Masteroppgåve, UiA 2016 -Litt om utvalet mitt!.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Studieforberedende utdanningsprogram
Advertisements

DRAMA En uttrykksmåte for barna En arbeidsmåte for førskolelæreren
Er du ung, har langvarige helseutfordringer og har lyst til å møte andre unge i liknende situasjon? I Helt sjef! kan du møte andre unge i liknende situasjon.
Stortingsmelding 20 På rett vei Kvalitet og mangfold i fellesskolen.
Eksamenskurs og sommerskole Rådgiversamling 21. april 2016 Valgerd Mørch og Anna Skarheim.
Velkommen til foreldremøte. Sakliste  Forventninger  Timeplanen  Fag  Læringsmål  Lekser  Ukeprøve  Klassemiljø  Sosiale tiltak  Info fra FAU.
Utvekslingsår i utlandet Hva innebærer det? Hvordan går man frem? Fordeler - ulemper Bør man dra på utveksling?
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
Valg av programområde og fag til Vg2 Et viktig valg for tiden din her på Nadderud, og for veien videre.
FORELDREMØTE 8. TRINN Rådgiver –Thomas Kvalvik & Siri Myhren Petersen Emne: Nye fag på 8. trinn.
Dette er klassen vår. Vi er jenter og gutter som trives saman.
2. mars trinn Vormsund ungdomsskole. Nasjonale prøver.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2004 Hovedresultater.
Velkommen til Informasjonsmøte for foreldre OM VIDEREGÅENDE OPPLÆRING.
WORLD SKILLS Skolekonkurranser som metode.. Hvorfor kan dette gi bedre læring? Å konkurrere kan være et virkemiddel for å sette fokus på bil og yrkesfag.
STUA seminar 11. februar 2016 Marianne Jacobsen Veiledning hos MN-studieinfo.
Livsmot og livsmestring -Kunnskap om sunnhet som grunnlag – Martha Bjelland Bø – Sagavoll folkehøgskole.
Ski videregående skole Kunnskap - Idrett - Kultur - Kreativitet.
Den forundrede forvandlede Del 2 i serien «Fortellingen om Far»
DOMMERMANUAL TEMA NORDEN NM 2016 Trondhjem mars.
Vurdering -hva ligger i en karakter? -forventninger lærere og elever.
Ungdomskoleprosjekt Meldal Skolen ser lenger enn klasserommet Entreprenørskap i skolen. Elevbedrifter Byggeprosjekter Arbeidslivserfaring Samarbeid med.
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
FORELDREMØTE 10. TRINN YOU-RÅDGIVER: Siri Myhren Petersen (10A, 10B, 10C, 10G) Thomas Kvalvik (10D, 10E, 10F, 10G)
BRUKERUNDERSØKELSENE 2015 Det er viktig å minne om at resultatene fra brukerundersøkelsene ikke gir oss den fulle og hele sannheten om kvaliteten på tjenestene.
Rådgiver orienterer… 10. trinn høsten Hva er min jobb som rådgiver på 10. trinn?  Administrere og følge opp elevene i forbindelse med uke 43. 
Idrettsfag Musikk, dans, drama. VALG AV MATEMATIKKVARIANT  matematikk 1T  matematikk 1P.
Ski videregående skole
Informasjon fra rådgiver 9. trinn
Informasjon fra rådgiver 10. trinn
FYR - fellesfag, yrkesretting, relevans
Helse-og oppvekstfag Fagerlia videregående skole
Studieveien.
Cafe med elevene.
VELKOMMEN TIL INFORMASJONSMØTE - Videregående opplæring
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Velkommen til August 2017.
Informasjon om fagvalg 8 trinn
Hva har vi gjort i September?
VELKOMMEN TIL HØSTENS FORELDREMØTE I 2C
Endring i opplæringslova § 3-1
INFORMASJON 10 KLASSE INNSØKING TIL VGS.
Sametingsvalget mellom Karasjok og Tønsberg
FORELDREMØTE 10. TRINN 26. september 2017
Erfaringer med bruk av NS 8435
Rådgiversamling 8. september 2017
VELKOMMEN til informasjonsmøte om videregående opplæring
Utvekslingsår i utlandet
PRAKSISMØTE.
Ski videregående skole
Yrkesfaglig Studiekompetanse
OVERORDNET MÅL: Kontinuerlig utvikling av skolen, for å kunne gi en best mulig opplæring til elevene TILTAK 1: Tilbakemeldingskultur – vurdering Videreutvikle.
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Elever og foresatte 10.trinn
Kor attraktiv er Bø og korleis kan vi påvirke nærings- og besøksattraktiviteten? 16. Februar 2015.
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Nye tider – nye utfordringer
FAGVALG KUNST, DESIGN OG ARKITEKTUR EDVARD MUNCH VIDEREGÅENDE SKOLE
Atrå barne- og ungdomsskole
VALG AV PROGRAMFAG TIL VG2 V-19
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Fagfornyelsen og kjerneelementer i fag
Rapport Veidekke.
Velkommen til foreldremøte
LÆREPLAN I FELLES PROGRAMFAG I VG1 BYGG- OG ANLEGGSTEKNIKK
Elev/foreldremøte 2. april 2019
Gjennomføring
Seniorrådet Helse og Velferd Helse og velferd 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Masteroppgåve, UiA 2016 -Litt om utvalet mitt!

