Støttefunksjonen Støttefunksjonen utfører arbeidsoppgaver primært for intern organisasjon (politisk nivå, rådmann, enheter, avdelinger, enkeltansatte),

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skoledag Finnmark KS tilbud gjennom EffektiviseringsNettverkene Jens-Edvard Grenersen Rådgiver KS Nord-Norge Alta
Advertisements

1 KvalitetsLosen: Prioriteringer og framdrift innenfor fellesfunksjoner / adm.funksjoner  Utarbeidet: Inneholder 3 sider inkl. denne.  Det.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
KOMMUNER I INNKJØPSSAMARBEID
Inge Oliversen Daglig leder
Varsling om kritikkverdige forhold
Organisering av sentralt Service- og forvaltningsteam
IT på hørselsentralen NTAF kurs 2004 Kjell-Magne Nupen.
Status Elektronisk meldingsutveksling Helse, Pleie & Omsorg.
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
1 Selvkost Orientering til kommunestyret Økonomisjef Stein Kr Andersen 29. april 2009.
Kommunale foretak, hva og hvorfor?
Levanger kommune rådmannen Foreløpig orientering økonomiplan Administrasjonsutvalget – Ola Stene 1 Økonomiplan Presentasjon.
Levanger kommune Rådmannen Regnskap 2008 – Ola Stene Regnskapsresultat 2008 Selv om regnskapsresultatet ble bedre enn budsjettert, er det svakere enn året.
Orientering Budsjett Rådmann Ola Stene – Forslag til årsbudsjett 2003.
Lovens formål Rundskriv Q-21/2012
ØKONOMI- ISK Innherred samkommune.
Samkommunestyret – Økonomienheten v/Meir Hallan ØKONOMI- ISK Innherred samkommune.
Levanger kommune Rådmannen Dialogseminar Rinnleiret Ass.rådmann Alf Birger Haugnes 1GRUPPEOPPGAVE A.KULTUR og HELSESATSINGEN - Drøft KORT.
Prosjekt- og porteføljestyring i Telenor Nett
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
Regnskapsenheten i nye Harstad kommune
Levanger kommune Rådmannen Budsjett Presentasjon av foreløpig forslag – Rådmann Ola Stene Budsjett 2007 presentasjon av foreløpig.
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Lunner 2004 Møte i Fellestjenesten 19. november 2003.
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
Levanger kommune rådmannen Formannskapsmøte – Ola Stene 1 Kommunalt Regnskap Litt om regnskapsoppstillingene KOSTRA Våre rutiner.
Trondheim kommune Økonomitjenesten Økonomistyring i TK Omstilling Praktisering Erfaringer og utfordringer TBU-seminar Carl-Jakob Midttun Trondheim.
Hobøl kommune Hva gjør Hobøl kommune for å gi tjenester etter nasjonale føringer ?
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Årsplan for USIT for : – Tiltak og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Direktørnettverket 2. desember 2015: Årsplan for USIT for – Strategisk retning og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Fagenhet Økonomi okt 2009 Omorganisering oktober 2009 Stab - Fagenheter Ledelse Fagenhet Økonomi.
Nye Sandefjord Gudrun Haabeth Grindaker Prosjektleder/ rådmann nye Sandefjord 25. januar 2016.
Samarbeid ordfører og rådmann Fast møte hver mandag Forarbeid til møter Etterarbeid etter møter Løpende avklaringer rundt representasjon og deltagelse.
Fellesnemnda 8.des 2015 Orientering fra møte i ansettelsesutvalget Prosjektleders orientering.
TJØME KOMMUNE IKT utfordringer Flere brukere – spesielt PLO Flere maskiner Flere programmer i bruk Økt bruk av IKT på alle områder Økt forventning om tilgjengelighet.
Mandal kommune har vedtatt hvilke verdier som skal ligge til grunn for møte med publikum. Mandal kommune er preget av et positivt menneskesyn basert på.
Rekommunalisering eller en entreprise?
Nøklene til handlingsrommet
Effektiv kommunal planlegging Oversiktlig plansystem med klar arbeidsdeling mellom plannivåene og plantypene Rådmannen må se kommunal planstrategi.
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 6. september 2016
Sentraladministrasjonen
Organisering og økonomi
Kvalitetsarbeid i Haldens kommunale barnehager betyr ALLE MED!
Støttefunksjonen Støttefunksjonen utfører arbeidsoppgaver primært for intern organisasjon (politisk nivå, rådmann, enheter, avdelinger, enkeltansatte),
Hjelmeland kommune Organisasjonskart for Hjelmeland kommune – Administrativt nivå oppdatert Rådmann Kommunesjef Interne tenester Avdeling Interne.
Anskaffelser med fokus på Innovasjon Strategisk forankring
Komité mennesker og livskvalitet
Smart Sarpsborg Smart City Sarpsborg Digitalisering Innovasjonsprogram.
Følgeevaluering av Innherred Samkommune
Hva består bystyresystemet av ?
utfordringer i en ny region
Komité mennesker og livskvalitet
Administrativ organisering i Sunnfjord kommune
Velkommen til Trondheim kommune!
Seminar med partiene 14. november 2018
Digital styringsmodell og prioriteringsprosess for prosjekter
Økonomi Moss kommune som arbeidsgiver
Ordfører Administrasjonssjef Seksjoner Støtte Kommunestyret
Årsberetning 2018 OG REGNSKAPSRAPPORT 1/2019
Månedsrapport – prognose per 1. tertial 2019
Viken adm prosjekt 5: kompetanse
«Sykefraværsprosjektet» i Inderøy kommune
Ordfører Administrasjonssjef Seksjoner Støtte Kommunestyret
Utskrift av presentasjonen:

