OM FORSTÅING OG OPPFØLGING AV OPPLÆRINGSLOVA § 2-15, om RETT TIL GRATIS OFFENTLEG GRUNNSKOLEOPPLÆRING (”GRATISPRINSIPPET”) Gjennomgang/drøfting på skoleleiarmøte.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Forslag til ny lov om kommunale helse- og omsorgstjenester Seniorrådgiver Liv Telle Stjørdal,
Advertisements

1 Den inkluderende skolen? Av Kommunalt Foreldreutvalg for Grunnskolen i Kristiansand April 2005.
Ressurstildeling i grunnopplæringa.
DRIVEPLIKT.
Bakgrunn: Økende antall bekymringsmeldinger til barneverntjenesten - annen etnisk bakgrunn enn den norske.  Media; kulturelle forhold kan føre til manglende.
Rådgiversamling på Stiklestad
SPESIALUNDERVISNING INNENFOR VOKSENOPPLÆRINGEN
Endring av forskrift til opplæringsloven kapittel 17 og forslag til anbefalt formell kompetanse og anbefalte kompetansekriterier for rådgivere.
FORELDREMEDVIRKNING I SKOLEN
Oppfølgingstjenesten
INNTAKSFORSKRIFTEN KAPITTEL VI
Samarbeid hjem-skole, v/seniorrådgiver i FUG Randi H. Jørgensen
Sladrehank skal selv ha bank – eller?
HTV- konferanse 5. – 6. desember 2011
Jurist Lene Duesund Svendsen Seniorrådgiver Helene Kløcker
Inntak etter individuell vurdering Skoleåret 2009/2010.
INFORMASJONSMØTE 19. APRIL
Hvem tar avgjørelser på vegne av barn?
«Tidlig innsats» Spesialundervisning.
Kurs for foreldrekontakter Ringshaug ungdomsskole høsten 2014
Foto: Bjørn Erik Olsen Fag-/nettverkssamling Bygg og anleggsteknikk Utdanningsavdelingen, Anne Engan Djupvik Foto: Thor-Wiggo Skille.
Arbeidstidsavtalen.
Minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring skoleåret
Opplæringslova.
Opplæringslova.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Abildsø skole - Eksamen 2015.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
TILPASSET OPPLÆRING Innledning 2.Hva er tilpasset opplæring? 3.Lov og læreplan 4.Rett til spesialundervisning 5.Pedagogiske dilemmaer.
Delegasjonsreglement
Kommunens plikt til å forfølge ulovlige forhold
IOP Kilder: Nordahl T., Overland T.,(2001): ”Individuelle Opplæringsplaner”. Liv S. Thesen og Elisabet Brettås , Horten PPT. Thommesen H., Normann T.,
Privatlivets ufred Anne Brita Normann – Gjøvik 12 og 13 mai 2009 Barn som ofre for vold.
Oppdatert Side 1 Ditt val! Idrettsfag Kunst, design og arkitektur Medium og kommunikasjon Musikk, dans og drama Studiespesialisering Bygg- og.
Verdisetjing av gåver Gåver Det er mange form for gåver. Nokre ynskjer å gje reine pengegåver til noko som dei ser verdi av å støtte. Det kan vere lag.
Foreldremøte Høsten STAVANGER KOMMUNE Jeg skal si litt om: ■ Skole-hjem-samarbeid ■ Gjensidige forventninger ■ Trivsel – læring – mestring – motivasjon.
Friskolesamling vgs Oslo mars Inntak og vurdering av elevens rett til videregående opplæring Kan ikke ta inn elever dersom man ikke er sikker.
Spesialundervisning i vgo KPMG-rapport Forvaltningsrevisjon 2012 Overleveringsmøte
Minoritetsspråklige elevers rettigheter Rådgiversamling 2015 Kari Tormodsvik Temre.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Loven og prosedyrar ved søking til vidaregåande skole Orienteringsmøta hausten 2010.
Levanger ungdomsskole og FAU inviterer til temamøte for elever og foreldre Tema fra skolen – aktuelt for hvert trinn Pause, salg av kaffe og kaker.
Anita Holm Cirotzki – Loen 19. november 2015 Høyring om endring i barnehagelova Barn med særskilde behov.
Arbeidsrett vs. elevrett Når lærernes arbeidsrettslige vern står mot elevenes rett til et godt skolemiljø Cecilie R. Sæther, KS Advokatene Lederkonferansen.
Minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring skoleåret
Foreldrenes betydning for elevenes læring Thomas Nordahl
1 Endringer i barnehageloven Samling for kommunene i Hordaland 13.sept 2016.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Velkommen til Åmot ungdomsskole. Ungdomsskolens egenart Skolens satsingsområder Permisjoner Fravær – vitnemål Vurdering - utviklingssamtalen.
VURDERING FOR LÆRING MÅLSETJINGAR, KJENNETEIKN PÅ GOD PRAKSIS OG ORGANISERING AV LÆRANDE NETTVERK.
Har barnevernet ei rolle i saker:
Velkommen til Åmot ungdomsskole
NYTT RUNDSKRIV OM FRAVÆR!
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Husbanken og kommunene
Vi hjelper deg til å lykkes og vi inspirerer deg på veien!
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og eit godt samarbeid fører til: «Betre læringsutbyte, betre sjølvregulering, betre trivsel, færre åtferdsproblem,
Kurs for brukere av KFF-KSS
- ein tydeleg medspelar
Dato: laurdag Tidspunkt: 11:00 – 15:00 Stad: Vågåmo skule
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova)
Rammer for senioropplegg 2018/2019
Utdanningsprogram/programområde over 2 år
Kurs for brukere av KFF-KSS
Introduksjonsprogrammet
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR 1.TRINN AMMERUD SKOLE
Sentrale lover og regler
Utskrift av presentasjonen:

