Kommunikasjonsåret 2009 Hvilken betydning får finanskrisen 22.01.09.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Verdiene dine ARBEIDSGRUPPETEMA. Deltakere Innleder: Håndvevermester Bjørg Hustad.
Advertisements

MOT – Finans Norge. «What’s in it» ved et samarbeid med MOT.
Barnehagens rolle i barns utvikling – bare positiv? Oppvekst og utvikling, NTNU Samfunnsforskning Vera Skalicka.
Drivkraft for fremtidsrettede energiløsninger Nye rammeavtaler for kommunikasjon i Enova Informasjonsmøte 30. januar, 2007 Kommunikasjonsansvarlig Bård.
Norsk mal: Startside alt.1 For engelsk mal Velg KMDmal – engelsk under ”oppsett”. Sannhetens øyeblikk Regional utvikling på prøve Vincent Fleischer, avdelingsdirektør,
SKOLEKONKURRANSER SOM METODE i videregående skole Velkommen til informasjonsmøte om Hovedprosjektet
Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
Kunsten å lykkes med innovasjon i kommunen… Flekkefjord legger stein på stein for å få etablert en innovasjonskultur i organisasjonen…
1 Medlemsundersøkelse Oppsummering Undersøkelsen blant Kommunikasjonsforeningen er gjennomført i februar 2012 Kommunikasjonsforeningen gjennomfører.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2004 Hovedresultater.
Hva er omdømme?  Omdømme er summen av oppfatninger som finns om oss, egenskaper vi tillegges, de (for)dommer som felles – kort sagt summen av alle historier.
| Muntlig kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner bruke.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
@2003 Anita Krohn Thrane. Alle rettigheter reservert Neste generasjons styrerom Den Nasjonale Styredagen 2003 Anita Krohn Thrane.
KOMMUNAL PLANSTRATEGI – ERFARINGER. Pbl § 10 – 1 « […] Planstrategien bør omfatte en drøfting av kommunens strategiske valg knyttet til samfunnsutvikling,
D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget
Konjunkturrapport for arkitektbransjen 2H 2016
PRAKTISKE OPPGAVER.
Nettkurset i samarbeid og medbestemmelse
Prosjektnavn Firmanavn Presentert av
Forbruker og finanstrender 2017
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
Sluttkonferanse Opplevelser i nord
Hvordan sette innovasjon på dagsorden i en kommune…
Fremtiden er elektrisk
Arbeidsmetodikk Grunnopplæring 2 Klikk for å skrive dato
Øvelser med kommunal kriseledelse
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
Evaluering av ”Fritt Fram”
Utdanningskomiteen 19. mai
- For ansatte og folkevalgte i Rana kommune
Muntlig vurdering – å veilede andre
Situasjonsbeskrivelse – Asylmottak/flyktninger i Søndre Buskerud.
Samarbeid og medbestemmelse
veien til ledelse Ledermobilisering
Støtte til innføring av energiledelse
Jomfrusjekk.
Fra kommunikasjonsdirektør til ansvarlig redaktør
FNs bærekraftsmål FNs bærekraftsmål skal sikre at hele verden tar vare på miljøet samtidig som at alle mennesker kan ha muligheter for et godt liv.
Forbundets etiske retningslinjer
Valgfag innsats for andre
Å gjøre de usynlige tjenestene synlige
(Selskapsnavn) SWOT-analyse
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
«Hvordan organisere kultursektoren «i kommunen»?»
Risk and Company Investment Analysis
Medarbeiderundersøkelsen UiT 2011
Yrkesfaglig fordypning – Hva er det egentlig??
Foreldre – Barnas viktigste Forebygger
Arbeidsmetodikk Navn Dato.
7 Økonomi og miljø Er forurensning en kostnad? Hvorfor ikke ha totalforbud mot forurensning av luft, jord og vann? Hva har økonomer å bidra med i forurensningsdebatten?
Praktisk i 1.klasse
Interne analyser - for utvikling av kategoristrategi
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
Tittel for bedriftsmøte
Nasjonale Bruker-undersøkelser
Bra for legen – bra for pasienten
Inflasjons kostnader (og fordeler)
Tverrfaglige tema.
Inspirasjonsbasen – smarte grep
Troms-regionens potensial
Når du blir «pusha» til å gjøre noe du egentlig ikke vil…
Dag Wiese Schartum, AFIN
Nettverk for kommunikasjon v/ Kristin
Næringslivets økonomibarometer Trøndelag
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikasjonsåret 2009 Hvilken betydning får finanskrisen

På hvilken måte tror du finanskrisen vil påvirke din arbeidshverdag i 2009? - Størrelsen på budsjetter 1Mer 2Uendret 3Mindre 4Vet ikke/ikke relevant

På hvilken måte tror du finanskrisen vil påvirke din arbeidshverdag i 2009? - Antall ansatte i kommunikasjonsstillinger i din bedrift 1Mer 2Uendret 3Mindre 4Vet ikke/ikke relevant

På hvilken måte tror du finanskrisen vil påvirke din arbeidshverdag i 2009? - Kommunikasjonstiltak internt i din bedrift og bruk av egne kanaler 1Mer 2Uendret 3Mindre 4Vet ikke/ikke relevant

På hvilken måte tror du finanskrisen vil påvirke din arbeidshverdag i 2009? - Kommunikasjonstiltak eksternt fra din bedrift 1Mer 2Uendret 3Mindre 4Vet ikke/ikke relevant

På hvilken måte tror du finanskrisen vil påvirke din arbeidshverdag i 2009? - Kjøp av eksterne kommunikasjonstjenester fra konsulenter 1Mer 2Uendret 3Mindre 4Vet ikke/ikke relevant

Hvilken kompetanse tror du blir viktigst for kommunikatører i de to neste årene? 1Internkommunikasjon og intern rådgivning 2Omstillingskompetanse 3Omdømmeekspertise 4Sosiale medier 5Medieovervåkning 6Strategisk kompetanse (kommunikasjon og ledelse) 7Økonomisk og finansiell kompetanse 8Evaluering og effektmåling 9Profilering og merkevarebygging 10Etikk og miljø 11Annet, spesifiser her

Hva tror du blir de viktigste faglige trendene i 2009? 1Sosial ansvarlighet 2Risikokommunikasjon 3Sosiale medier 4Lobbyarbeid 5Historiefortelling 6Krisekommunikasjon 7"Framing" 8Retorikk 9Negativ kommunikasjon 10Spinn 11Omstilling 12Omdømme 13Investor Relations 14Etikk/miljø 15Nettverkskommunikasjo n 16Annet, spesifiser her

Ut fra dine inntrykk fra mediedekningen av de siste måneders finansuro; vil du si at mediene gir: 1Et for positivt bilde av situasjonen 2Et nøytralt bilde av situasjonen 3Et for negativt bilde av situasjonen 4Vet ikke/ingen mening

Vil du si at interessegruppene som nå er aktive i mediebilde gir et: 1Et for positivt bilde av situasjonen 2Et nøytralt bilde av situasjonen 3Et for negativt bilde av situasjonen 4Vet ikke/ingen mening

Har du i løpet av 2008 opplevd etiske dilemmaer i din arbeidshverdag? 1Ja 2Nei 3Vet ikke/ingen mening

Tror du økonomiske nedgangstider fører til at etiske spørsmål og vurderinger blir nedprioritert i næringslivet? 1Ja 2Nei 3Vet ikke/ingen mening