Prosjekt betre læringsresultat

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Advertisements

KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Tranøy kai Foto: Bjørn-Are Melvik Else Marie Ness 27.Januar 2016.
Kartleggingsprøver på godt og vondt- hva gjør vi? Tove Mathisen og Kurt Henriksen Hvorfor kartleggingsprøver? Begrepsforståelse? Hvilke kartleggingsprøver.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
Kunnskapsløftet er utdanningsreformen som ble implementert i Reformen innebar en rekke endringer i skolens innhold, struktur og organisering fra.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
OLWEUS ARBEID Indre Hafslo oppvekstsenter. Kva er mobbing? Tenk/diskuter.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
BUØY SKOLE Lærelyst, vekst og glede. Vår visjon: Lærelyst, vekst og glede  Buøy skole år: 1-7 skole,160 elever og 30 ansatte  Opplæringsloven, læreplanen.
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Anita Holm Cirotzki – Loen 19. november 2015 Høyring om endring i barnehagelova Barn med særskilde behov.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
Prosjekt betre læringsresultat
Grunnskulen, - prosjekt betre læringsresultat
Barnehagane i Os 2015/2016.
Grunnlaget for innspillet
Prosjekt Betre Læringsresultat
Prosjekt Betre Læringsresultat
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Prosjekt betre læringsresultat
Velkomen til nytt skule- og barnehageår 2015/16
Prosjekt Betre Læringsresultat
Velkommen til foreldremøte 19. september 2017
Vikemarka skule i Ørsta.
Opplæringslova kapittel 9A
Betre læringsresultat vår 2014
Status: LeseLos og «Ungdomstrinn i utvikling»
Prosjekt Betre Læringsresultat (BLR)
Prosjekt Betre Læringsresultat
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Øvelser med kommunal kriseledelse
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Styringsgruppemøte BLR
BLR Skule- og barnehageåret 2015/16
Velkommen til August 2017.
Glede gjennom mestring
STORFORELDREMØTE
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
«Saman set me spor» Fleksibilitet Respekt Omsorg Glede
Fellesmøte Fellesmøte.
Forventingar til foreldre frå skulen
Tverrfaglig uke for LUT
BLR Tenesteutval
Prosjekt Betre Læringsresultat
Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
PIA - HVEM ER VI? Oppvekstkomitemøte
Vurdering for læring Camilla Wiig, HIVE.
– verdier og prinsipper for grunnopplæringen
SPRÅKLØYPER Ein introduksjon
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova)
Oppveksteigarsamling Midthordland kompetanseregion og KS Oseana
Skoleeier i utvikling av skolen. Ordfører Nina Sandberg
Presentasjon av Kine Vålbekk
Den nasjonale studentundersøkinga om studiekvalitet
Språkløyper - nasjonal strategi for språk, lesing og skriving
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
Kompetanse for mangfold Jåttå vgs
Læring på ungdomstrinnet
alle barna sin rett til god omsorg
Karlsrud skole.
Ida Large Utdanningsdirektoratet
Diskusjonsframlegg frå styret
Nå er vi spente!.
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Om vurdering og nye eksamensformer
Utskrift av presentasjonen:

Prosjekt betre læringsresultat Vår 2014 presentasjon skular

BLR - Framdrift i prosjektet Mai 2011 – kommunestyret Kvalitetsplan for Oppvekst og kultur vedteke Desember 2012 – kommunestyre Budsjett 2012 - Oppdrag Prosjekt betre læringsresultat Februar 2013 Seminar for politikarar, KFU, leiinga og tilsette i skulane April 2013 Høyring og innspel frå alle skulane April 2013 Strategisamling for leiinga ved skulane Mai 2013 Tiltaksplan prosjekt betre læringsresultat vedteke Oktober 2013 Prosjekt Betre læringsresultat blir lagt fram for tenesteutval Desember 2013 Lagt fram i kommunestyremøte Februar 2014 Presentert prioriteringar for tenesteutvalet

Grunnskulen, - Prosjekt betre læringsresultat Frå protokoll: Møte i Os kommunestyre den 18.12.2012 pkt. 3.1. Grunnskulen, - Prosjekt betre læringsresultat FrP/H ser fram til vidare implementering av Kvalitetsplanen for Oppvekst og Kultur. Arbeidet i 2013 bør fokusera på læringsresultat. Kvaliteten på undervisninga og korleis vi organiserer skulekvardagen er avgjerande for kva læringsutbytte den einskilde elev sit att med frå grunnskulen i Os. Resultata frå nasjonale prøvar syner diverre at Os kommune kjem dårlegare ut enn ynskt. FrP/H vil difor setja fokus på dette gjennom eit eige prosjekt; Prosjekt betre læringsresultat. Prosjektet bør organiserast som eit delprosjekt under Kvalitetsplanen for Oppvekst og Kultur, og strekkja seg over ein 5-7 års periode slik at ein får målt effekt av prosjektet. FrP/H syner elles til planlagt seminar om temaet i jan/feb. som det naturlege startpunktet for prosjektet.