Ordsky: Frå alle svara i undersøkinga Ordsky: Frå alle svara i undersøkinga. Utdanning, jobb, frivillig aktivitet

Kvifor MDD? «Interessen for musikk samtidig som jeg fikk generell studiekompetanse» «Morsom måte til studiekompetanse» Kvifor valde du å gå på MDD? «Hadde drevet med drama tidligere, og ville ha noe praktisk ved siden av generell studiekompetanse»

Ville du valt MDD igjen? Kanske Nei Ja

Ville du valt MDD igjen? «Ja, det ga meg et godt grunnlag for videre utdanning og valg» «JA! Jeg ser fortsatt tilbake til årene på Dahlske som de beste noen gang.» «Ja, veldig kjekk og utfordrende studieretning. Høy kvalitet og godt samhold» «Ja, uten tvil. Fagene som var relatert til MDD motiverte stort til å gå på skolen samtidig som det ga en god mestringsfølelse»

Utdanning? Kulturfag Andre fag Pedagogisk Kva høgare utdanning har du teke? Pedagogisk

Kor nyttig var MDD for utdanninga? Ingen nytteverdi Litt nytteverdi Høg nytteverdi Middels nytteverdi

Jobb? Kulturrelatert arbeid Andre jobbar Lærar Innanfor kva fagfelt har du hatt lønna arbeid? Lærar

Kor nyttig var MDD for jobben? Ingen nytteverdi Litt nytteverdi Høg nytteverdi Middels nytteverdi

Frivillig kulturaktivitet? Nei Ja -Har du delteke aktivt i frivillig kulturaktivitet etter vidaregåande?

Kor nyttig var MDD for aktiviteten? Litt nytteverdi Høg nytteverdi Middels nytteverdi (Ingen nytteverdi: 0)

Fagleg og sosial nytteverdi: -Jeg fikk faglig kompetanse innen skuespill som hjalp meg videre til å forstå dette yrket jeg ønsket å fordype meg i. -Det gjorde at jeg kunne studere musikk videre og jeg fikk også mulighet til å fordype meg i instrumentet mitt. Hadde det ikke vært for Dahlske hadde jeg ikke drevet med musikk på heltid i dag. -Økte interessen for teater og musikk, vist meg min styrke innenfor administrativ drift av kultur.

Fagleg og sosial nytteverdi: -Jeg ser sammenhengen i TV-produksjon og drama fra Dahlske. Også historiefortelling er noe jeg har bruk for hver dag -Jeg bruker min musikkbakgrunn i jobben min som lærer. Jeg er ikke utdannet musikklærer, men brukes som det ved min skole fordi jeg har litt musikkunnskaper fra vgs. -Lært meg samarbeid i kreative prosesser, metoder og teknikker i forhold til det å lage noe kreativt.

Fagleg og sosial nytteverdi: -Som lærer har dette rustet meg bedre til å kunne variere undervisning og inkludere praktisk-estetiske virkemidler. -Det kreative fokuset har gjort at jeg har fått andre kreative interesser, noe som har vært veldig nyttig i forbindelse med å skille seg ut som jobbsøker etter endt høyere utdanning. -Jeg har ikke sceneskrekk i dag. Jeg er tryggere på meg selv og klarer å stå foran folk og ikke minst mer sosial. I jobben min står jeg foran folk veldig mye. Er i mange møter i uka og har prestasjoner stadig vekk.

Fagleg og sosial nytteverdi: -Oppsetninger har gitt meg sterkere organisatoriske evner, som jeg har dratt nytte av på flere arenaer. -Lært å jobbe hardt. Gå mine egne veier. Finne mine kvaliteter og bli bedre på dem. -Den viktigste kompetansen har jeg fått i møtet med mangfoldet av mennesker på MDD, og respekten for at alle kan noe som er helt spesielt for den enkelte. -Hadde det ikke vært for Dahlske hadde jeg ikke drevet med musikk på heltid i dag.

Karakterutvikling (tal henta frå «Hjernen og hjertet», Dahlske vgs Karakterutvikling (tal henta frå «Hjernen og hjertet», Dahlske vgs. mars -17) MDD-elevane gjer det gjennomgåande svært godt i programfag. Høg gjennomføring «Alle» tek høgare utdanning -Ikkje spesifikke resultat for programfag…