Forteljing. Samlenemning Munnleg - skriftleg Sanne - oppdikta Korte - lange oppdikta = fiksjon.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skjønnlitteratur FANTASI og VIRKELIGHET Kpt 7, Kontekst Basisbok
Advertisements

2 Leseferdigheter og lesevaner
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Bokanmeldelser..
EPISK DIKTNING inkl novelle
Roman- og novelleanalyse
6-åringen forteller eventyr
Månedsevaluering Januar 2012 Barna utfolder seg i snøen, er kreative og skaper. (Kunst, kultur og kreativitet) Gjennom dramatisering av Eventyr ute tar.
Smittende Tro Del Vær deg selv.. Pausebilde.
”Anders og tyskerne” Denne teksta er skrive av ein gut i 5. klasse etter ein time der ein historikar frå HiØ har fortalt om ei dramatisk hending i bygda.
Kultur- og konstruksjonssti Om fag og praksis i barnehagelærarutdanning og barnehage BLU, 1. år, STM 2015.
BUKKANE BRUSE PÅ BADELAND
Roman/Novelle Oppbygning og analyse.
Vanlege nynorskfeil.
Frå eitt medium til eit anna
Mikkel, Knut, Kari Mette, Anne Lise & Guro
Eventyr.
Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
Ove Eide VEGAR INN I FILM. Forteljingar: ei grunnleggande kommunikasjonsform - munnleg - skriftleg - film - tv -
Eventyr. Innholdsfortegnelse ● Hva er et eventyr ● Folkeeventyr ● Kjente folkeeventyr ● Kunsteventyr ● Kjente kunsteventyr ● Dyreeventyr ● Sjangertrekk.
Mål og problemstillingar Digitale ferdigheiter Den digitale utviklinga har endra måten vi les, skriv, reknar og uttrykkjer oss på munnleg.
Verdisetjing av gåver Gåver Det er mange form for gåver. Nokre ynskjer å gje reine pengegåver til noko som dei ser verdi av å støtte. Det kan vere lag.
April brev for små og store blå: «Kom Mai du skjønne milde» Då er april allerede forbi. Me har i april hatt «Matematikk» som tema med telling og former.
Hvordan mennesker med flerkulturell bakgrunn kan gjøre biblioteket til et bedre sted for alle Flerkulturelt samarbeid mellom bibliotek og kommunal voksenopplæring.
To tenkjemåtar i etikken  Etikk: handlar om å tenkje gjennom spørsmål om rett og gale  aka moralfilosofi  Forholdet mellom menneske  Heile samfunnet.
Oppstart oppstart. Hva er matematikk for små barn? Barn er opptatt av og nysgjerrige på det meste, også på matematikk. Størrelser, alder, former, tall.
Fortelling. Grunntrekk Kjernen i en fortelling er handlingen. Handlingen strekker seg over et tidsrom, og underveis er det noe som forandrer seg. Fortellingene.
Dramatisk dikting Kva er eit drama? Dramaet si historie.
NORDISKE SPRÅK Norsk, svensk, dansk, islandsk og færøysk.
| Formelle tekstar. Formelt språk ver sakleg og presis du skal ikkje bruke ein personleg tone kutt ut uformelle ord som slang, banning, forkortingar og.
Kapittel 2 Tekstane rundt oss Birgid Allig/Stone/Getty Images.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Novelle - Å skrive en novelle…. Kjennetegn på novelle Forholdsvis kort fortelling Få personer og kort tidsrom I en novelle kan mye være bare antydet Bare.
Medium og sakprosa 1700–1850 akg-images/NTB scanpix.
Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.
Jon Fosses kritikarroste og lysande kjærleikstrilogi om Asle og Alida samla i ei bok. Andvake (2007) er ei vakker og urovekkjande forteljing om spelemannen.
Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.
Mål for undervisinga Norsk Eg kan skrive desse orda rett, og bruke dei når eg skriv: Sør-Afrika, graskar, butikken, graut. Matematikk Eg kan finne forskjellen.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
LitteraturNøkkelordRim og reglerSanger De tre Bukkene Bruse Bukk/Geit Stor, mellomst, liten Troll Bro Gress Elv En, to, tre Gutten og bukken Bukkene Bruse.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
En faktor i utvikling av teori om sinnet og sosial kompetanse
Velkommen til Tu skule Foreldremøte tysdag 7.februar kl
Novelleanalyse Oppgaver S.S. EUS 2017.
Massemedia.
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Medmenneske og ven frå s.65
Hypotese og teori.
Å skrive noveller.
Titteskap Korleis lagar vi det?.
VEKE 46 Vekesong: Vestlandet Mål for undervisinga Time Måndag Tysdag
Folkedikting Eventyr, segner og folkeviser
Om folkedikting Eventyr, segn og folkeviser
Keipen Turlag - Bremanger kommune
Å skrive novelle.
SLIK VERT DU FLINK TIL Å FRAMFØRE FOR ANDRE
ENKEL FRITIDSKARTLEGGING
Verb A- og e-infinitiv, svake verb (a-verb, e-verb, kortverb og je-verb), sterke verb og presens partisipp.
Punkt og linjer Panorama Vg3 Heltar i litteraturen Læreplanmål
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
| Å argumentere Kjeldekritikk og nettvett.
Kurs 9.3 s.384 Å analysere tekst Novelle
Tittel Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete Budskap i feit skrift
Uttale frå FAU v/ Gossen Barne og Ungdomsskule til: «Trafikktryggingsplan for Aukra kommune offentleg høyring» FAU ved Gossen Barne og Ungdomsskole.
Svingensangen.
Tittel Budskap i feit skrift Bakgrunn Målet med postern Bruk bilete
Gjere greie for hovudsyn og argumentasjon
Sjølvbilete og sjølvtillit
Hvordan vi skriver – sjanger Fokus på kapittel 3.2
Utskrift av presentasjonen:

