Næringsreisa Behov for faglært arbeidskraft og lærlingar i framtida. Innlegg ved leiar i fagopplæringsnemnda Nils P Støyva.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
YRKESOPPLÆRINGSNEMNDA (YON)
Advertisements

Utenforskap Et nasjonalt problem som må løses lokalt.
Stortingsmelding 20 På rett vei Kvalitet og mangfold i fellesskolen.
Tranøy kai Foto: Bjørn-Are Melvik Else Marie Ness 27.Januar 2016.
Foto: Jo Michael YRKESOPPLÆRINGSNEMDA I OPPLAND Tron Strand, Y-nemndsrepresentant for NHO.
Fleire lærlingar i Nordfjord Innlegg i Nordfjordrådet ved leiar i fagopplæringsnemnda Nils P Støyva og teamleiar i opplæring i bedrift,
VELKOMMEN SOM LÆRLING GJENNOM TORGAR OPPLÆRINGSKONTOR VELKOMMEN SOM LÆRLING GJENNOM TORGAR OPPLÆRINGSKONTOR v/Arvid Laukholm.
Nord-Trøndelag fylkeskommune VEKSLINGSMODELL. Politisk styringsgrunnlag for utdanningssektoren i Nord-Trøndelag  Elever, lærlinger og lærekandidater.
”Vandreboka” et nasjonalt prosjekt ”Mappevurdering som lim i et fireårig yrkesfaglig opplæringsløp”
SKOLEKONKURRANSER SOM METODE i videregående skole Velkommen til informasjonsmøte om Hovedprosjektet
Skolenes økte ansvar – det 4 - årige løpet Karrieresenteret 6. april 2016.
Innovasjon og endring – når eit fylke løftar i flokk Innovasjonskonferansen Anne Karin Hamre, fylkesmann.
-Ein tydeleg medspelar Psykisk helse og fråfall i vgo Geirangerkonferansen 20. – 21. april 2016Jorunn Dahle.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
Dialogmøte Korleis arbeider vi med kvaliteten i grunnopplæringa i Sogn og Fjordane?
NOOS Landskonferanse Langesund september 2015 Hans Jacob Edvardsen Fagopplæringssjef.
Individuell plan - Sampro Anders J. Moen, 22. oktober 2015.
PTF-kurs Eirik Sundan – Roger Øverås Foto: Bjørn Erik Olsen.
Samhandlingskonferanse SIS, HAFS, Høyanger, Balestrand, Bremanger Jenny Følling Ordførar i Gaular
Skulpturlandskap Nordland - Ballangen Foto: Vegar Moen Samling for Rådgivernettverk - fylkesnivå Merethe Schjem april 2016.
Distriktssekretær I LO Nils P Støyva
Forum for Fagskoler studenter ved private fagskoler i 50 fagskoler over hele landet Skoler med yrkesrettet utdanning innen IKT, teknologi, design,
Rådgiversamling 2.november 2016
Praksisbrev Torun Pedersen
Bremanger utan utanforskap
- perla ved Sognefjorden -
Kontor –og administrasjonsfaget i konkurranse med høyere utdanning
Facebook: Pro Opplæringskontoret
Auka verdiskaping på ammeku
Arbeidsgruppemøte 2.desember 2010
Rådgiversamling 2. november 2016
Kommunestruktur i Sogn og Fjordane Fylkesmannen si tilråding
Regionsamlinger november 2016
Dialogmøte Hafs Korleis arbeider vi med kvaliteten i grunnopplæringa i Sogn og Fjordane?
Dialogmøte Sunnfjord Korleis arbeider vi med kvaliteten i grunnopplæringa i Sogn og Fjordane?
Dialogmøte Sogn Korleis arbeider vi med kvaliteten i grunnopplæringa i Sogn og Fjordane?
Dialogmøte Nordfjord Korleis arbeider vi med kvaliteten i grunnopplæringa i Sogn og Fjordane?
KS - Nettverk for arbeidsgjevarpolitikk, Skjåk kommune
KOMMUNEREFORMA – GJENNOMGANG INTENSJONSAVTALAR
STORFORELDREMØTE
Distriktssekretær I LO Nils P Støyva.
Endring i opplæringslova § 3-1
Distriktssekretær I LO Nils P Støyva og LO-sekretær Terje Olav Olsson.
Samfunnskontrakt for flere læreplasser – status 2017
RÅDGIVERSAMLING 8.SEPTEMBER PRAKSISBREVET
Kontaktutvalget 19.november 2015
Dialogmøte i regionane
Framtidas fagskole. Framtidas fagskole Felles eierstrategi for fagskolene i Østlandssamarbeidet.
Yrkesfaglig Studiekompetanse
Voksenes læring i Valdres
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova)
Hilde Reitan og Ingunn Ek Pedersen
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
NOU 2018:2 Fremtidige kompetansebehov
Hvor er vi nå og hvor vil vi?
Status lærlingordning
Voksne på Oslo VO vokser
Det har aldri vore skapt så mange nye arbeidsplassar i Sogn og Fjordane
Geir Løkhaug, seksjonsleiar
Ungdom Samarbeidsavtale NAV – Fagopplæring om lærekandidater eller ungdom som har mål om grunnkompetanse.
Læringsmiljø §9a: Handlingsplikt Bedre læringsmiljø
Yrkesfagenes år 2018 FAGKONFERANSEN KARRIEREVEILEDNING
Inntakskonferanse i Tromsø september 2017
Karrierenettverksmøte 5. september 2018
Gjennomføring etter 5 år
Opplæringskontoret for industri- og teknologifag
NY STRUKTUR.
Folkehelsetiltak i regi av Hordaland fylkeskommune
Opplæringskontoret for prosess og mekanisk industri.
Formidling til læreplasser/opplæringsplasser 2019
Utskrift av presentasjonen:

