Bokdykk for born og førskolelærarar – Kva skal vi lese?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vanlege nynorskfeil.
Advertisements

Intro barnelitteratur og Ikkje gløym å klappe katten av Rønnaug Kleiva
Mikkel, Knut, Kari Mette, Anne Lise & Guro
Bildebøker A1,
Fra lyrikk til lyrics Lyrikk er et forsøk på å uttrykke noe som ikke kan uttrykkes (Rolf Jacobsen) Å skrive poesi er blant annet et forsøk på å si noe.
Kapittel 7 Etisk realisme og modernisme
IKT – prosjekt i barnehagen Mål: Dokumentasjon av hverdagen vår.
Kommunikasjon og kunnskap. Det moderne mennesket: eksistert i år Skriftspråket: år gammel Vår tid: de fleste kan både lese.
Velkommen til foreldremøte Stokkavannet og Mosvannet.
Likeverd og likestilling. Kva meinar vi med likeverd? Alle er like verdifulle. Uavhengig av kjønn, rase, nasjonalitet, stilling eller status. -døme: svarte.
DIDAKTISK ELLER ANTIDIDAKTISK? BARNELITTERATUR. TRADISJONELL DIDAKTISKE BARNEBØKER Følger mønsteret Hjem – borte - hjem Barnet gjør opprør, rømmer eller.
Dialogisk lesing Språkarbeid i Kaland barnehage
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
OLWEUS ARBEID Indre Hafslo oppvekstsenter. Kva er mobbing? Tenk/diskuter.
Den barnelitterære teksten og leseren Hvilke konsekvenser får det at forfatteren skriver for barn?
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Bruk av livshistorie til personer med demens Astrid Håland april 2016.
Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.
Andre økt: 12 måter å elske bøker på økt er delt inn slik:  Utveksling av erfaringer og tanker gjort siden sist (15 min)  Innledning til dagens.
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Velkommen til foreldremøte 19. september 2017
Vikemarka skule i Ørsta.
Brøk Brøkbegrepet.
SEKUNDÆRNÆRINGANE: Oljeindustri og oljeinntektene:
| Munnleg kommunikasjon
Forventningar til heimen - skulen
FORELDREMØTE I TU BARNEHAGE
VELKOMMEN TIL HØSTENS FORELDREMØTE I 2C
Titteskap Korleis lagar vi det?.
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
STORFORELDREMØTE
Hvordan samtale om barnas seksuelle utvikling -erfaring fra helsestasjonen og hvordan forebygge at grensene krenkes. Barns seksualitet 0-6 år Sissel Irene.
Foreldremøte i Eikehauge Side. Foreldremøte i Eikehauge Side.
Å skrive novelle.
| Kulturmøte og kulturkonfliktar
Om lyrikk.
Ny læreplan… Høst 2017.
Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa
Utvikling av studieprogram i lys av kvalifikasjonsrammeverket
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Kapittel 32 Forholdet til læreren.
VOLDA VIDAREGÅANDE SKULE
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID på mobil
Studiebarometeret: Sei kva du meiner om studieprogrammet ditt!
Omgrepslæring B – Samarbeid
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
KOMPETANSE FOR MANGFOLD
PRESENTASJON AV SÆREMNE
Stadbasert og bærekraftig læring med
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
Kapittel 5: Språket før og no Det fleirspråklege Noreg
Tjødnalio skule Ved 6. og 7. trinn
j. Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Diskusjonsframlegg frå styret
Tittel Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete Budskap i feit skrift
Brøk Brøkbegrepet.
Bruk av muntlig i fremmedspråk- klasserommet
Tittel Budskap i feit skrift Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete
Periodeplan for mai Barnehagen stengt! Vi går i tog
Setje tekstar i kulturhistorisk samanheng Langsvarsoppgåve 1 Sidemål, hausten 2018 Lenkje til oppgåva:
Dialogisk lesing om vennskap og følelser
Gjer greie for nasjonalromantiske trekk
HIPP HURRA FOR 17-MAI EVALUERING OG OPPSUMMERING AV MAI
Bruk av muntlig i fremmedspråk klasserommet
Utskrift av presentasjonen:

Bokdykk for born og førskolelærarar – Kva skal vi lese?

