UKE 38 – 41: SKOGUKA,BRANNVERN. PERIODEPLAN FOR LEKESTUA UKE 38 – 41: HØST, SKOGUKA,BRANNVERN. Mål for perioden: Barna skal få kjennskap til barnehagens.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Evaluering av oktober på blå
Advertisements

Turdag Mandag 26.August gikk til Askedalen/ Idrettsplasssen Vi hadde en helt topp tur til Askedalen/ Idrettsplassen Vi hadde med fotballer på banen, men.
Månedsevaluering november 2011
SENTRUM BARNEHAGE Utarbeidet i 2010
Språk, Tekst og Kommunikasjon
April Kropp bevegelse og helse: Vi utfolder oss på tur, har røris og vi har samlinger med tema kroppen vår. Hva kan vi gjøre med kroppen; rulle, krype,
MÅNEDSEVALUERING NOVEMBER Vi har hatt fokus på helse og prata om at det er viktig med god håndhygiene. Vi vil ikke bli syke! Barna vasker hendene før måltid.
Rolighetsmoen barnehage
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
Månedsevaluering januar Denne måneden har vi feiret Edis 3 år, Emma 5 år og Evan 5år. Vi har også lekt masse ute i den etterlengta snøen. Ellers holder.
Evaluering av november på Blå avdeling:
Månedsevaluering april 2012 Fokus denne måneden er naturen om våren og fugleliv. Vi ser på fugler, Synger sanger om fugler og maler fugler.
"God bagasje på livets reise."
August på Rød.
Barnehagen som språkarena
FJØSHAUGEN BARNEHAGE UTSIKTEN
FJØSHAUGEN BARNEHAGE UTSIKTEN
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Gustadmoen barnehage Med for ditt barn
Fysisk aktivitet.
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Tilbakeblikk fra desember på Rød. Natur, miljø og teknikk Barna har fått erfare hvordan teknikk kan brukes i leken.
Avdeling: Gul Tema: Luft og påske.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
SKOG PROSJEKT NINA OG TONE.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Vi jobber kontinuerlig med fokusbarn, trygghetssirkelen, ICDP og ved å gjøre observasjoner gjennom året – HVORFOR? For å kunne skape gode relasjoner.
LitteraturNøkkelordRim og reglerSanger Skinnvotten Enkel versjon av juleevangeliet til adventsamlingene Mus Rev Villsvin/gris Hare Frosk Bjørn Ride, ride.
PROGRESJONSPLANER FOR DE ULIKE FAGOMRÅDENE TIØRINGEN BARNEHAGE SAMMEN OM EN GOD BARNDOM!
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
Og for å komme dit skal vi; LEKE, HA DET GØY, LE SAMMEN, LYTTE TIL HVERANDRES HISTORIER, DELE OPPLEVELSER, FINNE LØSNINGER SELV OG SAMMEN. sept2014 VibekeW.
Velkommen til nytt barnehageår! Det er tilvenningstid i barnehagen. Også hos oss på Nøtteliten. Vi har fokus på å bli kjent på en ny måte. Nå skal vi være.
FORELDREMØTE Fugleredet Sept. ‘13 i. Fugleprosjekt vår/sommer.
Oktobernytt Tiden flyr, og vi legger bak oss en måned med mange felles opplevelser og god lek. Sosial kompetanse er vårt hovedfokus i alt vi gjør, og vi.
Oktobernytt Tiden flyr, og vi legger bak oss en måned med tilvenning og oppstart av aktivitetene på avdelingene. Vi har så vidt kommet i gang med de aldershomogene.
Månedsplan for september Temaet for denne måneden: Meg selv Målet for denne perioden er å gi barna kjennskap kroppen 1 Gruppe 1: tema inne Gruppe 2 og.
Velkommen til nytt barnehageår her på Titt i hålå! Velkommen til Mikkel, Tirill, Eva, Leah, Isak, Edvin, Othilie, Niclas og Sven. For en flott gjeng med.
1 Lekens betydning for barn på sykehus Støttende tiltak for barn med smerter.
Uke 39: Skoguke på Lekestua, høsten Det er tid for høstens skoguke. Vi gleder oss! Skogen innbyr til mye forskjellig lek. Den byr på utforsking,
Periodeplan for Minsten Uke Skoguke, brannvernuke. Periodeplan for Minsten Uke HØST; Skoguke, brannvernuke. Mål for perioden: Barna skal.
Sluttevaluering De syv
Lekens egenverdi.
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
Februarnytt for Titt i hålå 2017
Periodeplan for Minsten Uke Sosial kompetanse
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Introduksjon med styrer Sonja Iversen
Uke 39: Skoguke på Snekkern, høsten 2017.
Periodeplan for Lekestua uke 9-17 Språkmiljø: Uttale, ordproduksjon og setningsproduksjon Hva er viktig for oss i Sommerly når vi fokuserer på TRAS.
