Laste ned presentasjonen
1
Sentraladministrasjonen
Morten Eken etatsjef
2
Organisasjon Sentraladministrasjonen Etatsjef 1 årsverk
Rådmannskontoret 4,6 årsverk Eiendom, jus, plan, miljø, næring, kraft, folkehelse, beredskap Kommunikasjon Personalsjef 5,1 årsverk IKT-sjef 6,5 årsverk Servicetorgleder 7,2 årsverk Politisk sekretariat Dokumentsenter Servicetorg Økonomisjef 16,17 Lønn Regnskap Skatt/innfordring Fakturering Budsjett/økonomiplan Sentraladministrasjonen
3
Oppdrag Være støtte for virksomhetene
Koordinere sektorovergripende oppgaver Yte faglig bistand Tilrettelegge for: En positiv samfunnsutvikling Effektiv tjenesteproduksjon God måloppnåelse, samfunnsmål God samhandling mellom politikk og administrasjon
4
Sektorovergripende oppgaver internt i organisasjonen
Planarbeid Økonomi Personal Eiendom Folkehelse Beredskap IKT Dokumenthåndtering Plan: Kommuneplan, Planstrategi, Strategisk næringsplan, Klima- og energiplan, utredninger Økonomi: Økonomiplan, årsbudsjett, økonomirapporter, årsmelding, regnskap, lønn, skatt, fakturering Personal: Kompetanseutvikling, personaltiltak, nærværsarbeid, medarbeiderundersøkelser «tunge» personalsaker ….. Eiendom: Kjøp og salg, plan- og utviklingsoppgaver for egne eiendommer, eierskapsstrategier/meldinger Folkehelse: Koordinere innsats på tvers av etater, utredningsarbeid, folkehelseoversikt, FoU-aktiviteter Beredskap: Oppdatere planverk, kompetanseutvikling, øvelser, beredskapsråd IKT: Systemansvar i tre kommuner, plan- og utviklingsoppgaver, brukerstøtte, kompetanseutvikling Dokumenthåndtering: Posthåndtering, arkivering, systemutvikling, kompetanseutvikling
5
Servicetorg/innbyggerkontakt Representasjon
Utadrettet aktivitet Kommunikasjon Servicetorg/innbyggerkontakt Representasjon Målgruppe er innbyggere, næringsliv og andre samfunnsaktører Kommunikasjon: Skriftlig, elektronisk, media, sosiale medier, muntlig Servicetorg: Publikumsmottak (fysisk, telefonisk, elektronisk), tilretteleggingsoppgaver, web-sider Representasjon: Regionsamarbeid, medvirkningsmøter med andre samfunnsetater, promoteringsoppgaver, foredragsholdere
6
Tilrettelegging og oppfølging – politisk nivå
Politisk sekretariat Rådgiverfunksjoner Saksbehandling Utredninger Sørge for iverksetting av politiske vedtak Politisk sekretariat: Tilrettelegge saksdokumenter, møtearrangøroppgaver, referater/protokoller +++ (skjenkebevillinger, ajourhold av meddommerutvalg, forefallende oppgaver) Rådgivere: Bistå med saksunderlag, delta i drøftinger, sekretariatsoppgaver, prosessveiledning Saksbehandling: For formannskap og kommunestyre primært, bistå andre etater med saksforberedelser Utredninger: I forbindelse med større saker/prosjekter, koordinere utredningsarbeid på tvers av etater. Iverksetting: Fordele oppgaver, gjennomføre vedtak
7
Utfordringer Koordinering av egne utbyggingsprosjekter Samferdsel
Omdømme og attraktivitet Folkehelse Valg 2017 Planoppgaver Næringsutvikling
8
Nytt i 2017 Digitaliseringsstrategi
Mer tilgjengelige og brukervennlige løsninger for innbyggere og næringsliv Elektronisk dialog «Døgnåpen» kommune Velferdsteknologi Forenkling av oppgaver for ansatte Integrerte verktøy/systemer Redusere omfang av manuelle operasjoner Unngå dobbeltarbeid Mål: Bedre ressursutnyttelse Økt kvalitet på tjenestene
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.