Kva skal vi lese i vår? Lyrikk! Peikebøker! Eventyr! Bildebøker! Fagbøker! ….og sekundærlitteratur!!

Den barnelitterære teksten (jf. Mjør m.fl 2006:25-52) Å reise, og å kome heim: ”På grunn av ein mangel eller opplevingstrong dreg hovudpersonen ut på reise […] Utefasen eller reisa byr på opplevingar og erfaringar, på godt og vondt. Bøkene sluttar med heimkome, og i dei fleste tilfelle forsonar hovudpersonen seg meir med sin eigen situasjon.” Å skrive inn ein barnleg lesar: Adaptasjon (tilpassing) Redundans (tydeleggjering) Den impliserte lesaren (eit bilde av lesaren i teksten, skapt av forfattaren – kven vi opplever som målgruppe) Eks: ”Eg har lært meg det meste. Eg kan kle på meg og smørje mat, eg kan handle på butikken, eg kan vaske opp. Å stå opp er inga sak. Å leggje seg åleine kan vere litt tristare […]” (Kleiva 1994)

Forts. Den doble stemma i barnebøker (dvs. bøker utan eintydig adresse, ambvivalente tekstar) Intertekstualitet: ”Gull, røykjels, myrra gir dei den.” ”Blomane er blå, og humlene er gule og svarte.”

Nokre aspekt Om barnekultur (jf. Birkeland): Kommersiell massekultur vs. Kulturen til ”dei gode oppdragarane” Kjenneteikn: Nærmiljøet si rolle, lik måte å leike, visse ting har samleverdi, eit vell av språklege sjangrar (songleikar, regler, ellingar, gåter, vitsar, røvarspråk, forteljingar), brot på voksne sine tabuområder Tyngdepunkt i barnelitteraturhistorie (jf. Bache-Wiig) Det pedagogiske/det didaktiske Det kunstneriske Betydninga av høgtlesing for born (jf. Austad) positive erfaringar erfaringar om verda kunnskap om språket (ubevisst og bevisst) Tileigne tekstgrammatikk

Men kva er god barnelitteratur? Mjør: ”For meg skal ein god tekst handla om noko viktig, eg vil ha kjensla av at her er det noko som vil fortelja meg noko viktig, underleg eller underhaldande, og ikkje berre let skravla gå….Like viktig er det at den språklege utfordringa (og det visuelle i bildebøker) er interessant. Teksten må fanga meg inn, med ein gong. Eg kallar slike kvalitetar for stemme, og i dei gode tekstane er denne der frå første line. Du blir ført inn i noko som kjennest viktig.” Nikolajeva (i Bache-Wiig) ”Tekster skal være flerstemte, tvetydige, mangetydige, dialogiserende, karnevalistiske, grensesprengende, ureine og gjerne ironisk selvbevisste.”

Sentralt om bildebøker: ”Ei bok med eitt eller fleire bilde på kvart oppslag, og alle oppslaga i ei bildebok utgjer ein tematisk og dramaturgisk heilskap. I mange bildebøker vil fram- og baksidebilde, innsideperm og tittelblad vere viktige i heilskapen. Inndelinga i oppslag, sidevendinga og forventninga som knyter seg til det å bla om, er også særmerkte dimensjonar ved bildeboka. (Mjør 2006:115).

Forts. Ikkje gløym å klappe katten Realisme eller fantasi? Tematikk? Det didaktiske perspektivet: Kven får oppdragelse? Dobbel stemme? Reisestruktur? Intertekstualitet? Symbolikk? Bildebruk – bildebok?