Forteljing

Samlenemning Munnleg - skriftleg Sanne - oppdikta Korte - lange oppdikta = fiksjon

Forteljingssjangeren Eventyr Segn Fablar Mytar Noveller Romanar Historiske forteljingar

Grunntrekk i forteljingar Handlinga Tidsrom Prosjekt / konflikt – skje noko uventa Hovudpersonar Bipersonar

Handlinga i ei forteljing Hovudpersonar Eit prosjekt Eit mål Ei hindring Ei konflikt Eit vendepunkt Løn

Handlinga i ei forteljing Døme: Tre bukkane Bruse Hovudpersonar: dei tre bukkane bruse Eit prosjekt som får handlinga i gang: dei tre bukkane skal til seters Eit mål: dei vil ete seg feite Ei hindring: trollet under brua Ei konflikt: trollet vil ta dei, dei vil forbi Eit vendepunkt: dei vinn over trollet Løn: dei kjem til seters og blir feite og fine

Handlingsgang Døme: Tre bukkane Bruse. Det var tre bukkar som skulle til seters og gjere seg feite. På vegen opp til setra måtte dei over ei bru, og under brua budde det eit troll. Alle tre bukkane blir møtt av trollet, som vil ta dei. Dei to minste bukkane ber trollet vente til nestemann kjem, men den store bukken Bruse slåss med trollet og stangar det ut i fossen. Slik kjem alle tre til setra.

Skrive sjølv - Tenk på punkta vi har vore inne på - Ta gjerne utgangspunkt i noko sjølvopplevd, eller noko du har lese eller høyrt om - Profesjonelle forfattarar brukar sine eigne erfaringar som råstoff, men diktar opp hendingane - Prosjekt og konfliktar kan vere daglegdagse ting: t.d noko ein drøymer om, noko ein lengtar etter, krangel med bestevennen - Hindringa kan vere ein forseinka buss så vel som ein forbrytar - Hjelpa kan kome i form av ein regnskur eller ei anna tilfeldig hending Det treng ikkje vere veldig spesielt for å vere verdt å lese.

Å nærme seg forteljinga Ein måte å nærme seg ei forteljing på er å spørje: kva, kven, kor og når. Kva skjer? Kven er med? Kor skjer det? Når skjer det?