Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSusanne Lund Endret for 10 år siden
1
Ola Grøvdal 2010 Media 1 & 2
2
1. Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010
3
Tema for medieproduksjonen blir ofte definert av oppdragsgiver Sjølvalgt tema: formuler temaet slik at du kan kommunisere det til andre på en forståelig måte Ola Grøvdal 2010
4
Definer målgruppa Ofte er målgruppa definert av oppdragsgiver Vær konkret når du definerer målgruppa med tanke på alder, kjønn, kulturell bakgrunn og interesser Begrunn valg av målgruppe Forklar hvorfor du meiner at denne målgruppa skal være mottakere av medieproduktet ditt Ola Grøvdal 2010
5
Velg det mediet som du meiner egner seg best for Å få fram temaet Treffe målgruppa Begrunn hvorfor du meiner dette mediet egner seg Forklar hva som gjør dette mediet egna til å få fram temaet og samtidig treffe målgruppa Ola Grøvdal 2010
6
Sett opp en plan over innholdet, punkt for punkt Beskriv innholdselementene Knytt innholdet opp mot faglig kunnskap Ola Grøvdal 2010
7
Konkret framstillinga av utforminga, begrunn hvorfor du vil gjøre det slik Form Teknikk Tidsbruk Ola Grøvdal 2010
8
Hvordan vil du distribuere medieproduktet ditt? Forklar hvorfor du meiner disse distribusjonskanalene vil nå fram til målgruppa Ola Grøvdal 2010
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.