Næringsreisa Behov for faglært arbeidskraft og lærlingar i framtida. Innlegg ved leiar i fagopplæringsnemnda Nils P Støyva.

Oppgåver til fagopplæringsnemnda Opplæringslova §§ 4-3, 4-8, 12-3 og 12-4 omhandlar fagopplæringsnemnda på ulike måtar. § 12-4 omhandlar oppgåvene til yrkesopplæringsnemnda.Yrkesopplæringsnemnda skal særleg: fremje forslag til organisering, arbeidsmåtar og strategiar for å utvikle kvaliteten av fag- og yrkesopplæringa vurdere og uttale seg om rutinane i fylkeskommunen for å sikre kvaliteten av fag- og yrkesopplæringa vurdere korleis partane i arbeidslivet skal bidra til kvalitetsutvikling og -sikring i fag- og yrkesopplæringa vurdere korleis samhandlinga mellom skolar og lærebedrifter kan betrast vurdere korleis kompetanseutvikling kan sikrast. Yrkesopplæringsnemnda skal arbeide for best mogleg dimensjonering av den vidaregåande opplæringa, og gi fylkeskommunen råd om tiltak i samband med den årlege fastsetjinga av tilbod. Yrkesopplæringsnemnda skal arbeide for at rådgivinga om fag- og yrkesopplæring blir best mogleg, og foreslå tiltak der ho finn det nødvendig. Yrkesopplæringsnemnda skal gi råd om korleis utvikling av fag- og yrkesopplæringa og samhandling mellom skolar og bedrifter kan medverke til regional utvikling, mellom anna utvikling av nye verksemder og arbeidsplassar. Yrkesopplæringsnemnda kan gi fylkeskommunen fullmakt til å gjere den faglege vurderinga av bedrifter eller til å utføre andre oppgåver som etter lov eller forskrift er lagde til yrkesopplæringsnemnda.

Fagopplæringsnemnda - handlingsprogram Skaffe nok faglært arbeidskraft til kommunar og næringsliv Formidling av lærlingar Utlysing av tilbodet i vidaregåande skule Justering av utlyst tilbod i v. g. skule Rådgjeving/Yrkesrettleiing Marknadsføring – framsnakking av yrkesfaga

Søknad til vidaregåande skule i S&Fj. Alle rettar Starta Søkartal 2014/152015/162016/17 Yrkesfag og studspes Studspes Yrkesfag Yrkesfag vg Yrkesfag vg Lære-/oppl.kontrakter 629* *Årsak til differansen mellom 825 og 629; vg3 i skule, takka nei til vg3 i skule, påbygg, omval, trekt søknaden, ukvalifiserte

Stort behov for fagkompetanse NHO sitt kompetansebarometer mars 2016 – stor trong for personar med fagkompetanse Også stort behov for nokre ingeniør grupper Mangel på fagarbeidarar hindrar auka sysselsetting og verdiskaping, jf. stor arbeidsinnvandring LO – vi må skaffe meir arbeidskraft med fagkompetanse Felles satsing for å styrke yrkesfaga

