Hvordan skrive personlig logg?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Advertisements

Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
Normer, verdier og holdninger
- på lag med deg for din helse R e h a b i l i t e r i n g s k l i n i k k e n Tema 2.
RELASJONSKOMPETANSE Viktig i institusjoner, ledelse, salg og kundebehandling, vennskap, familie.
Ved Jan og Synne Platander Elverum 29/10
Kvinne på topp September2008.
Det gode Det rette Det rettferdige
Kognitiv behandling ved sammensatte lidelser.
Coaching og mentale prosesser
Tankens kraft Vi blir det vi tenker!.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
- Fast tilbud om brukertester som støtte til smidig – prosessen!
Hva hører du når du lytter? Hvem blir du når du svarer?
Hensikt med rapporten Synliggjøre hvordan gruppeprosessen har innvirket på fremgangen og utviklingen av prosjektarbeidet. Synliggjøre hvordan samarbeidet.
Lek og læring er sterkt knyttet sammen med barnehagepedagogikken
Lederforum 15. og 16. april 2013 Diktator mot dikter
LØFT ER TØFT særlig i SFO
PALS-komprimert Positiv atferd, støttende læringsmiljø og samhandling i skolen - kursmodellen Brandengen skole.
Mestring og forebygging av depresjon
Mestring og forebygging av depresjon
12 Reflekterende lesing.
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
Elisabeth Gjerberg Nina Amble
Introduksjonsgruppe kognitiv terapi
Foreldregruppe på Fillan barnehage
HelART i Ulåsen barnehage
Kjennetegn på situasjoner som egner seg til etisk refleksjon:
Kurs i leiing Kommunikasjon.
Livsstilsending - uke 5 -
informasjon fra Haugesund kommune1 SJEKKLISTE FOR ETISK REFLEKSJON Hva er situasjonen / problemet? (inkludert faglig aspekt)
RePULSE- styr dine impulser Presentasjon PPT
Er sm En presentasjon for Gvarv Skole/Sauherad Ungdomsskole.
Forebyggende arbeid En community-psykologisk studie av endringer etter forebyggende intervensjon Camilla Blestad og Tuva Engen.
TIDLIG INNSATS OG UTFORDRENDE ATFERD Boka: Kompetanseløft i bhg Pål Roland.
Reguleringsvansker Førskoleseksjonen ved Iren Egelandsdal og Janne G. Selseng.
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Adoptivfamiliers erfaringer med hjelpeapparatet En kvalitativ undersøkelse i forbindelse med spesialistpermisjon, foretatt av psykologspesialist Marthe.
1 EiT 2006/2007 Eksperter i team Arbeid med loggskriving Utarbeidet for EiT av Professor Are Holen NTNU - Det medisinske fakultet Institutt for nevromedisin.
Barn & smerter Å møte barn- forberedelser og samspill Psykologspesialist Ingrid Hyldmo St. Olavs Hospital 3. mai 2010.
Barn & smerter Å møte barn- Forberedelser og samspill Psykologspesialist Ingrid Hyldmo Rikshospitalet 19. oktober 2009.
Periodeplan for Minsten Uke Sosial kompetanse
Retorikk og muntlig kommunikasjon
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
Livsstilsendring Uke 6.
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Hva er den ekte og opprinnelige versjonen av deg selv?
Livet er praktisk, det gjelder også vår kristne tro.
Hva er et menneske? Å tro at «menneskets hensikt er å arbeide» får andre konsekvenser for livet, enn å tenke at «menneskets hensikt er å bygge gode relasjoner»
Venner og valg Film og samtale.
Psykologisk førstehjelp
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Kommunikasjon Gode samtaler. Kommunikasjon Gode samtaler.
NAVNET DITT Kontakt meg : Her skriver du selve søknaden på jobben.
Sinnemestring Ut av tåka 2018
Å ta vare på seg selv og andre
Sinne Film:
Å ta vare på seg selv og andre
Livsstilsendring Uke 6.
Norsk institutt for kognitiv terapi Ferdighetstrening
Norsk Forening for Kognitiv Terapi Ferdighetstrening
Norsk Forening for Kognitiv Terapi Ferdighetstrening
Norsk institutt for kognitiv terapi Ferdighetstrening
Norsk institutt for kognitiv terapi Ferdighetstrening
FAGFORNYELSEN hva innebærer det -hvordan jobber vi i Færder
Del 3 Lek og samarbeid mot mobbing
FAGFORNYELSEN hva innebærer det -hvordan jobber vi i Færder
mobbeatferd Former for mobbeatferd
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan skrive personlig logg? HENDELSER/ ERFARINGER - positive & negative REFLEKSJONER vurderinger, følelser, lærdommer Om gruppen - relevante hendelser Situasjoner eller forhold ved gruppens dynamikk som du særlig merket deg, som ble hengende igjen, som berørte deg i noen grad - på en eller annen måte. Hvilke karakteristika ved gruppen kan dette si noe om? Inngår det i et gjentakende mønster? Er det noe som hemmer enkeltpersoner eller gruppen litt eller mye - på uheldige måter og derfor bør forandres? 1 Eksperter i team EiT 2006/2007

Hvordan skrive personlig logg? HENDELSER/ ERFARINGER - positive & negative REFLEKSJONER vurderinger, følelser, lærdommer Om meg selv Hendelser der du i noen grad kjente deg f eks såret, krenket, overrasket, ergerlig eller glad, tilfreds eller som involverte deg en del. Hva tenker du om din måte å reagere på – hva knytter det seg til av følelser, verdier, forventninger, evt. hvor kommer dette fra i din livshistorie 2 Eksperter i team EiT 2006/2007

Hvordan skrive personlig logg? HENDELSER/ ERFARINGER - positive & negative REFLEKSJONER vurderinger, følelser, lærdommer Om gruppen - relevante hendelser Om meg selv Om andre - enkeltpersoner og subgrupper 3 Eksperter i team EiT 2006/2007

Hvordan skrive personlig logg? HENDELSER/ ERFARINGER - positive & negative REFLEKSJONER vurderinger, følelser, lærdommer Om andre - enkeltpersoner og subgrupper Ord eller atferd fra personer som du har hatt tanker om. I løpet av seminaret bør du ha dekket alle i gruppen. Subgrupper er ofte implisitte, ikke konstituerte grupper, spontane allianser som oppstår, kan være flyktige eller varige Hvorfor reagerte du? Hva sier reaksjonen om deg? Hva sier de om den/de andre? Bør dette tas opp i gruppen, forsøkt gjort noe med? 4 Eksperter i team EiT 2006/2007