OM FORSTÅING OG OPPFØLGING AV OPPLÆRINGSLOVA § 2-15, om RETT TIL GRATIS OFFENTLEG GRUNNSKOLEOPPLÆRING (”GRATISPRINSIPPET”) Gjennomgang/drøfting på skoleleiarmøte

Opplæringslova § 2-15  Elevane har rett til gratis offentleg grunnskoleopplæring. Kommunen kan ikkje krevje at elevane eller foreldra dekkjer utgifter i samband med grunnskoleopplæringa, til dømes utgifter til undervisningsmateriell, transport i skoletida, leirskoleopphald, ekskursjonar eller andre turar som er ein del av grunnskoleopplæringa.

Opplæringslova § 2-15 – presiseringar I  Kommunen kan ikkje krevje betaling frå elevane for korkje undervisningsmateriell eller faglege eller sosiale aktivitetar som går føre seg i skuletida, og som er ein del av grunnskuleopplæringa i samsvar med lov og forskrift  Forbudet mot å krevje eigenbetaling gjeld all verksemd i samband med opplæringa, også aktivitetar som går føre seg utanom ordinær skuletid når desse aktivitetane er eit ledd i at skulen gjennomfører grunnskuleopplæring i samsvar med lov og forskrift  Lova regulerer ikkje aktivitetar som ikkje er ein del av grunnskuleopplæringa, d.v.s. aktivitetar som fell utanfor verkeområdet til opplæringslova

Opplæringslova § 2-15 – presiseringar II  Gåver, dugnader –Opplæringslova er ikkje til hinder for at skulane kan ta imot ulike former for gåver, anten dette er frå foreldre, næringsliv, venneforeningar eller andre. For at ikkje gåver skal komme i konflikt med retten til gratis grunnskuleopplæring, gjeld følgjande:  Gåver og andre bidrag må vere reelt frivillige  Det kan ikkje stillast krav til motytingar  Gåver o.a. bidrag må brukast slik at dei kjem heile gruppa eller fleire til gode. Alle må få høve til å delta, uavhengig av kven som har bidratt til aktiviteten

Tilbakemeldingar på ”levd liv” AktivitetFinansieringsmåteKostnad Avsluttande skuletur i 10. Elevsparing, ulike arr., elevbedrift, 1000  6000 JuleballInngangspengar 100  Aktivitetsdagar/skidagEigenandel/heiskort 100  200 Overnattingsturar Eigenandel mat/opphald 100  Friminuttaktivitetar Eigenandel div. utstyr til ”klassekasse” 50  100 Fellesmåltid, ”kosetimar” Eigenandel til ”klassekasse” 50  100 Fadderbarn Eigenandel til ”klassekasse”  100

