Skolebasert kompetanseutvikling

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Advertisements

Vurdering for læring i Vest-Finnmark
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Forventninger og videre arbeid…...
Kvantitativ undersøkelse • Har skolen utviklet seg det siste året? • Hva forklarer en eventuell utvikling? • Forskjeller mellom skoler og kompetansemiljø.
Fylkesvise samlinger høsten 2013
Læringsledelse - prosess
Lederperspektiv på prosjektet, Framtida nå, les og forstå
Skrivestien.
Melding til Stortinget…
Hva arbeider vi med? Faggruppa spesifikke lærevansker.
Ny GIV-Overgangsprosjektet Troms fylkeskommune
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
«Ungdomstrinn i utvikling»
GNIST og Ungdomstrinns-satsingen VFL-samling Susanne Lavik
Ungdomstrinn i utvikling
VURDERING FOR LÆRING VFL SAMLING NAMSOS.
Velkommen til fagsamling i klasseledelse 26/9-13
VELKOMMEN TIL INFORMASJONSMØTE OM UNGDOMSTRINNET
Lektor 2 på Vardal ungdomsskole 5. mars Lektor 2 - ordning Fagpersoner fra industri og øvrig arbeidsliv utenfor skolen deltar aktivt i undervisningen.
F Skolebasert kompetanseutvikling i ungdomsskolen Forskning på piloteringen.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Forsøk med arbeidslivsfag - status høsten skoler i 82 kommuner Første kull fra piloten gikk ut våren 2012 Første kull fra forsøket gikk ut våren.
Veilederkorpset - Eide kommune Trondheim
Oslo kommune Utdanningsetaten Skolens navn settes inn her.
OTH prosjektet Inger Langseth Program for Lærerutdannning Inger Dolmset Moan Åfjord videregående skole.
PROSJEKTSAMLING VANDREBOKA 21 APRIL Hva har prosjektet ført til for Dokka Videregående Skole ? Hva blir videreført?
Fylkesvise samlinger høsten 2013
Ny Stortingsmelding om ungdomstrinnet. Departementet vil innføre valgfag:  Det innføres valgfag på ungdomstrinnet fra høsten  8. trinn får 1,5.
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
LP-modellen fra et rektorperspektiv
VFL Lindesnesregionen - høsten 2014
Praksiseksempel fra Lørenskog
Inger Langseth Rita Riksaasen Martin Meland Program for Lærerutdanning PP-tjenesten Fosen.
Ungdomstrinn i utvikling Helhet og sammenheng 23. januar
Ungdomstrinn i utvikling
Skriving og lesing som grunnleggende ferdighet
TPO, mappemetodikk og grunnleggende ferdigheter Rakel.K.R.Næss Anne-Beathe Mortensen-Buan.
DIGITAL SKOLE HVER DAG Mattias Øhra. Hvor er vi i norsk skole ift. IKT? Digitale skiller:  Forskjeller mellom elever  Forskjeller mellom klassetrinn.
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
COMENIUS REGIO Konferanse 28.4 og 30.4.
Ungdomstrinn i utvikling 1. samling i pulje 4 for skoleeiere og skoleledere Internett:
Tiltak: Kontinuerlig underveisvurdering i alle fag (Aust-Lofoten vgs) Grønn Gul - Rød Kontinuerlig underveisvurdering i alle fag: Kontinuerlig underveisvurdering.
Presentasjon om FAU v/Marius Jagland Berntzen Cathrine Wessmann: Skolens mål og oppgave Drammensskolens satsningsområder Lærerne på 1. trinn Forventninger.
Driftsstyrets rolle i arbeidet med kvalitetsvurdering og skoleutvikling.
Språkløyper Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving sprakloyper.no.
Stavangers system for kvalitetsvurdering og utvikling av våre grunnskoler Bruk av resultater og dialog.
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
Ungdomstrinn i utvikling Om den nasjonale satsingen og arbeidet ved vår skole.
Regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Status: LeseLos og «Ungdomstrinn i utvikling»
Kommunens videre planer for satsingen Skoleeiere og skoleledere jobber sammen Workshop Ungdomstrinn i utvikling Pulje 2, 4. samling Høsten 2015.
Foreldremøte 10. trinn Velkommen Roar Bjarne Kvamme.
Nasjonale prøver Sandved skole
Foreldrekontaktar og Fau
Skolebasert kompetanseutvikling
Utvikle en felles plan for faget utdanningsvalg i Vestfold
Systematisk Observasjon av Lesing.
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Læring på ungdomstrinnet
Skolebasert kompetanseutvikling Klasseledelse

Skolebasert kompetanseutvikling
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Følelser Læring for livet 9.trinn.
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
Utskrift av presentasjonen:

Skolebasert kompetanseutvikling Praksisfortelling fra Breilia skole, Hammerfest Skoleledersamling i Alta 19. april 2016

Breilia skole

Lesson study Forankring og implementering Prosessen Leders rolle Suksesser og utfordringer

Ungdomstrinn i Utvikling - UIU

Ungdomstrinn i utvikling ved Breilia skole

Ungdomstrinn i utvikling ved Breilia skole Hvert mål har tegn på god praksis og måter det kan evalueres på.

Forankring og implementering Vår 2015 Ståstedsanalyse God på vurdering og at vurderingskriteriene er kjent for elever Skolen god på tilbakemelding i forhold til kompetansemål Manglende etablert felles forståelse av hva grunnleggende ferdigheter innebærer Erfaringsutveksling mellom lærerne satt i system Få arenaer for felles refleksjon og læring Introduksjon om Ungdomstrinn i utvikling og Lesson study

Høst 2015 - Arbeid med lesing -UiU – Lesson study Fagseksjoner IGP på tvers av trinn -UiU – Lesson study Møteplan, rammer, tillitsvalgte Læringsdagene Gjennomføring og erfaringsdeling

To skritt fram og ett tilbake Som leder skal du leve godt med usikkerhet, tåle motstand, og ha mot og utholdenhet. KS