BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule 2006-2008.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Advertisements

Lederperspektiv på prosjektet, Framtida nå, les og forstå
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
Skolen som lærende organisasjon NFFL
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
IKT OG SKULELEIING Eit samarbeids- prosjekt mellom kommunene Rauma, Vestnes, Nesset, Norsk Nettskole og HVO.
Foreldremøte Læringsmiljø Jan Åge Almås. Thomas Nordahls 8 punkter for at en elev skal ha et godt læringsmiljø Thomas Nordahl: skoleforsker og professor.
Egil Hartberg-læringsleiing og vurdering for læring Bør starte med å vise elevane kvar dei skal kunne til slutt. Løfte blikket og sjå på den lange kompetansereisa.
Samarbeidet mellom skule og heim er forankra i Opplæringslova, forskrifter til lova og i Kunnskapsløftet. Skulen skal støtte heimen i oppfostringa av.
Skuleovertaking * Bratteberg skule er praksisskule for lærarutdanninga ved HVO. * Skuleåret skal Sæbø skule og Bratteberg skule ha praksisopplæring.
IKT og mappevurdering i skolehverdagen IKT og nye læreprosesser Notat 2/ 2004 Høgskolen i Vestfold.
Opplæringsloven kap. 9a – aktuelt om lovverket Ragnhild Øvrebø, jurist, fagstab Oppvekst og levekår, Stavanger kommune Kurs i opplæringsloven kap. 9a for.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
Grunnskulen, - prosjekt betre læringsresultat
Velkommen til Foreldremøte for 10. trinn
Elevenes skolemiljø.
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Vikemarka skule i Ørsta.
Opplæringslova kapittel 9A
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Bruksgjenstand i leire
Velkommen til August 2017.
Forventningar til heimen - skulen
Vurdering i Kunnskapsløftet
STORFORELDREMØTE
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
Forventingar til foreldre frå skulen
Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa
Interkommunalt PPT samarbeid i 4 kommunar
– verdier og prinsipper for grunnopplæringen
SPRÅKLØYPER Ein introduksjon
Omgrepslæring B – Samarbeid
Språkløyper - nasjonal strategi for språk, lesing og skriving
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
Formål og vurdering i høyere utdanning
Verdiar i nye ålesund Verdidebatt og verdiblink Leiarsamling P1 Komité for kulturbygging og verdiar.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Hvor er vi nå og hvor vil vi?
Læring på ungdomstrinnet
alle barna sin rett til god omsorg
Skolebasert kompetanseutvikling Klasseledelse
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Definisjonsoppgave Definer begrepet TEORI
Teknologi i realfagene B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Kvikkbilde 2 Distributiv egenskap A – Forarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Synleggjer forståinga til elevane B – Samarbeid
Diskusjonsframlegg frå styret
Kvikkbilde 1 Kommutativ egenskap A – Forarbeid
Gjer forståinga til elevane synleg B – Samarbeid
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Verdighetskonferansen Kreativ omsorg 2019 Oslo,
Overordna del – verdiar og prinsipp i grunnopplæringa
Oppgavestreng 4 · 256 A – Forarbeid
Egenvurdering i matematikk B – Samarbeid
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
NYTT SKULEÅR – NYE MULEGHEITER
Utskrift av presentasjonen:

BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule

Naturen omgir oss på alle kantar! Bratteberg skule Volda

Fakta om Bratteberg skule ● Praksissskule ● 205 elevar ● Fulldelt barneskule med to parallellar på mellomsteget ● 37 tilsette ● Deltakar i prosjektet «Kunnskapsløftet- fra ord til handling»

Mål for arbeidet ved Bratteberg skule Vi vil utvikle ein vi-skule som fremjar læringstrykk i eit inkluderande miljø der medviten bruk av ressursar blir eit verktøy. Vi vil dokumentere det vi gjer og synleggjere at vi er mønsterbrytarar, slik at erfaringar og kompetanse kan vidareførast til andre skular og skuleeigar.

