Kroppsøving # Formål # Hovedområder # Vurdering # Mål og tiltak.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bjørkelangen videregående skole
Advertisements

IDRETTSLIG AKTIVITET BLANT ELEVER I VIDEREGÅENDE SKOLE
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
TOPPIDRETT PÅ IDRETTSLINJA
Turdag Mandag 26.August gikk til Askedalen/ Idrettsplasssen Vi hadde en helt topp tur til Askedalen/ Idrettsplassen Vi hadde med fotballer på banen, men.
Bestemmelser om barneidrett og Idrettens barnerettigheter
DFI fotball gutter 2000 Spillermøte 30. oktober 2013
Foredrag på konferansen Blå bevegelser, Oslo 2004 Kulturell basiskompetanse - - og utdanningen Førsteamanuensis Aud Berggraf Sæbø.
Mål for elevrådskoleringen:
Unge & Rus Erfaringer og knyttet til planlegging og gjennomføring av tiltaket Unge og Rus Torsdag 4. juni 2009 Andreas Kjærnet Oddvar H. Heen, Årvoll skole.
Velkommen til Osloskolen og Nordstrand skole!
Østgård skole ”Så lenge du er i bevegelse, kan du nå så langt du vil!
Lillehammer 25. September 2012
Tema: Velkommen til foreldremøte på Malakoff videregående skole
Langhus G97 «Play what you see»
Forutsetninger – barrierer - strategier VIRKNINGSFULLE TJENESTER - om å bygge opp og utvikle en virkningsfull tjeneste.
Kroppsøvingsdidaktikk
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE 11.SEPTEMBER 2013 Stikkord og dato.
Oslo kommune Utdanningsetaten Lambertseter videregående skole 1 Tiltak for bedre læring 4. november 2009 Tiltak for bedre læring - Felles ansvar.
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
SPINN Lærebok ● Arbeidsbok ● Elevnettsted ● Lærernettsted ● Ressursbok for læreren.
Fysisk aktivitet i institusjonen
ROLLEN SOM TILRETTELEGGER
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
Borre ungdomsskole
BEVEGELSESGLEDE.
Jenter 1995/1996 Sesongen 2011.
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Valgfag på Kastellet skole
Foreldremøte 28.mai førskoledag
Kvalitetsklubb – NFF regi
FAIR PLAY CHARLOTTENLUND SPORTSKLUBB. FAIR PLAY – HVA ER DET? Fair play dreier seg om mer enn å unngå gule og røde kort! FAIR PLAY HANLDER OM HVORDAN.
NY GIV Kroppsøving Byåsen vgs Ny-Giv kroppsøving, et prosjekt rettet mot elever med IV og karakteren 1 og 2..
Spillermøte 7 mai G2000. Agenda Spillestil i Nordstrand Fotball Personlig utvikling og lagquiz G2000 kultur Seriestart.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
FAIR PLAY og holdningsskapende arbeid i vår klubb
HOLDNINGER OG HANDLINGER
Kroppsøving og andre fag ved Hadeland VGS
Kroppsøving/idrett 60 studiepoeng
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
FAIR PLAY ogholdningsskapende arbeid hos oss FAIR PLAY ogholdningsskapende arbeid hos oss.
Læreplananalyse i KL06 Grunnlag for profesjonalitet Grunnlag for demokratisk vurdering Grunnlag for kommunikasjon Skogsarbeiderens rolle.
Foreldremøte trinn. MATEMATIKK På skolenLeksebok.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Avd. for helseopplysning - SiA
Periodeplan for Lekestua Uke Sosial kompetanse
BOGAFJELL SFO.
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Hole ungdomsskole Visjon: TRYGG, KREATIV OG UTVIKLENDE FOR ALLE.
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Klubben for alle.
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
Innhold Sak 1: Velkommen v. teamleder. Kort presentasjon av team 9
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
Velkommen til foreldremøte!
Fysisk aktivitet, livsstil og helse
Velkommen til Apalløkka
- eksempel fra KROPPSVØING
Møte for foresatte til høstens 8.klassinger 2018
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
Hvordan jobbe før-under- etter i ressursteam. § 1- 4.
R A U S H E T Gjennomføring av workshop (1)
Velkommen til møte om fagvalg
Vår skole på Fornebulandet
Elevinstruksjon 2018/19.
Velkommen til 6C Jeg er ny og noen foresatte/foreldre er ny. Kort presentasjon om hvem vi foreldre/foresatte til.
Utskrift av presentasjonen:

Kroppsøving # Formål # Hovedområder # Vurdering # Mål og tiltak

Formålet med faget Kroppsøving er et allmenndannende fag som skal  inspirere til en fysisk aktiv livsstil og livslang bevegelsesglede  fremme god helse.  være ein viktig arena for å fremme fair play og respekt for hverandre.  medvirke til at elevene opplever glede og mestring  gi en inspirasjon i aktivitet sammen med andre.  gi elevene forståelse av hva egen innsats har å si for å oppnå mål  utvikle kompetanse gjennom et bredt utvalg av lek og aktivitetsformer  lære å praktisere og verdsette ferdsel og opphold i naturen.  gi elevene fysiske utfordringer og mot til å tøye egne grenser  gi elevene et utgangspunkt for livslang bevegelsesglede og mestring

