Rammer for presentasjon av FoU -arbeid

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Om å sette i gang prosjekt
Advertisements

Barnevernkonferansen 2013 Union Hotell Geiranger 18
Hvordan skrive en vitenskapelig artikkel?
Fra prøving og feiling til
Fra idè til ferdig produkt
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Ph.d.-programmet ”Forskerutdanning i pedagogiske ressurser og læreprosesser i barnehage og skole”   HBV januar
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
Presentasjon 14. og 15. mai 2008 May Britt Postholm PLU, NTNU
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Forskningsdesign Bjørnar Sæther SGO 4001.
Gunn Engelsrud-NOKUT-konferansen 21 april 2010 Dokumentasjon av utviklingsarbeid og erfaringskunnskap - ”vi lærer alltid med kroppen selv om.
Hvordan gjøre en god eksamen?
Det utdanningsvitenskapelige fakultetet, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning Artikkelbaserte avhandlinger og veilederrollen Seminar for kandidater.
Eksamen i muntlig norsk
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Den autentiske læringsdialogen
Arenaer for utforskning 2009  Introduksjon og informasjon  basisgruppene etableres to og to diskuterer evt. overordnet tema velger representanter til.
Hvordan skrive en god utredning?
10/07/2014Wenstøp: STR 2400 Kursopplegg Nydalen1 STR 2400 Strategi Kursopplegg Fred Wenstøp.
Prosjektoppgaven – krav og suksessfaktorer. Suksessfaktorer Bruk biblioteket Bruk veilederen Start skrivingen tidlig Jobb jevnt (lag gjerne tids- og handlingsplaner.
Hva er en artikkel?.
Høgskolen i Telemark Bachelorprogrammene ved IØI gir mulighet til å skrive bacheloroppgaver 15 studiepoeng Må kombineres med valgfag Gruppearbeid eller.
Forside/oversikt Fag / tema Forming, matematikk, symmetri, geometri
Avdeling for sosionomutdanning
HiAk - RFF Intensjonsavtalen mellom RFF og HiAk har materialisert flere handlinger. Det skal arbeides med flere prosjekter innenfor: PPU – planlegge oppstart.
Oppgavens tema: Forandring med personanalyse av varme og kalde farger.
Ny etterutdanning i elevvurdering Nils Ole Nilsen.
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
Gutter og jenter i klasserommet, erfaringer fra praksis.
Anna-Lena Østern, NTNU Hamarseminaret.
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Skriving av prosjektrapport
Fagdag LU - UTVIKLINGSARBEID OG FORMIDLING
1 EiT 2006/ Eksperter i Team Medisinsk Teknologi og Samfunnet Rapportskriving Prosjektrapport.
DidIKTikk, digital kompetanse i praktisk undervisning
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Bachelorprogrammet i offentlig administrasjon og ledelse OADM 3090 AVSLUTNINGSEMNE Faglig opplegg våren 2007 Læringsmål: - Trening i problemløsning gjennom.
Masterskolen 2015: Introduksjon
PSYC april 2008 Framgangsmåter i kvalitativ forskning Hovedoppgaven i fokus.
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
Oppgaveskolen -V07_1 Innledning Arild Jansen, AFIN Oppgaveskolen 2007 Introduksjon Organisering av seminaret [Gjeste]forelesninger – hva er behovene ?
Masterskolen 2012 : Introduksjon Opplegget for Masterskolen –Opplegget, timeplan med mer Elementene i en masteroppgave –Teori, metode og empiri (data)
Oppgaveskolen -V06_1 Innledning Arild Jansen, AFIN Oppgaveskolen 2006 Introduksjon Organisering av seminaret [Gjeste]forelesninger Leseliste – litteratur.
1 DRI 3001 våren Arild Jansen, AFIN DRI 3001 – 3.forelesning Forhold mellom teori og virkeligheten Temaer l Litt (mer) om bruk av teori og empiri.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Introduksjon til øving 3
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Informasjon om Bacheloroppgave
Opplegg for prosjektarbeid i mediekunnskap 07/08
Prinsipper for arbeid i lærergruppene Levanger 20. – 21. april 2006 Torunn Tinnesand lp-modellen læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Hvordan bør oppgaven bygges opp? Avsluttende arbeid Spama.
Høgskolen i Telemark Bachelorprogrammene ved IØI gir mulighet til å skrive bacheloroppgaver 15 studiepoeng Må kombineres med valgfag/obligatoriske kurs.
Prosjekt til fordypning Navn Navn på fordypning. Innhold  Her presenterer du hva du skal snakke om:  Eksempel: I denne presentasjonen skal jeg snakke.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Oppgavestruktur <Fag> <Navn> Institutt for statsvitenskap
Arbeidet med prosjektskissen
Prosjektoppgaven.
Kvalitativ analyse ved bruk av NVivo11 Computer-Assisted Qualitative Data Analyses Software (CAQDAS) Ph.D Kurs ISP Steinar Theie.
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Utvikling av lærerstudentenes FoU-kompetanse
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
DELINGSKONFERANSE 23. MAI 2018 UIS
Introduksjon til FINF4031 Individuell semesteroppgave
STR 2400 Strategi Kursopplegg
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Læringsform: Tilegnelse
Vårt utgangspunkt UiT Norges arktiske universitet Samfunnsvitenskap
Utskrift av presentasjonen:

Rammer for presentasjon av FoU -arbeid

Presentasjon av studie ved bruk av PowerPoint Litt informasjon: Ulike uttrykk som kan brukes i presentasjonen (PowerPoint, transparenter, lyd, bilde, rollespill, legge inn dialoger, en eller flere på gruppa kan presentere). 20 minutter til presentasjon + 10 minutter til påfølgende diskusjon Konferanse 15. mai – ingen skal levere inn ”paper”, men det skal skrives til konferansen (”paperet” fungerer som manus) ”Paperet” grunnlag for en prosjektoppgaven som skal leveres den 29. mai.

Struktur på presentasjon 1. Introduksjon med problemstilling 2. Beskrivelse av utprøving/forsøk 3. Resultat 4. Diskusjon

Prosjektoppgave/rapport Prosjektrapporten må innfri følgende kriterier: Målsetting og teoretisk forankring av tema Problemformulering Metodisk tilnærming (datainnsamling og analytisk tilnærming) Beskrivelse av utprøving/aksjonering Resultater (data og analyse ved hjelp av teori) Avsluttende diskusjon Utviklingsdimensjon (pedagogiske og didaktiske konsekvenser) Rapporten må bygge på teori. Rapporten vil være et uttrykk for faglig kompetanse, didaktisk kompetanse og endrings- og utviklingskompetanse Antall sider: 15-20 Forside, innholdsfortegnelse og litteraturliste kommer i tillegg