Hovudutfordring «....utvikling av læringsmiljøet og organisering av det slik at det best mulig fremmer læring, for elever og for personalet som profesjonelt fellesskap» (Strategi for kompetanseutvikling i grunnopplæringen )

Aksjonslæring som teoretisk referanseramme Mål/grunnlag Planlegging Gjennomføring Observasjon metode Mål/nytt grunnlag Refleksjon Evaluering

Læring hos personalet

Ein føresetnad mot målet om optimal læring..... Ein må arbeide strukturert med læring på ulike nivå i organisasjonen

Læring hos personalet forts. Bratteberg skule legg vekt på... ● å legge til rette for gode prosessar med felles fokus ● at heile kollegiet tek del i arbeidet med kompetanseheving ● utvikling av delekultur i kollegiet ● utvikling av samarbeidskultur i kollegiet ● bevisst bruk av lærarane si fellestid ● kollegarettleiing ● å kople teori og praksis ● tydeleg leiing ● god informasjonsflyt i organisasjonen

Læring hos personalet, forts. ● Vi har hatt seminar med Scana Volda og Sparebank 1 Volda Ørsta ● Vi ynskjer å lære av andre organisasjonar som har drive strukturert utviklingsarbeid ● Venndiagrammet oppsummerer kva som er likt og ulikt for Bratteberg skule og Scana Volda

Sosialt fellesskap er viktig

Den daglege refleksjonen Det er ikkje nødvendigvis viktig å gjere noko nytt, men å vere bevisst kva ein gjer og kvifor ein gjer det!

Læring hos elevane

Vi legg vekt på arbeidet med ● å utvikle eit godt læringsmiljø ● elevmedverknad ● å lære og bruke ulike læringsstrategiar ● å bruke IKT som verktøy i alle fag

Læring hos elevane, forts. Føresetnader for motivasjon og god læring er... ● tydelege reglar og rutinar som er felles for alle ● gode lærebøker ● gode læremiddel ● datautstyr som er oppdatert og fungerer ● nulltoleranse for mobbing ● variasjon i undervisninga ● engasjerte lærarar ● godt samarbeid heim - skule

Læringsstrategi- ein definisjon Ein framgangsmåte eit menneske nyttar når det medvite går inn for å løyse ei oppgåve eller lære noko nytt. Ein nyttar ulike framgangsmåtar med utgangspunkt i dei føresetnadane ein har til å planleggje, gjennomføre og evaluere eiga læring. I omgrepet læringsstrategi ligg tanken om at eleven er aktiv i eigen læreprosess. Målet er å oppnå læring med forståing.

Læring hos elevane - «læringstrappa» ● Bratteberg skule har ein plan for kva strategiar ein skal lære kvart år ● Læringsstrategiar og alternative læringsformer utgjer ein heilskap ● Målet er at elevane skal gjere eigne strategival på 7.årssteg

Læraren som undervisar og rettleiar

SmartBoard ● Ei digital tavle med mange bruksområde ● 5. og 7.årssteg har starta utprøving av tavla ● Lærarar og elevar ser denne som eit motiverande og funksjonelt verktøy!

Delprosjekt på team ● Teama vel fokus med utgangspunkt i resultatmål for ein periode ● Elevane er aktive i læringsprosessen ● Vi deler erfaringar med kvarandre

Midtvegs i prosjektet- erfaringar Korleis få til implementering av nye tiltak?

Implementering, forts. ● Ta utgangspunkt i arbeidet med elevane (skulekvardagen) ● Synleggjere praksis/ legge til rette for delekultur ● «Rydde tid» til heile prosessen ● Delegere ansvar ● Etterspørje tiltak som er i gong ● Tydeleg leiing ● Tett samarbeid mellom plangruppe, team og leiing (Skape legitimitet)

Vidareføring av god praksis ● Kollegiet må i fellesskap verte einige om visjon og mål for framtida ● Vi må formulere realistiske resultatmål og milepælar ● Vi må halde fram med å bruke metodar innanfor prinsippet om aksjonslæring

Bratteberg skule vil.... ● Skape endringskultur ● Vidareføre god praksis ● Bryte med mønster som ikkje fungerer ● Auke motivasjonen for læring ● Legge til rette for rutinar og strukturar som fremjar vidare utvikling av skulen som lærande organisasjon!