I løpet av 1. halvår ber koalisjonen også om at administrasjonen legg fram ein samla tiltakspakke for å betra læringsresultata i Os. Tiltaka bør delast i; tiltak som kan gjennomførast innan eksisterande økonomisk ramme for området og b) tiltak som krev tilførsel av nye midlar. Tiltakspakken bør vera eit resultat av interne prosessar der politikarane, tilsette, tillitsvalde og leiing innan Os-skulane arbeider saman for å fremja målsettingar og aktuelle tiltak. Eksterne krefter, t.d. frå kommunar som over tid har hatt betre læringsresultat enn Os, bør også trekkjast inn i arbeidet. Det er avgjerande at vi får ein fordomsfri og open debatt om stoda i Os-skulane, og kva tiltak som kan bidra til å betra læringsresultata. Tenesteutvalet får ein sentral rolle i arbeidet som politisk styringsgruppe for arbeidet.

Styringsgruppe Eirik Andre Hesthamar (Leiar) Helge Olav Nygaard Ingvar Torsvik /Line Rye Ann Kristin Bolstad/Signe Christensen

Arbeidsgruppe Ann Kristin Bolstad/Signe Christensen (Knut Vidar Garlid) Kjetil Gulbrandsøy Beate Moberg Nina Moberg Hauge Gyrid Eikeland Ziegler Irene Ullensvang Ole Morten Lom (Utdanningsforbundet)

Prioriteringar vår 2014 Fordeling av midlar 2 000 000.- Vokal – sikre innlegging av resultat Grunnleggande ferdigheiter Lesing og leseopplæringa Nasjonale prøver Klasseleiing og Læringsmiljø Elevane sitt utbyte av opplæringa Samarbeid skule/barnehage - heim

Fordeling etter elevtal kr 293 233,08 kr 383 458,65 kr 172 932,33 Elevtal i 1. klasse Fordeling etter elevtal Kuventræ barneskule 39 kr 293 233,08 Os barneskule 51 kr 383 458,65 Søfteland skule 23 kr 172 932,33 Hegglandsdalen barneskule 8 kr 60 150,38 Halhjem barneskule 17 kr 127 819,55 Lysekloster barneskule 22 kr 165 413,53 Strøno barneskule 10 kr 75 187,97 Lunde barneskule 36 kr 270 676,69 Søre Øyane barneskule 19 kr 142 857,14 Nore Neset skule 41 kr 308 270,68   266 kr 2 000 000,00

Lesing i barnehagen Språkmiljø og språkstimulering Leik språkleg samspel med barn og vaksne Omgrep og ordforråd Lesing og leseaktivitetar Høgtlesing og forteljing Rim og reglar, Song Samtale Rammeplan, Kvalitetsplan, Lese- skriveglede, Språkglede, foreldresamtalar, barnesamtalar, samarbeid med helsestasjon, overgang barnehage og skule

God kvalitet på leseopplæringa Utarbeide ein leseplan Felles for barnehage og grunnskule Leseutvikling på alle trinn i alle fag Alle lærarar er leselærarar Revidere «Lese- og skriveglede» frå 2003 Opprette ei ressursgruppe for lesing i kommunen Lese- og læringsstrategiar Vurdere kjøp av Leselos eller anna «leseopplegg» Leselos er eit observasjonsverkty som er berekna på å støtte elevane si leseutvikling. Er tilpassa til å følgje elevane på alle trinn og i alle fag. Kan fungere som sjekkliste for undervisningsplanlegging, for kvalitative observasjonar av elevane si leseutvikling og for tilrettelegging av lærargruppa si kompetanseutvikling om lesing.

Klasseleiing og Læringsmiljø Lærarkompetanse med stor effekt på læring: Formativ evaluering med vekt på læringsstrategiar og læringsprosesser Vurdering for læring Nasjonalt tilsyn Klare standardar for god undervisning Læraren er tydeleg leiar Struktur i undervisninga «Den gode timen» Positiv og støttande relasjonar mellom elev og lærar

Felles Nasjonalt tilsyn 2014-17 UDIR Tema for tilsynet: Temaet for det felles nasjonale tilsynet er skolens arbeid med elevane sitt utbytte av opplæringa. Temaet er valt for å innrette tilsynet mot skolens kjerneområde og på denne måten bidra til at alle elevar får eit forsvarleg utbytte av opplæringa i samsvar med kompetansemåla i Kunnskapsløftet. Tilsynet er delt inn i tre hovudområde: Skulen sitt arbeid med elevane sitt utbytte av opplæringa a. Det lokale arbeidet med læreplanar og individuelle opplæringsplanar b. Individuell undervegsvurdering i fag c. Spesialundervisning - meldeplikt d. Særskild språkopplæring - kartlegging Forvaltningskompetanse (saksbehandlinga) Skolebasert vurdering (frå 2015)