Trong for arbeidskraft i kommunane SSB sine prognosar seier vi kjem til mangle fagarbeidarar i 2035 (2013) 339 arbeidstakarar over 58 år innan pleie- og omsorgssektoren i S&Fj. (2013) 72 barne- og ungdomsarbeidarar og assistentar over 58 år i S&Fj. (2013) Aldrande befolkning – trong for meir pleie

Regionale tall fra NHOs kompetansebarometer «Hvilke typer av yrkesfaglig utdanning antar du bedriften vil ha behov for de neste fem årene?». Tall for NHO nasjonalt (N=5183)

Fagområde med mangel på faglært arbeidskraft Innspel frå NAV ved Frode Henden Bygg og anlegg, tømrarar Elektrofag Næringsmiddelfag Maskinførarar og sjåførar Rørleggarar Kokkar

Fagområde med mangel på læreplassar Industrimekanikar Elektrofag Helsefagarbeidarar Barn- og ungdomsarbeidarar Maritime fag Bilfaget

Tal læreplassar i Nordfjordkommunane KommuneTal læreplassarTal læreplassar totalti kommuneorg. (tilsette ) *1 Vågsøy 526 Eid 494 Stryn56 13 Gloppen524 Selje 39 4 Hornindal 6 0 Bremanger 5512 *1. Kommunane kan ha budsjett til fleire lærlingar.

Tal læreplassar i Sunnfjordkommunane KommuneTal læreplassarTal læreplassar totalti kommuneorg. (tilsette ) *1 Førde(192) 139 U (7) 4 U Jølster(20) 14 U (2) 0 U Naustdal(10) 6 U (1) 0 U Flora(159) 98 U(21) 8 U Gaular(14) 12 U(6) 5 U *1. Kommunane kan ha budsjett til fleire lærlingar.

Tal læreplassar i Sognekommunane KommuneTal læreplassarTal læreplassar totalti kommuneorg. Høyanger40 8 Balestrand 2 1 Vik26 5 Leikanger11 2 Sogndal93 9 Luster3412 Årdal81 9 Lærdal14 4 Aurland12 3

Eksempel på bedrifter i næringslivet som satsar på lærlingar Eid Elektro har 15 lærlingar Alexandra i Loen, 5 lærlingar Gloppen hotell, 5 lærlingar Stryn kommune, 12 lærlingar Veststeinen, 5 lærlingar Ervik Havfiske, 12 lærlingar

Eksempel på bedrifter i næringslivet som satsar på lærlingar Transferd AS, 8 lærlingar Artic Shipping AS, 7 lærlingar Åsen & Øvrelid AS, 7 lærlingar Berge & Co AS, 6 lærlingar Bravida Norge AS, 6 lærlingar Caverion Norge AS, 6 lærlingar Sunnfjord Energi, 6 lærlingar Helse Førde, 18 lærlingar

Ny nasjonal samfunnskontrakt for fleire læreplassar Regjeringa, NHO, LO, Virke, Spekter, Unio, YS, KS og kommunaldepartementet har inngått ny nasjonal partnerskapsavtale frå mars 2016 Alle søkjarar skal få læreplass Samarbeid om dimensjonering og utlysing av tilbod innan yrkesfaga Spreie kunnskap av lærlingeordninga Etablere lokale nettverk Lokale handlingsprogram Nok læreplassar

LO og NHO – Krafttak for yrkesfaga Felles politikk og krav til Regjeringa hausten 2015 «Yrkesfagveien må utvikles til et utdanningsløp som gir langt større utviklingsmuligheter for den enkelte enn i dag Styrke retten til videregående yrkesfaglig opplæring Bedre systemer for godkjenning av utenlandsk yrkesfaglig utdanning Mer individtilpassede utdannings- og opplæringsløp»

LO og NHO Styrke kvaliteten i fag- og yrkesopplæringen: «Videreutvikle trepartssamarbeidet Flere lærere for å møte høy avgang Tilskudd til forbedring av utstyrssituasjonen Fellesfagene må tilpasses program- fangene i større grad enn i dag Fleire læreplasser»

Oppsummering Stort behov for meir faglært arbeidskraft både i privat og offentleg sektor Vi må skaffe læreplassar i ulike fagområde Kommunane må gå «føre» med eit godt eksempel, jf. KS sine ambisjonar Framsnakke og profilere yrkesfaga Gjere ungdomane merksame på kva arbeidsplassar og behov som finst lokalt og regionalt Vere ærlege og gi «rette» råd til ungdomane Ikkje alle ungdomane våre kan reise til byn for å ta master- og doktorgrad

Lukke til med arbeidet. Takk for at de ville høyre på meg.