Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
RAMMEPLAN for barnehagens innhold og oppgaver. Mandat for rammeplangruppen Rammeplangruppen skal vurdere og fremme forslag på følgende områder særskilt:
Advertisements

Barnehagekontoret Møte for familiebarnehagene 27.oktober 2009.
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Tranøy kai Foto: Bjørn-Are Melvik Else Marie Ness 27.Januar 2016.
Dialogisk lesing Språkarbeid i Kaland barnehage
Lifjell rundt Kommunereform Lifjell rundt Informasjon pr
Språkløyper Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving sprakloyper.no.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
BTI- Stord kommune. FORELDREROLLA BTI BTI-modellen 22.9.sept.2015.
Munnleg kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – korleis du appellerer til mottakaren for å få fram bodskapen din og overtyde han. Greske omgrep.
BRATTEBERG SKULE ● Ein lærande organisasjon i utvikling ● Prosjektskule
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
IKT OG SKULELEIING Eit samarbeids- prosjekt mellom kommunene Rauma, Vestnes, Nesset, Norsk Nettskole og HVO.
Anita Holm Cirotzki – Loen 19. november 2015 Høyring om endring i barnehagelova Barn med særskilde behov.
Egil Hartberg-læringsleiing og vurdering for læring Bør starte med å vise elevane kvar dei skal kunne til slutt. Løfte blikket og sjå på den lange kompetansereisa.
Barnehagane i Vestnes kommune Antal plassar. KOMMUNALE Fiksdal oppvekstsenter30(24) Midlertidig disp. Tomrefjord barnehage36 Gardstunet barnehage42 Helland.
Mål for undervisinga Norsk Eg nyttar BO-blikk til å orientere med i teksten før eg les. Eg kan om ord der å blir skrive som o. Matematikk Eg kan rekne.
Næringsreisa Behov for faglært arbeidskraft og lærlingar i framtida. Innlegg ved leiar i fagopplæringsnemnda Nils P Støyva.
Samarbeidet mellom skule og heim er forankra i Opplæringslova, forskrifter til lova og i Kunnskapsløftet. Skulen skal støtte heimen i oppfostringa av.
Vel møtt!.  155 elevar dette skuleåret, 81 elevar på småtrinnet og 74 elevar på mellomtrinnet  Rundt 18% framandspråklige  Fleirkulturell skule  17.
Bratteberg skule- ein pedagogisk organisasjon i utvikling 1.-7.årssteg ca.40 tilsette “Fra ord til handling”, Lesing og SOL Læring på alle nivå.
Opplæringsplan i basiskunnskap lesing og skriving
Regionsmøte hausten 2013 Samhandling mellom PPT og VGO
Bremanger utan utanforskap
Saman for betre helse i Nordhordland
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Velkommen til foreldremøte 19. september 2017
Vikemarka skule i Ørsta.
Opplæringslova kapittel 9A
Prosjekt Betre Læringsresultat (BLR)
Arbeidsgruppemøte 2.desember 2010
Ekstern vurdering for kvalitetsutvikling i barnehagen
Brukarundersøkjing Fokusområder:
Lydfilene ligger på Q:\Info\Formidling\METEOROLOGAR PÅ LUFTA
Økonomisk krise og mangel på det meste.
Aksjonslæring Vurdering for læring
Velkommen til foreldremøte
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
STORFORELDREMØTE
BARNEHAGER Høsten 2016/våren 2017 ble prosessen med å legge ned Regnbuen barnehage f o m gjennomført. 17 barn og 7 ansatte er blitt fordelt.
Foreldremøte i Eikehauge Side. Foreldremøte i Eikehauge Side.
Forventingar til foreldre frå skulen
Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa
Utvikling av studieprogram i lys av kvalifikasjonsrammeverket
Kontaktlege/-psykolog
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
Interkommunalt PPT samarbeid i 4 kommunar
SPRÅKLØYPER Ein introduksjon
CLILprøvar og språkutvikling - resultat frå eit prosjekt på 7. trinn
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova)
Kontaktlege/-psykolog
Oppfølgingsprosjektet
Omgrepslæring B – Samarbeid
Språkløyper - nasjonal strategi for språk, lesing og skriving
23.mai 2018 KOMPETANSE FOR MANGFALD
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
Saman for betre helse i Nordhordland
Status lærlingordning
alle barna sin rett til god omsorg
Det har aldri vore skapt så mange nye arbeidsplassar i Sogn og Fjordane
Læringsmiljø §9a: Handlingsplikt Bedre læringsmiljø
Kurs for brukere av KFF-KSS
BARNEHAGE- STRUKTUR HARAM KOMMUNE
Diskusjonsframlegg frå styret
® Utallege møter - tverrfaglige mange dyre timeverk
Overgang barnehage – skule/SFO Foreldremøte
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Systematisk arbeid for eit trygt og godt miljø for alle
6. årssteg - veke 19 MELDINGAR TIL HEIMEN Sund Glesnes skule
Hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015