HVA HAR VI GJORT I AUGUST?
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Periodeplan for Sommerly barnehage Uke : 17
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
MARS MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Periodeplan for SOMMERLY Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
MARS I Mars starter vi opp med forberedelser til påske. Vi skal ha forming hver mandag og skal da lage påskepynt. Vi skal også snakke litt om hvorfor.
Oktobernytt Nå er virkelig høsten her med alt av vær som det kan tilby! Barna får mange ulike erfaringer med været gjennom at vi går ut hver dag- uansett.
Månedens pedagogiske tips: Lag dere en god november!
Ukeplan MINSTEN UKE 39: SKOGUKA høst Mandag Tirsdag 26.09
Årshjul rødbasen
DESEMBER November Desember
Årshjul grønnbasen
Årsplan- spesifikk del
PROGRESJONSPLAN 1-3 ÅR NÆRMILJØ OG SAMFUNN ANTALL, ROM OG FORM
Hva er karnevel for oss i Sommerly?
Uke 39: Skoguke på Snekkern, høsten 2018.
Periodeplan for Sommerly Uke Skoguke, påske og våren.
Samarbeider med Kløver fra uke 26.
BARNEHAGEÅRET 2019/2020  SEPTEMBER HUSK: MERKEDAGER:
Utskrift av presentasjonen:

UKE 38 – 41: SKOGUKA,BRANNVERN. PERIODEPLAN FOR LEKESTUA UKE 38 – 41: HØST, SKOGUKA,BRANNVERN. Mål for perioden: Barna skal få kjennskap til barnehagens nærmiljø. Barna skal få erfaring med å ta vare på naturen, Barna skal få erfare naturen med alle sanser: se, lukte, føle, høre, smake Barna skal få mulighet til å utforske naturen, og erfare høstens endringer, som dens farger. Barna skal videreutvikle sin kroppsbeherskelse, grov- og finmotorikk. Barna skal øve på å evakuere barnehagen, og stille opp på «sin plass ute» ved en eventuell brannalarm Mål for perioden: Barna skal få kjennskap til barnehagens nærmiljø. Barna skal få erfaring med å ta vare på naturen, Barna skal få erfare naturen med alle sanser: se, lukte, føle, høre, smake Barna skal få mulighet til å utforske naturen, og erfare høstens endringer, som dens farger. Barna skal videreutvikle sin kroppsbeherskelse, grov- og finmotorikk. Barna skal øve på å evakuere barnehagen, og stille opp på «sin plass ute» ved en eventuell brannalarm Rammeplanen sier: Gjennom sanseinntrykk og bevegelse skaffer barn seg erfaringer, ferdigheter og kunnskap på mange måter. De skal få erfaring med å iaktta, undre seg, eksperimentere, systematisere, beskrive og samtale om fenomener i den fysiske verden. Barna tar i bruk fantasi, kreativ tenkning og skaperglede. Naturen gir rom for mangfold av aktiviteter og opplevelser til alle årstider og i all slags vær. Lek med den fysiske verden både ute og inne, innebærer utforsking og bearbeiding av inntrykk. Hva er viktig for oss i Sommerly når høsten er her og vi gjennomfører skoguka og brannvernsuke? Høsten for oss naturens farger, endringer og kjennetegn. For oss er det viktig å bruke kroppen og sansene våre sammen ute i naturen. Vi undrer oss over naturens mangfold, og spiser god turmat sammen. Vi legger til rette for at barna skal få oppleve mestring og glede når vi ferdes utenfor barnehagens område. Under brannvernuka har vi fokus på hvordan vi skal opptre ved en evt. brannalarm Hva er viktig for oss i Sommerly når høsten er her og vi gjennomfører skoguka og brannvernsuke? Høsten for oss naturens farger, endringer og kjennetegn. For oss er det viktig å bruke kroppen og sansene våre sammen ute i naturen. Vi undrer oss over naturens mangfold, og spiser god turmat sammen. Vi legger til rette for at barna skal få oppleve mestring og glede når vi ferdes utenfor barnehagens område. Under brannvernuka har vi fokus på hvordan vi skal opptre ved en evt. brannalarm Noen aktiviteter: Formingsaktiviteter inne og ute. Vi lager mat og spiser ute. Hinderløype/natursti. Turer i skogen. Barna kan ha med seg brannbiler og rekvisitter. Brannøvelse og oppstilling på plassen. Barna er med på forberedelser og gjenkalling.(Metode: PLAGG) Noen aktiviteter: Formingsaktiviteter inne og ute. Vi lager mat og spiser ute. Hinderløype/natursti. Turer i skogen. Barna kan ha med seg brannbiler og rekvisitter. Brannøvelse og oppstilling på plassen. Barna er med på forberedelser og gjenkalling.(Metode: PLAGG)