Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Ola Grøvdal 2010 Media 1 & 2. 1. Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Ola Grøvdal 2010 Media 1 & 2. 1. Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010."— Utskrift av presentasjonen:

1 Ola Grøvdal 2010 Media 1 & 2

2 1. Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010

3  Tema for medieproduksjonen blir ofte definert av oppdragsgiver  Sjølvalgt tema: formuler temaet slik at du kan kommunisere det til andre på en forståelig måte Ola Grøvdal 2010

4  Definer målgruppa  Ofte er målgruppa definert av oppdragsgiver  Vær konkret når du definerer målgruppa med tanke på alder, kjønn, kulturell bakgrunn og interesser  Begrunn valg av målgruppe  Forklar hvorfor du meiner at denne målgruppa skal være mottakere av medieproduktet ditt Ola Grøvdal 2010

5  Velg det mediet som du meiner egner seg best for  Å få fram temaet  Treffe målgruppa  Begrunn hvorfor du meiner dette mediet egner seg  Forklar hva som gjør dette mediet egna til å få fram temaet og samtidig treffe målgruppa Ola Grøvdal 2010

6  Sett opp en plan over innholdet, punkt for punkt  Beskriv innholdselementene  Knytt innholdet opp mot faglig kunnskap Ola Grøvdal 2010

7  Konkret framstillinga av utforminga, begrunn hvorfor du vil gjøre det slik  Form  Teknikk  Tidsbruk Ola Grøvdal 2010

8  Hvordan vil du distribuere medieproduktet ditt?  Forklar hvorfor du meiner disse distribusjonskanalene vil nå fram til målgruppa Ola Grøvdal 2010


Laste ned ppt "Ola Grøvdal 2010 Media 1 & 2. 1. Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google