Støttefunksjonen Støttefunksjonen utfører arbeidsoppgaver primært for intern organisasjon (politisk nivå, rådmann, enheter, avdelinger, enkeltansatte), men har også utadrettet virksomhet i form av inn- og utbetalinger, fakturering og innfordring av kommunale krav som f.eks. foreldrebetaling barnehager og sfo, eiendomsavgifter, eiendomsskatt og skatt på formue og inntekt. Økonomi/regnskap Lønn/Personal * regnskap (AK + AKF) * føring, utbetaling * fakturering/innfordring * fravær, sykepengeref. * budsjett / øk.plan * tilsettinger * finans * omplasseringer * eiendomsskatt * bistand til enhetene * skatteinnkreving * bistand til enhetene IT * drift av kommunens datapark (servere, PCer), kommunikasjon/nettverk + telefoni Tildelingskontor * Tildele tjenester innenfor pleie og omsorg

Støttefunksjonen Vi er gode på: - All inn- og utbetaling skjer til rett tid - Arbeider effektivt - Ta i bruk nye løsninger - Kunnskap/faglighet - Tilgjengelighet og service - Rask tilbakemelding - God oversikt - Løsningsorientert - Samarbeid - Stabilitet - Arbeidsmiljø

Støttefunksjonen Forbedringsområder: - Oppgavefordeling/samarbeid mellom enhetene/avdelingene og støttefunksjonen (rolleavklaringer) - Bistand til enhetene/avdelingene - Spre kunnskap/kompetanse - Gi veiledning/opplæring - Gi tilbakemelding til enhetene/avdelingene - Søknadsbehandling - Oppfølging - frister - Fakturabehandling (både inngående og utgående) - Tekniske løsninger - IKT

Støttefunksjonen Tanker om hvordan bli bedre: - Utnytter vi godt nok alle systemer/rutiner vi har i dag? - Rutineforbedringer – organisering av arbeidet - Være mer på ”tilbudssiden” – gjøre bedre kjent hva vi gjør - Mer informasjon ut - System/rutiner for introduksjon/veiledning/opplæring - Enda bedre samarbeid – trekke i samme retning - Faglig ajourhold/oppdatering - Bedre/nye tekniske løsninger - Bevisst prioritering - Større satsing på IKT - Krav til leverandørene