Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

(Selskapsnavn) SWOT-analyse

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "(Selskapsnavn) SWOT-analyse"— Utskrift av presentasjonen:

1 (Selskapsnavn) SWOT-analyse

2 Strenghts/Styrker (interne) Weaknesses/Svakheter (interne)
(Sett inn en oppsummering her) Identifiser dine styrker ved å spørre deg selv: Hvordan skiller bedriften seg ut? Hva gjør produktet/tjenesten/ideen min unik eller verdifull? Hvorfor vil bedriften min tiltrekke seg kunder og bli en suksess? Hva er konkurransefortrinnet mitt? (Sett inn en oppsummering her) Identifiser dine interne svakheter ved å spørre deg selv: Kan bedriften min håndtere konkurransen? Har jeg erfaring/arbeidskraft nok til å drive virksomheten? Vil bedriften min kunne levere som vi har lovet? Har jeg nok penger til å holde virksomheten min oppe? Opportunities/Muligheter (eksterne ) Threats/Trusler (eksterne) (Sett inn oppsummering her) Identifiser dine eksterne muligheter ved å spørre deg selv: Hvilke aktuelle trender kan matche min forretningsidé? Hva er potensialet for å utvide forretningsidéen min til utlandet? Hvordan kan jeg videreutvikle produktet/tjenesten/ideen min? Hvilke markedsutviklinger kan bedriften min dra nytte av? (Sett inn oppsummering her) Identifiser dine eksterne trusler ved å spørre deg selv: Hvilke politiske og økonomiske trender kan påvirke forretningsidéen min? Kan noen lovgivningsinitiativer påvirke forretningsidéen min? Hvilke hindringer har jeg ennå ikke vurdert? Er det noen konkurrenter jeg burde bekymre meg over? Threats (external)

3 Identifiser dine styrker ved å spørre deg selv:
Strengths SWOT Identifiser dine styrker ved å spørre deg selv: Hvordan skiller bedriften seg ut? Hva gjør produktet/tjenesten/ideen min unik eller verdifull? Hvorfor vil bedriften min tiltrekke seg kunder og bli en suksess? Hva er konkurransefortrinnet mitt?

4 Identifiser dine interne svakheter ved å spørre deg selv:
Weaknesses SWOT Identifiser dine interne svakheter ved å spørre deg selv: Kan bedriften min håndtere konkurransen? Har jeg erfaring/arbeidskraft nok til å drive virksomheten? Vil bedriften min kunne levere som vi har lovet? Har jeg nok penger til å holde virksomheten min oppe?

5 Identifiser dine eksterne muligheter ved å spørre deg selv:
Opportunities SWOT Identifiser dine eksterne muligheter ved å spørre deg selv: Hvilke aktuelle trender kan matche min forretningsidé? Hva er potensialet for å utvide forretningsidéen min til utlandet? Hvordan kan jeg videreutvikle produktet/tjenesten/ideen min? Hvilke markedsutviklinger kan bedriften min dra nytte av?

6 Identifiser dine eksterne trusler ved å spørre deg selv:
Threats SWOT Identifiser dine eksterne trusler ved å spørre deg selv: Hvilke politiske og økonomiske trender kan påvirke forretningsidéen min? Kan noen lovgivningsinitiativer påvirke forretningsidéen min? Hvilke hindringer har jeg ennå ikke vurdert? Er det noen konkurrenter jeg burde bekymre meg over?


Laste ned ppt "(Selskapsnavn) SWOT-analyse"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google