Behovet, om foretakets heiser, hva skal anskaffes, hva er viktig for oss og hva er utfordrende 01.04.2016 dialogkonferanse - rammeavtale for service og.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Forskrift om smittevern i helsehelsetjenesten
Advertisements

Krav til sikkerhet ved brann i kap
AVLASTNING Melhus
Erfaringer fra innkjøp av forvaltningsrevisjon Lars Normann Mikkelsen, avdelingsdirektør, Oslo kommune Kommunerevisjonen.
Kontraktsoppfølging mv.
Innkjøpsseksjonen Innkjøpssystemet - historikk •Forprosjekt 1999 •Konkurranse 2000 •Pilotprosjekt •Implementering på alle skolene
Anleggsinnehavers sjekkpunkt Ark 1 av 4 JANEIMå utføres innen Merknader Lokalitetsklassifisering 1. Er det utført en lokalitetsklassifisering (ihht til.
BIS PP Maintenance Management System Infor EAM Enterprise Edition
1 Prosjektorganisering i NSF Visjon: Mål: Prosjektarbeidet skal bidra til å utvikle prosjektpatruljen til større selvstendighet og ansvarsbevissthet gjennom.
Henning Mørland bydelsoverlege Bydel Sagene
| 1 Rammer for god utdanningskvalitet ? Om NOKUTs kriterier og akkrediteringer Prosjektleder for revidering av NOKUTs forskrift, s eniorrådgiver.
NØKKELTALL Sør 6 KOSTRA systematiserer kommunenes rapportering til Statistisk sentralbyrå i tre typer indikatorer og nøkkeltall:   Kommunenes prioritering.
Infeksjonskontrollprogram i Salten
Samhandling i Indre Østfold
Levende HMS-system – hva betyr det i praksis?
"Skal vi få til noe sammen må vi være sammen"
Rådmannens forslag til handlingsprogram HKH Rådmannens forslag 1. november 2011 Handlingsprogram
Økonomiplan Presentasjon av rådmannens forslag i bystyrekomiteen 9. november 2011.
IPLOS –sammenstilling av ferske indikatorer for kommunene og hva betyr disse for egen tjeneste/omsorgstrapp, ressursbruk etc. v/Geir Halstensen, KS.
Møte med bydelseldrerådene Onsdag 30.oktober 2013
Universitetet i Tromsø Bidrags- og oppdragsfinansiert aktivitet økonomistyring Avdeling for økonomi 15. oktober 2009.
1 Forholdet mellom Operativ Leder og Teknisk Leder S/NLF/NAK seminar for Operative Ledere Geir Raudsandmoen.
Prosjektstyringssystemer i universitets- og høgskolesektoren
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 4
Luranetunet - offentlig/privat drift Konkurranse gjorde alle bedre!
FOBE Brannsikkerhet i omsorgsboliger Rødøy
Hovedsamarbeidskommune Line Nordgård, rådgiver IKT helse og omsorg Meldingsløftet i kommunen Prosjektleder ELIN-k Tromsø kommune Prosjektleder Meldingsløftet.
IKT-verktøy for boligsosialt arbeid
 Sosialtjenestens ansvar etter LOST § 6-1 og § den sier at det koordinerende arbeid i forhold til rusmisbrukere er tillagt sosialtjenesten. - §
HANDLINGSPLAN FOR UNIVERSELL UTFORMING Prosjektleder: Oddrun Helen Hagen, SWECO Samferdsels- etaten.
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Arbeidet med intern kontroll og risikostyring i Oslo kommune
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2015 Et av Vestlandets største børsnoterte selskap.
1 Alarmer til demente personer Pilotprosjekt Nasjonalt program for leverandørutvikling Dialogkonferanse 11 jan 2011 Bergen Spes rådgiver Per Waardal USHT.
Høring om overgang fra egen bolig til sykehjem Hvordan fungerer samhandlingen mellom sykehusene og kommunen vedr. utskrivningsklare pasienter som venter.
– 1.1 Presentasjon av Undervisningsbygg Tilbudskonferanse vaktmestertjenester Runar Berget –
Overskrift her Tekst, figur, bilder etc.. Kommunens ansvar Helsestasjoner Skolehelsetjeneste Allmennlegetjenesten Pleie/omsorgstjeneste Miljørettet helsevern.
DES – klubben i Skedsmo Ble stiftet i DES-klubben er en organisasjon som arbeider for å skaffe godt voksne mennesker en trygg, funksjonell, rimelig.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Tilbudskonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av ventilasjons- og komfortkjølanlegg
Hva styrer - verdier eller penger ? valg og prioriteringer planlegging ledertyper Anestesisykepleier Øystein Kilander.
Velkommen til dialogkonferanse! dialogkonferanse - rammeavtale for service og vedlikehold på heiser – Bror Andresen og Øistein Solberg.
1 FORSLAG TIL FOKUS- OG INNSATSOMRÅDER Sak 19/2015 Forslag til handlingsplan OSU Øystein Lappegard, samhandlingssjef Hallingdal Eva Milde, leder.
Utfordringer Interkommunalt samarbeid Samhandlingsreformen.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for vaktmestertjenester Møterom Deichmann.
Leverandørkonferanse om etiske krav Lin Helliesen, rådgiver anskaffelser og fagansvarlig etisk handel, Stavanger kommune, Konkurranse om rammeavtale.
Kr-ikt.no Agdersamling 13 september 2016 Forretningsmodell i et IKT-perspektiv Margrethe Noraas Virksomhetsarkitekt.
Samvirke innen offentlige tjenester
Utfordringsrett Konsekvenser for økonomistyring
ET SAMFUNN I ENDRING MULIGE KONSEKVENSER FOR PLEIE OG OMSORG
Eiendomsdrift og forvaltning Asker kommune Roar Nygaard Virksomhetsleder EDF Eldrerådet, 26.april 2017.
Søknad.
Konklusjoner og oppsummering
ASSS-kommunehelse moden for revidering?
Ordinært sameiermøte 2017 Åstadtunet Boligsameie.
Tilbyderkonferanse Rammeavtale for service og vedlikehold av heiser
Anskaffelser med fokus på Innovasjon Strategisk forankring
Samvirke innen offentlige tjenester
Eiendomsforvaltning Kort introduksjon til modulen.
Samling 2 klasse 5, Tromsø 28. – 30. april 2015
Gevinstrealisering Erik Paulsen ASSS - 4.mai Bergen Gevinstrealisering
Eiendomsforvaltning Kort introduksjon til modulen.
Forprosjekt SNR Styremøte
Implementeringsprosjekt - velferdsteknologi i Tønsberg kommune
KS FoU - Vedlikeholdsetterslep for kommunale veger, oppdatering av rapport for ASSS v/Bendik Drevvatne, Oslo kommune ASSS – Samferdsel
Antikorrupsjonsprogram i Helse Midt-Norge RHF
Utskrift av presentasjonen:

