BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Norges Birøkterlag tilbyr • ”Min Side” som er et tilbud på internett til alle medlemmer • Du får brukernavn og passord tilsendt sammen med giro for innbetalingen.
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
HVA ER ?.
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Guide til Facebook - sider og arrangementer
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto?
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
HVORDAN SLETTER DU DIN FACEBOOKKONTO ?
Intranett: Hvordan komme i gang
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
03/22/13FJORDNORWAY Navn på din destinasjon og Fjord Norge presenterer årets nasjonale Vestlandskampanje Din logo.
Tips til profilbilder Bruk et unikt bilde til å representere bedriften. Eksperimenter med forskjellige bilder for å se på responsen Endre toppbildet/bannerbildet.
Dette er en test på SONY’s nye teknologi. Med dette nye systemet kan vi gjøre det slik at skjermen din fungerer som et kamera slik at vi kan ta et bilde.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet,
Ola Grøvdal 2010 Media 1 & Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010.
Klamydiaprosjekt 2012/2013 Evaluering Engø 7. oktober 2013.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
PRESENTASJON. IFØLGE DISSE MÅLINGENE BRUKTE JEG MEST DATA OG TV, MEN DE BLE IKKE ELT NØYAKTIGE OG HELGEN VAR IKKE HELT VANLIG SIDEN JEG HADDE BURSDAG,
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Markedsføring og pressearbeid
Kapittel 42 Religioner i Norge.
Agenda Velkommen til nye medlemmer!
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Velkommen til FADDERFESTIVALEN Aftermovie Generell informasjon Dere vil få all faglig informasjon i morgen. Sjekk informasjon om oppmøte på
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Medlemsnett enklere og smartere hverdag for lag og foreninger
KUNST & HÅNDVERKSBLOGG
Sosiale medier - Hvordan forberede de unge og oss selv til en verden på nettet?
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Medlemsregistrering i KX-web, hvorfor skal dette gjøres? Sett fra klubben sin side: Grunnlag for kontingenter Det er et krav fra NIF at vi har et oppdatert.
Best Practice i sosiale medier. Tilbud  Alle detaljerte tilbud bør skje via personlig kontakt  Henvis alltid til din MyAloeVera-side eller be følgerne.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
Rekruttering. Refleksjon Er rekruttering en del av innhold i vedtekter eller andre instrukser? Hvem rekrutter dere? Og hvorfor? Hvordan rekruttere dere.
Å bruke VOFO Oslo-bloggen Ingvar B.. Hvorfor blogg? En blogg er først og fremst et sosialt medium. Innleggene er gjerne lengre og mer forseggjorte.
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Valgkamp på sosiale medier
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Informasjonssikkerhet i hverdagen
MERKELIG ! Her er en liten matematisk øvelse som helt sikkert
Facebook for frivillige
Roede-kurslederen på Facebook
Nettvett U-18 Bodø politistasjon
Tips for bruk av sosiale medier
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Gode venner som hjelper andre
Registrere økter Driftslogg SjåførApp
For å opprette en spleis til TV-aksjonen går du inn på
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
HVORDAN PROMOTERE ROTARACT?
For å opprette en spleis til TV-aksjonen går du inn på
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Hovedside Om fotballen.eu Statistikk for siden annonsetyper/størrelser
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Utskrift av presentasjonen:

BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG

Facebook byr på helt unike muligheter for målretting: Du treffer dine målgrupper ved å velge kjønn, alder, bosted, sivilstatus og interesser.

FACEBOOK PÅ EN TO TRE

Å STARTE OPP PÅ FACEBOOK. SKAL DU LAGE EN GRUPPE ELLER EN PAGE? SKAL DU STARTE EN OFFISIELL SIDE FOR DITT LAG ELLER FORENING ANBEFALES DET Å OPPRETTE EN PAGE. PÅ EN PAGE VIL DU KUNNE POSTE VIDEOER, KOMMENTARER, BILDER, OG DU VIL KUNNE OPPRETTE EVENTS SOM GJELDER FOR EN SPESIELL DAG F.EKS EN HÅNDBALLCUP, ET SKIRENN, EN KONSERT. ALT SOM LEGGES UT VIL DUKKE OPP I NEWSFEED’EN. EN GRUPPE OPPRETTES SOM OFTEST HVIS DET ER SNAKK OM EN UOFISIELL SIDE PÅ FACEBOOK, EKSEMPELVIS EN FANSIDE FOR ET BAND, EN SIDE FOR DUGNADSGJENGEN I ET IDRETTSLAG. EN GRUPPE KAN OGSÅ VÆRE LUKKET SLIK AT KUN MEDLEMMER VIL KUNNE SE INNHOLD, KUNNE POSTE KOMMENTARER OG BILDER/VIDEOER OG INGENTING KOMMER UT I NEWSFEED’EN.

 Når du trykker på HOME på din Facebookkonto vil du komme til Nesfeed’en. Newsfeed er der hvor oppdateringer, statuser, bilder, videoer dine venner og sider du liker dukker opp.  Hvis du poster noe som deg selv eller som administrator for en side vil dette også komme i newsfeed’en til de som liker siden du administrerer eller dine venner.  Hvis dine venner kommenterer på en oppdatering fra deg/din side, vil alle deres venner igjen se din opprinnelige statusoppdatering og slik fungerer snøballeffekten på Facebook.

EKSEMPEL PÅ HVORDAN IDRETTSLAGET KAN KOMMUNISERE DIREKTE MED MEDLEMMER OG NYSGJERRIGE: LEGGE UT BILDER, KOMMENTERE SELV MED NOE PERSONLIG OG FÅ EVENTUELLE KOMMENTARER TILBAKE. HELGEN IDRETTSLAG

Eksempel på skrytevideo lagt ut på facebook for å skaffe mer oppmerksomhet rundt klubben Vålrenga.

En betalt annonse kan hjelpe dere med å rekruttere flere frivillige til deres lag / forening. Når du er på en side på Facebook vil du se ulike annonser til høyre for hovedsiden du er inne på. Disse annonsene er kjøpt av tilbydere som kan velge å bestemme at deres produkter og tjenester skal promoteres til bestemte målgrupper innen Facebook-brukermassen basert på for eksempel interesser/alder/geografisk beliggenhet.

Håndballkamp småjenter