Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Oppveksteigarsamling Midthordland kompetanseregion og KS Oseana

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Oppveksteigarsamling Midthordland kompetanseregion og KS Oseana"— Utskrift av presentasjonen:

1 Oppveksteigarsamling Midthordland kompetanseregion og KS Oseana 18. 01

2 Bakgrunn for prosjekt BLR: Politisk bestilling, kortversjon:
Grunnskulen, - prosjekt betre læringsresultat FrP/H ser fram til vidare implementering av Kvalitetsplanen for Oppvekst og Kultur. Arbeidet i 2013 bør fokusera på læringsresultat. Resultata frå nasjonale prøvar syner diverre at Os kommune kjem dårlegare ut enn ynskt. FrP/H vil difor setja fokus på dette gjennom eit eige prosjekt; Prosjekt betre læringsresultat. Prosjektet bør organiserast som eit delprosjekt under Kvalitetsplanen for Oppvekst og Kultur, og strekkja seg over ein 5-7 års periode slik at ein får målt effekt av prosjektet. I løpet av 1. halvår ber koalisjonen også om at administrasjonen legg fram ein samla tiltakspakke for å betra læringsresultata i Os. Tiltaka bør delast i; a) tiltak som kan gjennomførast innan eksisterande økonomisk ramme for området og b) tiltak som krev tilførsel av nye midlar. Det er avgjerande at vi får ein fordomsfri og open debatt om stoda i Os-skulane, og kva tiltak som kan bidra til å betra læringsresultata. Tenesteutvalet får ein sentral rolle i arbeidet som politisk styringsgruppe for arbeidet.

3 Viktige føresetnader for eit godt oppveksteigarskap
At eigar veit, ikkje trur At eigar tek i vare og fylgjer opp Skulane og barnehagane som lærande organisasjonar Leiarar Dei tilsette Elevane og borna At eigar har ambisjonar, og prioriterer og avgrensar måla At eigar har gjennomføringsevne og tenker langsiktig

4 Samanheng mellom tenestene: Figur frå kvalitetsplanen

5 Prosjekt Betre Læringsresultat (BLR)
Del av Kvalitetsplanen for Oppvekst og kultur Fokus på læringsresultat 5 til 7-årsperspektiv – fram til 2020. Samla bilete av tiltak i barnehage og skule som bidreg til betre læringsresultat Satsing dei siste åra og framover: Budsjett 2014: 2 mill til tidleg innsats i 1 klasse (vidareført) Budsjett 2015: 1,5 mill til innføring av Leselos - skule og DUÅ - Dei utrulege åra – barnehage (vidareført) Budsjett 2016: 2,3 mill til tidleg innsats 1. – 4. trinn årlig i økonomiplanperioden Betre læringsresultat er knytt til alt utviklingsarbeid i barnehage og skule. Eit likeverdig godt barnehagetilbod, god skulestart, praktiske og variert undervisning gjennom heile skuleløpet - fleire fullfører VGO

6 Styringsgruppe Eirik Andre Hesthamar, FRP (Leiar)
Emil Tetlie Brimsholm (H) Jakob Enerhaug (KrF) Line Rye, kommunalsjef Oppvekst og kultur Per Olav Sørås, fagsjef barnehage og skule Irene Ullensvang, barnehagefagleg rådgjevar (Prosjektleiar) Ann-Irene Brunvoll, rektor Strøno barneskule Kjersti Ellingsen, styrar Søre Øyane Naturbarnehage Ingrid Nissen Kjørsvik, Utdanningsforbundet

7 Referansegruppe Signe Christensen, skulefagleg rådgjevar
Knut Vidar Garlid, rådgjevar oppvekst Annbjørg Dalland, pedagogisk rådgjevar Os barneskule Nina Bruvik, pedagogisk leiar Lysekloster barnehage Monica Røttingen, pedagogisk leiar Søre Øyane Naturbarnehage Nina Moberg Hauge, lærar Søfteland barneskule Gyrid Eikeland Ziegler, lærar Nore Neset barneskule Helge Asbjørnsen, Kommunalt Foreldreutval (KFU)

8 Kompetansebygging og styrking av referansegruppa:
Deltaking på Nasjonal konferanse om lesing i Stavanger mars 2016: «Vi ønsker å gi barna en god start i livet. Et godt språkarbeid i barnehage og skole bidrar til dette. Men hvordan skaper vi et godt språkmiljø i barnehagen? Og hvordan legger vi best til rette for å videreutvikle muntlighet når de begynner på skolen? Hva er god leseopplæring? Og hvordan kommer vi tidlig på banen for å hjelpe barn som strever med språk og lesing?»

9 Helhetlig læringsløp faglig og sosialt:
8-10 Motivasjon – muligheter – mestring sluttvurdering 5-7 Faglige og sosiale Kompetansemål 1-4 Sosial Kompetanse Grunnleggende ferdigheter 3-6 år Lek – omsorg – danning – læring 1-3 år Kva må kjennetegne overgangar for at kvart einskild av våre barn får ei tilpassa fagleg og sosial utvikling? Kva blir viktige fokusområde for å sikre heilskap og samanheng?

