….ViBeR… i farta Vi er på vei!.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”Jakten på det gode liv går via selvfølelsen
Advertisements

Teknologi i klasserommet
Tilpasset opplæring i praksis Ved Espen Schønfeldt
STATISTISK KVALITETSSTYRING
Foreldremøte i Aremark barnehage 22. Mai 2013 Sissel Marthinsen
Lilandspeiderne Informasjon.
ER DU EN PERSON SOM… Kan tenke nye tanker? Kan gjøre noe du ikke har gjort før? Kan du gjøre noe som ikke er typisk deg? Ser du for deg at du om ett år.
Et sammendrag fra flere tidligere blogginnlegg
Inn i læringens landskap.... Elever skal lære på skolen, men elever må også lære å lære.
Ved Jan og Synne Platander Elverum 29/10
Lederperspektiv på prosjektet, Framtida nå, les og forstå

Å skrive en god innledning
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
Hva er aktivitet og deltakelse?
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
«Læringslystplan» (PDSA) for klasse……………. ved………………………………………..skole "Læringslystplan" (PDSA)
Dokumentasjon som grunnlag for refleksjon og læring
KARIUS OG BAKTUS PÅ PIRATEN
Frøydis Hertzberg Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS)
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Kompetente barn og unge
Christian Waale Hansen
Pedagogisk utviklingsarbeid
Om å skrive om litterære tekster
Språket som system.
- Verdsettende ledelse
Tellekanter, publiseringsmarkedet og konsekvenser for forskerne. Erik Boye Rikshospitalet-Radiumhospitalet Universitetet i Oslo.
Prosjektoppgaven – krav og suksessfaktorer. Suksessfaktorer Bruk biblioteket Bruk veilederen Start skrivingen tidlig Jobb jevnt (lag gjerne tids- og handlingsplaner.
Muntlige presentasjoner
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Avdeling for sosionomutdanning
Kurslederkurs Bra mat for bedre helse Endringsfokusert rådgiving
Hverdagen for Ruth og Sissel.
Mestring og forebygging av depresjon
12 Reflekterende lesing.
FNs barnekonvensjon artikkel 29 (1) og det samiske folk: en rettsosiologisk studie Hadi Khosravi Lile.
Erfaringer fra HiL ulike samarbeidsprosjekter innen vurdering 3 hovedmodeller Etterutdanning Veiledning av team Undervisningsrekke.
NÅ SKAL VI LÆRE OM LIKNINGER.
Vurdering for læring i Kunnskapsløftet en Europeisk dimensjon Inger Langseth Program for Lærerutdanning 1.
Nettverkskonferansen 2007 Marte Bratseth Johansen
Sturla Bjerkaker VOFO Læring og Kompetanse 27. september 2013.
Resonnerende tekst.
Vil vi egentlig endres? Endringer og de myke sidene våre.
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
«Lese og løse oppgaver»
Fortelling Novelle Roman
Skriving og lesing som grunnleggende ferdighet
1 Utforskningsverksted i snøen LUB, Elise Klaveness Høgskolen i Vestfold.
Pedagogisk dokumentasjon i en lærende barnehage
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Problemløsning.
Utarbeidet av Sissel Vestre
Trans in Form project – resultater, erfaringer og videre arbeid Askim kommune 15. November 2012 spesiarådgiver Sølve Bjørkevoll.
Type: Preken Emne: Bønn for unådde Tekst: Joh Sanger før:
Hvordan lærer vi på bransjenivå? Hva gjør Norsk olje og gass?
Aksjonslæring - kjernen i en lærende organisasjon
Læringsmiljøprosjektet Hva har vi lært og hva har vi oppnådd?
Relevant questions for the Reference Group
Livet er praktisk, det gjelder også vår kristne tro.
Kultur for læring 21. september 2017 Tore Skandsen, IMTEC.
Milepælsplan eksempel 5
God undervisning og dybdelæring i matematikk
Ny struktur PhD-program ved SU-fakultetet: Status og drøfting
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
STUDENTDELTAKELSE i FOU-PROSJEKT Kari Spernes
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Trenerløypa Trener 1 Alpint
Utskrift av presentasjonen:

….ViBeR… i farta Vi er på vei!

En annen fase Refleksjon rundt hva vi har gjort og hva vi har lært: artikkel og kongressforedrag Presentert for dekaner Som en milepæl, der man stopper opp.

Aksjonslæring Et problem/utfordring En arbeidsgruppe Action Learning is a knowledge-generating development methodology that bring together people and knowledge around an issue. It has six defining characteristics [Marquardt 2011]:   Et problem/utfordring En arbeidsgruppe Stille reflekterende spørsmål underveis og være aktive lyttere Iverksette tiltak og løse problemer underveis En felles forpliktelse til å lære underveis En «trener» som stiller spørsmål underveis

Underveis-spørsmål og underveis-observasjoner satt i system Læring Søknad

«MOOCing radiologists» Hvordan løste vi manglende deltakelse Metode som fascinasjon Gjenbruk og flerbruk Entusiasme

Tidligere har jeg sagt Du må bare begynne Før du kan alt og greier å se for deg hvordan dette blir. Du må ta ett skritt av gangen.  uten studieplan

Studieplanen er (nesten) ferdig! Det er en milepæl. Nå kan vi gå videre med litt mer bestemte skritt. Målet har blir et litt smalere skue – og vi er litt nærmere.