Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Beate Strøm Rådgiver ABM-utvikling
Advertisements

Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
Månedsevaluering november 2011
Mangfold og Likeverd Barn og kommunikasjon
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Språk og sosialisering
Språk i barnehagen - mye mer enn bare prat -.
Læring av grunnleggende ferdigheter!
Språksystem og språkbruk
Metakommunikasjon Kommunikasjon på flere plan
Mangfold og fellesskap
«Fylkesbarometeret» GSI 2010/2011:
Dagens tema Opplæringsloven § 5-4 presiseringer
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
Skriving som kommunikasjon
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
Tysktilbudet ved HVO Fra et tradisjonelt grunnfag innen humanoria
Ny rammeplan for barnehagen
Religion, etikk, filosofi: Ny Rammeplan for barnehagen
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Intervju med de voksne 1. Hvordan tolker dere begrepet identitet? 2. Hvordan jobber barnehagen med språk, kultur, religion og mat? 3. Hvilke.
Oslo kommune Bydel Bjerke Barnehageområdet
Grunner for å innføre skjønnlitteraturen i undervisningsprosessen.
Barnehagen som språkarena
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Kultur- og konstruksjonssti Om fag og praksis i barnehagelærarutdanning og barnehage BLU, 1. år, STM 2015.
T OSPRÅKLIG ASSISTANSE OG BARNEHAGENS FLERKULTURELLE SAMFUNNSMANDAT Katrine Giæver Bergen 24. mars 2009 Katrine Giæver 2008.
Fylkesstrategi for lesing. Familien Politisk nivå og kommuneadministrasjon Skole Lærer Rektor Skolesjef Barnehage Førskolelærer Styrer Helsetjenesten.
Arbeidstid SFS 2201.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Språkets betydning for læring 1. am. Jorun Buli Holmberg - 11
Dagens og morgendagens norskundervisning – for alle? SPRÅKDAGEN 2008: NORSK FOR ALLE? Else Ryen Institutt for nordiske og lingvistiske studier, UiO / Nasjonalt.
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Frå eitt medium til eit anna
Norsk som andrespråk Fellesforelesning,
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Barnehagene i vår tid Oppdrag En ”annen” barnehage og en annen tid? Horten Turid Thorsby Jansen.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
Konferanse om kunnskapsløftet og ny rammeplan for barnehagen Loen, 23.og 24. mars 2006 Tverrfagleg drøfting.
Marianne Hiltunen 2006 Læringsstilar Korleis lærer me? Korleis lærer me? Kven skal plukke Eplet for oss? Kven skal plukke Eplet for oss? - Gjer me som.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Fra kontekstavhengig til kontekstuavhengig språkbruk
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
Språk og språkpolitikk i Norden
Mitt oppdrag Kva for utfordringar, i ny rammeplan for barnehagen, vil praksisfeltet trekkja fram som særs viktige for førskuleutdanninga Perspektiv ein.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Munnleg og skriftleg.
Gjere for å lære Kvernsteinsparken i Hyllestad
Ove Eide VEGAR INN I FILM. Forteljingar: ei grunnleggande kommunikasjonsform - munnleg - skriftleg - film - tv -
Kapittel 8 Språk i kontakt Fleirspråkligheit Øyvind Nordahl Næss/VG/NTB scanpix.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
| Fleirspråklegheit. Fleirspråklegheit dei fleste land i verda er fleirspråklege omtrent halvparten av befolkninga på jorda bruker meir enn eitt språk.
NORDISKE SPRÅK Norsk, svensk, dansk, islandsk og færøysk.
Betre læringsresultat vår 2014
Periodeplan for Lekestua uke 9-17 Språkmiljø: Uttale, ordproduksjon og setningsproduksjon Hva er viktig for oss i Sommerly når vi fokuserer på TRAS.
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Knut Tveit 27. september, 4. oktober og 11. oktober 2010
| Munnleg kommunikasjon
«Saman set me spor» Fleksibilitet Respekt Omsorg Glede
| Fleirspråklegheit.
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Grunnleggande dugleikar og lesing av fag
Utskrift av presentasjonen:

Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning

Førskule - rammeplan Volda2 Vår studieplan - oppbygnad Studieplanen vår er oppbygd av blokker 1. året:  Blokk 1: Barn, barndom og barnehage Norsk: talespråksutvikling og talespråksstimulering, metaspråkleg medvit – 6 stp  Blokk 2: Det leikande og skapande mennesket Norsk: kulturformidling barnelitteratur med vekt på biletbøker og tradisjonsberande forteljingar - 5 stp

Førskule - rammeplan Volda3 Vår studieplan - oppbygnad 2. året  Blokk 3: Kultur og natur Norsk ikkje med  Blokk 4: Barnehage og skule Norsk: skriftspråksutvikling, utvikling av metaspråkleg medvit, lesemetodar, abc- bøker, grunnskulepraksis 2 veker (fellesprosjekt matematikk/norsk) – 4 stp

Førskule - rammeplan Volda4 Korleis støttar vår undervisning krava i Rammeplan for barnehagen? Planen legg særleg vekt på å utvikla  kommunikativ kompetanse - nonverbal kompetanse - verbal kompetanse Dette er godt dekt gjennom Valvatne og Sandvik: Barn, språk og kultur

Førskule - rammeplan Volda5.  førspråkleg kommunikasjon  å læra språksystemet (lydsystem, ord, ytringar)  å læra å bruka språket (samtale, tekst, grammatisk og kommunikativ kompetanse osb.)  miljø og språkutvikling  skriftspråket  meir enn eitt språk

Førskule - rammeplan Volda6 Kultur og natur i høve Rammeplan for barnehagen:  Alvdis

Førskule - rammeplan Volda7 Lite vekt hjå oss:  den ”kulturelle” barnehagen med vekt på lokalkultur og nasjonal kulturarv (overordna punkt 1.12)

Førskule - rammeplan Volda8 Den kulturelle barnehagen – særleg med vekt på lokal kultur:  namn (personnamn, namnetradisjonar, namnsetjing, stadnamn)  lokale songtradisjonar (songhefte finst)  lokale forteljartradisjonar, munnleg tradisjonsmateriale (segner, gåter…)  lokale dialektar, språklege variantar i barnehagen, ord og uttrykk  lokale tradisjonsleikar (ball, pinneleik…)

Førskule - rammeplan Volda9 Også lite vekt på  språkleg og kulturelt mangfald - norsk som andrespråk (to- og fleirspråklege barn) - samisk - nasjonale minoritetsgrupper (kvenar osb.) - etniske minoritetar

Førskule - rammeplan Volda10 Andre lite vektlagde punkt er  barn med kommunikasjonsvanskar – kompetanse finst på skulen  ”dei aller minste” (0-3 år)

Førskule - rammeplan Volda11 Rammeplan for førskulelærarutdanning. Me dekkjer: Studentane skal  ha kunnskap om den munnlege og begynnande skriftlege språkutviklinga hos barn  vite kva som kjenneteiknar ulike typar barnelitteratur og medietekster  ha kunnskap om ulike former for barnekultur

Førskule - rammeplan Volda12 Kva punkt dekkjer me ikkje? Rammeplan for førskulelærarutdanning: Studentane skal  meistre norsk språk, med tanke på munnleg og skriftleg […] framstilling og formidling tilbakemeldingar på arbeidskrav, anna oppgåveskriving  kunne identifisere ulike språkvanskar hos barn

Førskule - rammeplan Volda13 Konklusjon  får ikkje får tid til å dekkja alle krav innanfor ei ramme på 15 stp  prioritering på tradisjonelle område som språk, lokal og nasjonal kultur  eigen språkdugleik hjå studentane, kompetanse i skriftspråket og munnleg språkbruk

Førskule - rammeplan Volda14 Korleis få plass?  dei mange udekte krava gjev rom for vidareutdanning/etterutdanning med vekt på - to- og fleirspråklegheit - kulturelt mangfald