Hovedområder og kompetansemål  Mål for opplæringa er at eleven skal kunne  Idrettsaktivitet Idrettsaktivitet  praktisere og gjere greie for sentrale reglar i utvalde idrettar og aktivitetar  praktisere fair play ved å inkludere andre, uavhengig av føresetnader, i utvalde idrettar og aktivitetar  gjere funksjonell bruk av ulike ferdigheiter i utvalde lagidrettar, individuelle idrettar og alternative rørsleaktivitetar  eksperimentere med ulike danseformer og skape dansekomposisjonar  Friluftsliv Friluftsliv  praktisere friluftsliv i ulike naturmiljø med lokal forankring  Trening og livsstil Trening og livsstil  gjere greie for faktorar som påverkar motivasjonen til aktivitet og trening  praktisere treningsmetodar og øvingar innanfor uthald, styrke og rørsleevne for å utvikle eigen kropp og ivareta eiga helse  planleggje og gjennomføre oppvarming og uttøying før og etter ulike treningsaktivitetar

Vurdering – underveisvurdering og fagsamtaler  Innsats  Fair play  Ferdigheter  Kunnskap

Vurdering – underveisvurdering og fagsamtaler Innsats LavMiddelsSvært god Løse faglige utfordringer uten å gi opp Tar ansvar og hjelper til slik at alle kommer raskt i gang med en arbeidsoppgave Utfordrer egen fysisk kapasitet Har evnen til og både arbeide selvstendig, og arbeide sammen med andre mot et gitt mål Komme forberedt til undervisningen Ta ansvar for skolens materiell, utstyr og arbeidsmiljø og hjelpe til å rydde Ha funksjonelt utstyr og treningstøy Ta initiativ og finne kreative løsninger Gjøre ditt beste gir aldri opp Positiv innstilling Bidrar for at også andre skal prestere bedre Ser etter løsninger hvis det oppstår problem Har høyt aktivitetsnivå i timene, og sitter sjelden.

Fair play Lav Middels Svært god Respektere dommeravgjørelser uten å overreagere, og respekterer både lærere og medelever som dommere Inkludere andre (f.eks. lagkamerater) uansett forutsetninger Være ærlig og respektere andre (f. eks. medspillere og motspillere) Følge regler Unngå stygt spill Skape trygghet og god lagånd Øve og trene med godt humør Hjelpe skadet medelev uansett lag Takke motstander etter kampen Er ærlig, og unngår juks Har godt humør i trening og spill Respekterer lærerens avgjørelser

Kunnskap LavMiddelsSvært god Kunne de viktigste reglene i ballspillene Kjenne til de viktigste momentene i orientering: Karttegn - Målestokk - Ledelinje - Ekvidistanse - Kompass - Fargene på kartet - Orientere kartet - Tommelgrepet Kjenne til de ulike treningsmetodene i utholdenhet Ferdigheter LavMiddelsSvært god Orientering Din bruk av teknikk og taktikk i de ulike idretter/aktiviteter Dans og bevegelse til musikk Ballspill Din måte å praktisere de ulike øvelsene/treningsmetodene innen utholdenhet Din utholdenhet

 Innsats: Jeg trenger å arbeide mer med å komme raskere i gang med aktivitetene. Jeg har også mye mer å gi i timene.  Fair play: Jeg har ganske gode og positive holdninger, men kan bidra mer med å gjøre de andre gode. Av og til spiller jeg stygt.  Kunnskap: Jeg leser aldri på leksa eller øver til prøver. Der må jeg bare skjerpe meg.  Ferdigheter. Jeg er ganske god i ballspill, men trenger å øve mer på kart og kartforståelse i orientering. Liker ikke dans – derfor er jeg ganske negativ til det. Skriv din egen framovermelding

Mål: få flere elever til å delta mer  Tilby flere elever å ta igjen tapte timer i 7. og 8. time onsdager  Minne om kr.øv timene gjennom SMS eller oppmøte i klassen  Ha tett kontakt med kontaktlærere og elevtjeneste ved fravær  Sørge for å gi elevene en positiv opplevelse når de møter opp og deltar  Interessedelt kroppsøving  Framsnakke faget  Invitere kontaktlærerne til å delta  Motivere (lett det er å få god karakter i faget)  Informere programfaglærerne på YF om kompetansemål og hva som vurderes og hvordan  Følge/hente elevene

Noe du er bekymret for eller lurer på? Snakk med:  Din kroppsøvingslærer  Din kontaktlærer  Din rådgiver  Helsesøster

Vi ønsker dere lykke til med skoleåret 15/16!