1. Skolens arbeid med elevane sitt utbytte av opplæringa Skolens lokale arbeid med læreplanar og individuelle opplæringsplanar er heilt sentralt for at skolane skal kunne gi ei opplæring i samsvar med Kunnskapsløftet. I tillegg må skolane vurdere den enkelte elev undervegs i opplæringa for å gi god rettleiing i læreprosessen, slik at utbyttet av opplæringa blir så godt som mogleg, og for å kunne setje i verk tiltak dersom elevane ikkje får tilfredsstillande utbytte av opplæringa. I tilsynet vil vi kontrollere både om skolen gjer nødvendige tilpassingar innafor det ordinære opplæringstilbodet og om skolene sørgjer for at det blir sett i verk spesialundervisning eller anna særskild opplæring for elevar som ikkje får tilfredsstillande utbytte av den ordinære opplæringa. Formålet er å sikre at skolane arbeider systematisk for å gi alle elevane eit forsvarleg utbytte av opplæringa.

Gjev lærarane elevane tilbakemeldingar på kva dei meistrar i faga? INDIVIDUELL UNDERVEGSVURDERING I FAG   Rettleier lærarane elevane om kva for kompetansemål frå LK06 eller mål i IOP-en som opplæringa er knytt til? Rettleier lærarane elevane i kva det blir lagt vekt på i vurderinga i faget? Gjev lærarane elevane tilbakemeldingar på kva dei meistrar i faga? Rettleier lærarane elevane om kva dei må gjere for å auke kompetansen sin i faget? Syter lærarane for å involvere elevane i eige læringsarbeid? Har skulen ein implementert rutine for halvårsvurdering og årsrapportering ved spesialundervisning der det: blir gjeve informasjon om eleven sin kompetanse i faga? blir gjeve rettleiing om korleis eleven kan auke kompetansen sin? Har skulen implementert rutine for å sikre at lærarane systematisk vurderer om alle elevar har tilfredsstillande utbyte av opplæringa? Sikrar rutinen at det for elevar som ikkje får tilfredsstillande utbyte av opplæringa, blir gjennomført vurdering av: Arbeidsmåtar? Vurderingspraksis? Læringsmiljøet? Gjennomfører skulen tiltak der det blir avdekt at elevane ikkje har tilfredsstillande utbyte av opplæringa?

Udir: Læringsmiljø Alle elevar har rett til eit godt og inkluderande læringsmiljø. Med ”læringsmiljø” meinar vi dei samla kulturelle, relasjonelle og fysiske forholda på skolen som har betydning for elevane si læring, helse og trivsel. http://www.udir.no/Laringsmiljo/Bedre-laringsmiljo Her finn du filmar, artiklar og verktøy for eit betre læringsmiljø. Klasseleiing Elevrelasjonar Heim/skulesamarbeid Organisasjon og leiing

Frode Jøsang:

Frode Jøsang: Timen som prosess Start ( seint i gang) Formidling ( gjennomgang) Ukonsentrasjon Forklaringsfase (spørsmål/svar): Lav aktivitet-få deltakere-lite engasjement Beskjeder ( får ikke med/hører ikke etter) Arbeidsfase ( lavt arbeidstrykk) Overganger ( tidsspille) Avslutning ( før tiden)

Frode Jøsang: Timen som prosess Kvalitet Forberedelse Start Formidling Forklaringssamarbeid Beskjeder Arbeidsfase Overganger Avslutning/oppsummering

Frode Jøsang: Felles regelhåndtering er en av de største utfordringene i skolen To elementer : Utvikle felles standarder ( hvordan vi ønsker å ha det hos oss og prosedyrer på hvordan vi håndterer brudd på de reglene og rutinene vi har blitt enige om) Felles forpliktelser ( å forsøke etter beste evne å etterleve det vi har blitt enige om i fellesskap) Det er punkt 2 som er den største utfordringen i skolen. Når hverdagens stress og mas gjør at vi går på akkord med det vi har bestemt i fellesskap.

Felles «Kommunal standard»? Skal handle om: Kva er god praksis hos oss? Kva for felles standard vil vi leggje vekt på? Bruk ressursane som ligg på UDIR Oppgåve til alle skulane(leiarmøte 27.feb-2014): Beskriv kva som kjenneteiknar «den gode timen»? http://www.udir.no/Tilstand/Forskning/Rapporter/NIFU/Den-gode-timen/ Ferdig til påske

Ungdomstrinn i utvikling Høsten 2012 ble de nye valgfagene innført. Fra skolestart og de neste fem årene vil dere som arbeider på ungdomstrinnet også få flere nye pedagogiske ressurser og tilbud om kompetanseutvikling i klasseledelse, lesing, skriving og regning. 2015 - Os kommune, Vaksdal kommune og Samnanger kommune Fokus – Lesing i alle fag Motivasjon og mestring for bedre læring Ved å gjøre opplæringen på ungdomstrinnet mer praktisk og variert, skal elevene oppleve mer mestring og bli mer motiverte. Dette er en del av regjeringens femårige strategi for ungdomstrinnet. Strategien skal bidra til en mer praktisk og variert opplæring som kan motivere alle elever for læring i alle fag. http://www.udir.no/Utvikling/Ungdomstrinnet/