Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertBrita Inger-Lise Økland Endret for 5 år siden
1
Støttefunksjonen Støttefunksjonen utfører arbeidsoppgaver primært for intern organisasjon (politisk nivå, rådmann, enheter, avdelinger, enkeltansatte), men har også utadrettet virksomhet i form av inn- og utbetalinger, fakturering og innfordring av kommunale krav som f.eks. foreldrebetaling barnehager og sfo, eiendomsavgifter, eiendomsskatt og skatt på formue og inntekt. Økonomi/regnskap Lønn/Personal * regnskap (AK, AKF og AH) * føring, utbetaling * fakturering/innfordring * fravær, sykepengeref. * budsjett / øk.plan * pensjon * finans * tilsettinger * eiendomsskatt * omplasseringer * skatteinnkreving/kontroller * bistand til enhetene * bistand til enhetene IT * drift av kommunens dataløsninger (hardware og software), kommunikasjon/nettverk + telefoni Tildelingskontor * Tildele tjenester innenfor pleie og omsorg
2
Støttefunksjonen Endringer/nye utfordringer:
Digitalisering, digital kommunikasjon Tekniske løsninger Stabilt/oppegående driftsmiljø på IT Endrede arbeidsoppgaver/-rutiner Støtte til enhetene/avdelingene Fakturabehandling (både inngående og utgående) Inn- og utbetalinger Arbeidsgiverkontroller
3
Støttefunksjonen Muligheter/hvordan løse nye utfordringer:
Utnytte maksimalt de systemer/rutiner vi har i dag Bedre/nye tekniske løsninger – nødvendig ”løft” på IT Microsoft oppgradering Oppdatering av datasenter (evt. ”skytjenester”) Rutineforbedringer – organisering av arbeidet Være god på informasjon Enda bedre samarbeid – trekke i samme retning Bevisst på prioritering Krav til leverandørene Interkommunalt samarbeid
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.