Behovet, om foretakets heiser, hva skal anskaffes, hva er viktig for oss og hva er utfordrende dialogkonferanse - rammeavtale for service og vedlikehold på heiser – Sigmund Tønnesen

Hva er viktig for Omsorgsbygg?

Kort historikk Vedlikeholdsetterslep Eiendomsreformen/opprettelsen av KF’ene

Eiendommer med krevende driftssituasjon Legevakta og andre besøksinstitusjoner hvor det blir kritisk for utførelse av viktige tjenester hvis heisen ikke fungerer 36 sykehjem og helsehus med heldøgns pleie - heisens funksjon er en forutsetning for at institusjonen kan tilby sine tjenester Omsorgsboliger hvor beboerne er avhengig av heis for å kunne komme seg ut

Formål med avtalen Driftsstabilitet gjennom forebyggende arbeid. færrest mulig stopp kortest mulig nedetid Vi ønsker å benytte oss av den kunnskapen og erfaringen som dere besitter!

Erfaringstall heisstans 2015 OmrådeAntall oppdragAntall heiser Område Kone Område Otis Område Thyssen Område Schindler Område samlegruppe Sum522 stopp233 stk

Antall heiser som inngår i ny avtale OmrådeAntall heiser Område Kone 55 stk Område Otis 35 stk Område Thyssen 19 stk Område Schindler 21 stk Område samlegruppe 45 stk Sum175 stk

Hva skal avtalen omfatte? Heisservice – Periodisk vedlikehold og ettersyn Planlagt vedlikehold Oppfølging av HK-rapporter Reparasjoner i forbindelse med heisstans Modernisering av eksisterende heiser (opp til kr ,-) Rapportering som gir oppdragsgiver god oversikt over status og utvikling for området Rådgivning

Utfordringer vi må løse sammen Mange eldre heiser. Anskaffet av de tidligere etater og bydeler som i sin tid oppførte bygget. Manglende FDV-dokumentasjon. Beslutninger om større reparasjoner må tas øyeblikkelig ved heisstopp. Opplever å ikke ha kontroll over hendelsen og utgiftene knyttet til dem. Klare kommunikasjonsformer/-rutiner som sikrer at rette bestiller blir forelagt de valgene som må tas for å få heis i gang igjen.

Utfordringer vi må løse sammen Faglige innspill for å oppnå de rette prioriteringer o Alle heiser kan ikke nødvendigvis prioriteres o Alle heiser kan ikke nødvendigvis oppgraderes ->Det skal IKKE være farlig å benytte OBYs heiser

God forebyggende heisservice. Stimulere til at god periodisk service vektlegges like sterkt som stoppjobber i daglig oppfølging av avtalen Finne kvalitetselementer som det kan konkurreres på i avtalen Finne indikatorer som kan benyttes til å overvåke utviklingen i kvalitet over tid (og mellom porteføljer) Rapporteringssystemer som bidrar til oversikt og godt beslutningsgrunnlag hos oppdragsgiver/bestiller Intensjon med konferansen og ny avtale