eilif Hugo Hansen: Hvor mange studieprogram trenger vi?
Strategi & bemanningsplaner
Den gode skoleeier I Nes.
Fusjonen NTNU og status fakultetet
Status samlokalisering
Foreløpige prioriteringer for 2018 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
Status HP Utdanning og læringskvalitet
NTNUs kvalitetssystem for utdanning
Økonomisk ramme for medisinutdanning nord i Trøndelag
Studieporteføljeutvikling
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Samlokalisering etter fusjon
Innovasjon, viktig del av samfunnsoppdraget til NTNU – møter globale utfordringer og skaper kommersielle muligheter. «Nytt utdanningstilbud i innovasjon»?
Handlingsplan 2017 status Ledelse, medvirkning og ressurs

Ny studietilsynsforskrift - NOKUT
Utdanningskvalitet ved Nord universitet
Strategi for Nord universitet 2020
Handlingsplaner Utdanning - Status 2017
Universitetet i Stavanger
Overordnet strategi SV-fakultetet
Samarbeidsarenaer som virkemiddel for å fremme god læring Teknologisk forum, TNM-Porsgrunn 15. mars 2017 Randi T. Holta Visedekan for profesjonsutdanningene.
Prodekan for bachelorutdanning Frank Almli
Kvalitetsmeldingsprosessen
Samlokaliseringsprosjektet IE
Løypemelding fra instituttrunden høsten 2017
Utdanningsutvalget SU
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
Studieprogramråd ved NTNU UU 20. november 2017
Aktiviteter i campusutvikling høst 2017
Rolle og ansvar som SPA Prosess
Utdanningskvalitet ved Nord universitet
Internasjonalisering
Internasjonaliseringsåret 2012
Nytt studieutvalg ved HF (2016-høst vår)
Evalueringssystemet ved MN-fakultetet
Prosjekt internasjonalisering
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Utskrift av presentasjonen:

Prodekan bachelorutdanning IV Hovedoppgaver fra august 2017 og ut året 2018 Planlegge flytting fra Kalvskinnet til Gløshaugen for vår bachelorvirksomhet Følge opp planer for porteføljeutvikling på kort og lang sikt presentert for rektor i mai 2017. Fullføre arbeidet med faglig integrasjon og samordning Gjøvik, Ålesund Trondheim for studieprogrammene maskin, bygg og fornybar energi bachelor. Rekruttering, opptaksprosedyrer, markedsføring av våre studieprogrammer Delta i forskjellige råd, utvalg og møter: NTNU RSA , Skole, kultur og velferd Styringsgruppen for Geminisentrene SEED CDIO Beredskapsledelse ved IV Utarbeide ny strategi og handlingsplan for IV for 2018 hvor bachelorvirksomheten blir fullt ut integrert Deltakelse i FUI, emnevegg, fellesemner, ex.phil, områdeemne, osv. Råd, utvalg og tilhørighet for studieprogrammer Følge opp rekruttering og meritteringsordningen for vitenskapelig ansatte ved NTNU i teori og praksis

Handlingsplaner 2017 Oppfølging av prioriteringer og bevilgninger UM1 – Det er et mål å få til sterkere faglig integrasjon, samordning samt reduksjon av antall programmer innen bachelor, master og siv.ing utdanningen. UM2 – IV-fakultetet etablerer et læringssenter for teknologiutdanningen for økt kvalitet, pedagogisk utvikling og innovativ utdanning- og undervisningsformer. UM3 – IV-fakultetet skal ved neste SFU-utlysning sende minst en søknad. UM4 - IV-fakultetet skal utvikle og implementere EVU-tilbud ved alle sine institutter. UM5 – IV-fakultetet skal videreutvikle sitt UROP-tilbud internt og internasjonalt og ha et mål om minst 100 studenter engasjert i UROP-prosjekter ved periodens utløp UM6 – IV-fakultetet skal aktivt bruke kvalitetssystemet for utdanning og 5-årige periodiske evalueringer med internasjonal deltagelse til kvalitetsutvikling av sine studieprogrammer og undervisning.