10 Barnehage 2014/15 2015/16 DUÅ i barnehagane (4 rettleiarar frå skule, barnehage, barnevern, Førebyggjande helse) 7 barnehagar 4 barnehagar Etablering av fagsenter; oppfølging og rettleiing i barnehagane (Tidleg innsats) I drift Samarbeid barnehage – heim Kontinuerleg Plan for overgangar barnehage - skule Revidert utgåve tatt i bruk Språkstimulerande tiltak: Språkglede – fokus språk og høgtlesing Språkløyper 2015/16 (Lesesenteret i Stv) Held fram m ulike tiltak 3 bhg er med Innføring av «Språk 4» ved førebyggjande helsetenester Kvalitetsutviklingsarbeid retta mot alle barnehagane i faste møtepunkt Plan for psykososialt arbeid i alle barnehagane (Forskrift om miljøretta helsevern) Ikkje fullført Held fram Styrking av dei tilsette, rekruttere og behalde kompetanse i barnehagen Styrarutdanning og ABLU Kontinuerlig deltaking Os kommune som lærebedrift, BU-faget Held fram (9 lærl) Univ i Tromsø: DUÅ- fokus på positivt samspill barn i mellom og mellom barn og vaksne. Relasjonskompetanse. Alle tilsatte i bhg. Lesesenteret ved UiStavanger. – språkløyper (3 bhg). Pilotprosjekt. 60 bhg nasjonalt. 9 i Hordaland og 3 i Os – 2 kommunale + 2 privat Samarbeid med gruppe av styrere: implementere BLR tenkningen i barnehagene. Styrere på styrerutdanning – både kommunale og private Assistenter som tar barnehagelærerutdanning

11 Skule: 2014/15 og 2015/16: Styrking av læraren – fagleg og i rollen som klasseleiar Vidareutdanning lærarar: 8 lærarar fullførte vidareutdanning våren 2015. Vidareutdanning 2015/2016: 15 lærarar deltar Klasseleiing: sjå punkt under Styrking av kvalitetsvurdering Ungdomstrinn i utvikling – nasjonal satsing. Lesing i alle fag. Forbetra rutinar - Nasjonale prøver (forarbeid, gjennomføring, oppfølging) Styringsdialog og tilstandsrapport Læringsmiljø/klasseleiing Læringsmiljø: Elevane sitt skulemiljø §9A Klasseleiing: Klare standardar for god undervisning; «Den gode timen» Følgje opp resultat frå elevundersøkinga. Heim – skule samarbeid Vert følgt opp på kvar skule. Møte med Kommunalt foreldreutval (KFU) 4 gangar pr år Tidleg innsats Styrking tal vaksne -1 trinn er gjennomført Ulike nettverk Plan for overgangar barnehage – skule. Er revidert og i bruk. PPT- systemisk arbeid inn i skulane Grunnleggjande ferdigheter Lesing: Leselos vert implementert på barneskulane UIU: Satsingsområde; Lesing i alle fag Matematikk: Geogebra / Kikora Lokalt arbeid med læreplaner Skulane har eigne prosessar knytt til dette.

12 Kva har vi fått til og kva utfordrar?
God struktur på etablerte og nye møteplassar God dialog og godt samarbeid med politisk nivå Tettare samarbeid med fagtenestene og felles fokus på systemretta arbeid Etablert styringsdialog på skulane og i dei kommunale bhg Organisasjonen har fått eit eigarskap til BLR siste året Det tar tid før vi ser resultat av satsinga (men vi begynner å se resultat!) Tettare oppfølging av einingane «Vi» kan bli utålmodige sjølv om vi veit at ting tar tid Det er ikkje alt som tel som kan teljast…

13 BLR satsing 2016: 2, 3mill til BLR årlig i økonomiplanperioden – styringsgruppa i prosjektet står fritt til å prioritere og disponere bruk av midlar men kan for eksempel bli brukt til fagsenter, kommunal eigenandel ved delfin av statlige tilskot ++ Oppsummert: Det vil bli gjennomført ei rekke tiltak under Prosjekt Betre Læringsresultat i Dei fleste av desse tiltaka vert gjennomført innan ramma til Oppvekst og kultur. Dette er tiltak som drar i same retning og som skal sikre tidleg innsats, læringslyst og gode læringsresultat (slik at det enkelte barn kan nytte sitt potensiale for læring) Mål: unngå «drop out» i vidaregåande skule For å styrke tidleg innsats – god skulestart har vi følgjande satsing i 2016: Tidleg innsats – god skulestart: Frikjøp av DUÅ rettleiarar Kompetansebygging i barnehagen Ta i bruk Leselos Kompetansebygging hos alle lærarane – inn i alle klasserom Friske midlar som vi skal nytte til auka fleksibilitet slik at vi kan sette inn tidleg innsats – til rett tid – når behovet er der.

14 Framtidas kompetansar i barnehage og skule:
Utvalget anbefaler fire kompetanseområder som bør vektlegges i fremtidens skole: Fagspesifikk kompetanse Kompetanse i å lære Kompetanse i å kommunisere, samhandle og delta Kompetanse i å utforske og skape

15 Takk for at vi fekk presentera BLR!
Spørsmål? Send e-post til: © KVG 2011


Laste ned ppt "Oppveksteigarsamling Midthordland kompetanseregion og KS Oseana"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google