Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
2
Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa
Nynorsksenteret blei oppretta 2005, og er eit av ti nasjonale senter. Administrativt ligg vi under Høgskulen i Volda. Vi har for tida ni tilsette. Nynorsksenteret skal gjennom verksemda si som nasjonalt ressurssenter bidra til auka kvalitet i arbeidet med nynorsk, og skape interesse og motivasjon for nynorsk i barnehagen og grunnopplæringa. Vi skal gje råd og tenester om språkstimulering og opplæring i og på nynorsk. Nettressursane våre og materiellet er gratis.
3
Nokre utfordringar med nynorskopplæring
Motivasjon hos elevane (og lærarane??) Elevane møter lite nynorsk andre stader enn på skolen Nynorskopplæring blir bare norsklærarane sitt ansvar Tanken om at nynorskopplæring tar fokus vekk frå andre fag For lite variasjon i undervisningsmetodar (lyrikk og grammatikk..) Nynorskopplæringa startar for seint, og det blir for lite gjennom heile skoleløpet For mykje fokus på sluttvurdering, og for lite på å lære å skrive Lærebøkene i norsk har mykje fokus på grammatikkopplæring. Elles blir nynorsk brukt når det er snakk om språkhistorie, dialektar og eldre litteratur
4
Kva seier læreplanen? Kompetansemål etter 7. trinn:
lese et bredt utvalg norske og oversatte tekster i ulike sjangere på bokmål og nynorsk, og reflektere over innhold og form i teksten eksperimentere med skriving av enkle tekster på sidemål Kompetansemål etter 10. trinn: lese og analysere et bredt utvalg tekster i ulike sjangere og medier på bokmål og nynorsk og formidle mulige tolkninger skrive kreative, informative, reflekterende og argumenterende tekster på hovedmål og sidemål med begrunnede synspunkter og tilpasset mottaker, formål og medium bruke grammatiske begreper til å sammenligne nynorsk og bokmål Kompetansemål etter Vg 3, studieførebuande: lese et utvalg samtidstekster på bokmål og nynorsk og drøfte hvordan disse tekstene språklig og tematisk forholder seg til vår tid skrive kreative, informative og resonnerende tekster, litterære tolkninger og retoriske analyser på hovedmål og sidemål med utgangspunkt i norskfaglige tekster Bokmål og nynorsk blir nemnt som par, knytta til lesing Hovudmål og sidemål blir nemnt som par, knytta til skriving
5
Kva veit vi kan fungere? Variasjon i metodar
Eit språkleg medvit, snakke saman om språk. Mengdetrening; kort og ofte er betre enn sjeldan og langt Tidleg start med nynorsk Nynorsk i bruk i andre fag enn norsk La elevane møte nynorsk kvar dag Samarbeid, utnytt kompetansen i kollegiet Få foreldra med på lag Støtte frå skoleleiing/skoleeigar
6
Kva med læraren? Korleis kan du og kollegiet ditt oppfylle læreplanmåla? Har skolen ein plan for nynorskopplæringa? Er nynorskkompetansen hos læraren god nok? Er du flink til å engasjere og motivere for nynorsk? Blir du for fokusert på å rette skrivefeil? Tilpassar du undervisninga di til elevane du har? Bruker du mange ulike metodar?
7
Kva finn du på sidene til Nynorsksenteret ?
8
Nynorskbok med 900 boktips
9
Nynorsk grammatikk i teikneserieform: Nynorsk på 1, 2, 3
10
Teikneseriar
11
Kreativ skriving på vgs
12
Musikk
13
Nynorskopplæring Gratis å abonnere Kan også lesast på nett:
14
Bloggen Iver Facebook
15
Digital nynorsk Kristin Fridtun, NTNU Nynorsk med Kristin
Oi, på nynorsk! Ordbøkene Finst også som app
16
Framtida.no og framtidajunior.no
17
Sprakloyper.no
18
allkunne.no
19
klartale.no/klartogkort
20
aasentunet.no
21
Skriveramme
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.