Sentral problemstilling i samband med turar -Er turar i regi av skulen eller er dei å oppfatte som foreldrestyrt eller av andre? Moment til vurdering i samband med dette:  Har skuleeigar ansvar dersom det oppstår uhell i løpet av turen?  Er det utarbeidd reglement for turen?  Er det utarbeidd sanksjonar for t.d. heimreise?  Er turen lagt inn i skulen sin årsplan?  Er det organisert opplæringstilbud til evt. andre elevar som ikkje deltek på turen?

Vurdering av eigenandelar  Udir vurderer dette slik at dersom det er eitt eller fleire av momenta som er til stade, vil arrangementa kunne sjåast som ein del av grunnskuleopplæringa og dermed omfattast av gratisprinsippet!  Er dessutan lærarane med på turen – og mottar lønn frå kommunen – er dette å forstå som grunnskuleopplæring!

Om permisjonar  § Permisjon frå den pliktige opplæringa  § Permisjon frå den pliktige opplæringa Når det er forsvarleg, kan kommunen etter søknad gi den enkelte eleven permisjon i inntil to veker. Elevar som høyrer til eit trussamfunn utanfor Den norske kyrkja, har etter søknad rett til å vere borte frå skolen dei dagane trussamfunnet deira har helgedag. Det er eit vilkår for retten at foreldra sørgjer for nødvendig undervisning i permisjonstida, slik at eleven kan følgje med i den allmenne undervisninga etter at permisjonstida er ute.

Avgrensing mot anna regelverk  § Plikt for kommunen til å sørgje for grunnskoleopplæring og spesialpedagogisk hjelp Kommunen skal oppfylle retten til grunnskoleopplæring og spesialpedagogisk hjelp etter denne lova for alle som er busette i kommunen. Ansvaret gjeld ikkje elevar og andre som fylkeskommunen har ansvaret for etter §§ 13-2 og 13-3 a. Departementet gir forskrifter eller pålegg i enkelttilfelle om kven som skal reknast som busett i kommunen, og om refusjon av utgifter som andre kommunar har til grunnskoleopplæring. Offentlege grunnskolar skal vere kommunale. I særlege tilfelle kan staten eller fylkeskommunen drive grunnskolar. Fylkeskommunen må ha godkjenning frå departementet. Kommunen skal ha skolefagleg kompetanse i kommune- administrasjonen over skolenivået.

Barnelova § 30  § 30. Innhaldet i foreldreansvaret. Barnet har krav på omsut og omtanke frå dei som har foreldreansvaret. Dei har rett og plikt til å ta avgjerder for barnet i personlege tilhøve innanfor dei grensene som §§ 31 til 33 set. Foreldreansvaret skal utøvast ut frå barnet sine interesser og behov. Dei som har foreldreansvaret, er skyldige til å gje barnet forsvarleg oppseding og forsyting. Dei skal syte for at barnet får utdanning etter evne og givnad. Barnet må ikkje bli utsett for vald eller på anna vis bli handsama slik at den fysiske eller psykiske helsa blir utsett for skade eller fare. Om retten til å ta avgjerd for barnet i økonomiske tilhøve gjeld reglane i verjemålslova 22. april 1927 nr. 3.

Konsekvensar for Raumaskulen  Leirskuleopphald vert finansiert av kommunen utan eigenandel  Turar/uteaktivitetar som inngår i skulen sine planar skal finaniserast av kommunen utan bruk av eigenandelar  Nødvendig utstyr til bruk i friminutt/uteaktivitetar skal finansierast av kommunen utan bruk av eigenandelar  Gåver og andre bidrag skal vere reelt frivillig og komme grupper eller fleire til gode.  Klassekasser må vere elev- og foreldrestyrt.  Spørsmål kring forståing og praktisering av gratisprinsippet må drøftast i skulen sine rådsorgan  Innskjerping vil krevje budsjettmessige konsekvensar?