Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning
Førskule - rammeplan Volda2 Vår studieplan - oppbygnad Studieplanen vår er oppbygd av blokker 1. året: Blokk 1: Barn, barndom og barnehage Norsk: talespråksutvikling og talespråksstimulering, metaspråkleg medvit – 6 stp Blokk 2: Det leikande og skapande mennesket Norsk: kulturformidling barnelitteratur med vekt på biletbøker og tradisjonsberande forteljingar - 5 stp
Førskule - rammeplan Volda3 Vår studieplan - oppbygnad 2. året Blokk 3: Kultur og natur Norsk ikkje med Blokk 4: Barnehage og skule Norsk: skriftspråksutvikling, utvikling av metaspråkleg medvit, lesemetodar, abc- bøker, grunnskulepraksis 2 veker (fellesprosjekt matematikk/norsk) – 4 stp
Førskule - rammeplan Volda4 Korleis støttar vår undervisning krava i Rammeplan for barnehagen? Planen legg særleg vekt på å utvikla kommunikativ kompetanse - nonverbal kompetanse - verbal kompetanse Dette er godt dekt gjennom Valvatne og Sandvik: Barn, språk og kultur
Førskule - rammeplan Volda5. førspråkleg kommunikasjon å læra språksystemet (lydsystem, ord, ytringar) å læra å bruka språket (samtale, tekst, grammatisk og kommunikativ kompetanse osb.) miljø og språkutvikling skriftspråket meir enn eitt språk
Førskule - rammeplan Volda6 Kultur og natur i høve Rammeplan for barnehagen: Alvdis
Førskule - rammeplan Volda7 Lite vekt hjå oss: den ”kulturelle” barnehagen med vekt på lokalkultur og nasjonal kulturarv (overordna punkt 1.12)
Førskule - rammeplan Volda8 Den kulturelle barnehagen – særleg med vekt på lokal kultur: namn (personnamn, namnetradisjonar, namnsetjing, stadnamn) lokale songtradisjonar (songhefte finst) lokale forteljartradisjonar, munnleg tradisjonsmateriale (segner, gåter…) lokale dialektar, språklege variantar i barnehagen, ord og uttrykk lokale tradisjonsleikar (ball, pinneleik…)
Førskule - rammeplan Volda9 Også lite vekt på språkleg og kulturelt mangfald - norsk som andrespråk (to- og fleirspråklege barn) - samisk - nasjonale minoritetsgrupper (kvenar osb.) - etniske minoritetar
Førskule - rammeplan Volda10 Andre lite vektlagde punkt er barn med kommunikasjonsvanskar – kompetanse finst på skulen ”dei aller minste” (0-3 år)
Førskule - rammeplan Volda11 Rammeplan for førskulelærarutdanning. Me dekkjer: Studentane skal ha kunnskap om den munnlege og begynnande skriftlege språkutviklinga hos barn vite kva som kjenneteiknar ulike typar barnelitteratur og medietekster ha kunnskap om ulike former for barnekultur
Førskule - rammeplan Volda12 Kva punkt dekkjer me ikkje? Rammeplan for førskulelærarutdanning: Studentane skal meistre norsk språk, med tanke på munnleg og skriftleg […] framstilling og formidling tilbakemeldingar på arbeidskrav, anna oppgåveskriving kunne identifisere ulike språkvanskar hos barn
Førskule - rammeplan Volda13 Konklusjon får ikkje får tid til å dekkja alle krav innanfor ei ramme på 15 stp prioritering på tradisjonelle område som språk, lokal og nasjonal kultur eigen språkdugleik hjå studentane, kompetanse i skriftspråket og munnleg språkbruk
Førskule - rammeplan Volda14 Korleis få plass? dei mange udekte krava gjev rom for vidareutdanning/etterutdanning med vekt på - to- og fleirspråklegheit - kulturelt mangfald