Tom Rune Kongelf Prosessen Prosessen er utsett Revidert rammeplan vert etter planen innført i 2017 Årsak: Samkøyre arbeidet med ein gjennomgang av barnehagelova Regjeringa har bestemt at det skal lagast ei stortingsmelding om kvalitet i barnehagen Meldinga skal gje grunnlag for revidering av Rammeplan Revidert rammeplan skal gjelde frå hausten 2017

Tom Rune Kongelf Prosessen til no 2013: Ei arbeidsgruppe fekk i oppdrag å lage eit utkast til revidert rammeplan for barnehagen, del 1 og 2 Del tre (planlegging, dokumentasjon, vurdering, tverrfagleg samarbeid) er ikkje del av revideringa − Dette fordi innhaldet i denne delen vil henge saman med planlagde endringar i barnehagelova Det tredje forslaget frå rammeplangruppa til revidert del 1 og 2 av rammeplanen vart publisert på Udir.no 19. februar 2014

Tom Rune Kongelf Pressemelding våren 2014 Regjeringa vil samkøyre arbeidet med den nye rammeplanen og den planlagde gjennomgangen av barnehagelova. Målet er betre kvalitet i barnehagane Målet er å sikre alle barn ein god start

Tom Rune Kongelf Stortingsmelding om barnehagar Nytt frå KD Juni 2015: Regjeringa har bestemt at det skal lagast ei stortingsmelding om kvaliteten i barnehagen. Målet er å sikre alle barn ein god start. Røe Isaksen: «Sidan det store barnehageforliket har vi vore mest opptekne av å byggje nok barnehagar. No må vi byggje kvalitet og innhald slik at alle barn får eit godt tilbod med leik og læring…i dag har 98% av alle barn gått i barnehage før dei byrja på skulen. Då må vi også sørgje for at barna får eit så godt tilbod som mogeleg»

Tom Rune Kongelf Stor skilnad Hovudutfordringar: Skilnad i bemanning og for mange tilsette utan kompetanse − Gir utslag på kvalitet og innhaldet i tilbodet − Barnehagespeilet 2015 (udir): 60% har relevant utdanning Den nye stortingsmeldinga vil gripe tak i dette og setje ord på korleis vi skal auke kvaliteten i barnehagen

Tom Rune Kongelf Ny meld.st: Læring, utvikling og språk Meldinga skal sjå nærare på korleis barnehagane arbeider med barn si læring, utvikling og språk Best mogeleg overgang barnehage-skule Korleis barnehagane best kan identifisere og følgje opp barn som treng ekstra merksemd og hjelp Legge grunnlag for å sluttføre arbeidet med revidering av rammeplanen for innhaldet og oppgåvene i barnehagen Meldinga skal etter planen leggjast fram våren 2016

Tom Rune Kongelf «Språkløyper» Eit heilskapleg løft for språk, lesing og skriving 2016 – 2019 Utprøving av ny strategi for språk, lesing og skriving

Tom Rune Kongelf Bakgrunn 16% av norske 15-åringar ligg på eit lesenivå som i følgje PISA er «under kritisk grense». Dei går truleg ut av grunnskulen med for dårlege skriftspråkferdigheiter. I dag vert altfor mykje av spesialundervisinga sett inn hjå dei eldste elevane Vi må jobbe meir for å løfte språk,- lese- og skrivekompetansen hjå alle barn og elevar Skal satsast breiare enn grunnskulen, også i barnehagen

Tom Rune Kongelf Utprøving av Språkløyper Torsdag 29. Oktober lanserer KD utprøving av Språkløyper – ein nasjonal strategi som skal styrke norske elevar sitt språk, lesing og skriving I løpet av fire år skal alle norske barnehagar og skular nåast Lesesenteret har fått ansvar for å drive denne strategien

Tom Rune Kongelf Språkløyper Det unike er at barnehagen vert inkludert som ein del av læringsløpet Tiltaka omfattar stimulering av språk, lesing og skriving for alle Det viktigaste er å nå barn og elevar som treng ekstra hjelp, så tidleg som muleg Styrke alle barns og elevars språk- og tekstkompetanse, og gjere personalet i betre stand til å identifisere og leggje til rette for dei med språk-, lese-, og skrivevanskar.

Tom Rune Kongelf Framh. Språkløyper − Lærarar skal få betre oversikt i bruk av teknologiske hjelpemidler − Materiell vert utvikla av Lesesenteret og Skrivesenteret