Pedagogisk programmert interaksjon

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Idrettshall og uteanlegg Kantine
Advertisements

Samarbeidsforum for estetiske fag
Oppsummering av erfaringer fra Lærende Nettverk basert på nettverkenes rapporter.
Å ta i bruk teknologi for kunnskapsbygging på organisasjonsnivå
HVA ER GOD UNDERVISNING –PÅ HØGSKOLENIVÅ?
Eksamen og andre vurderingsformer. ”Kvalitetsreformen”
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Perspektiver-skråblikk! Research Educational Network Frode Søreide Erik Sørhaug.
Didaktisk relasjonstenkning
Senter for IKT i utdanningen Sylvi Barman-Jenssen.
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Sammensatte tekster. Oversikt over dagens økt • Basis ferdighetene vi skal jobbe med: – Lese, skrive, muntlig, digital • “Storytelling” – Focus on irregular.
Bruk av IKT i skolen - påstand • Bruk av IKT I skolen har generelt sett ikke endret karakter på denne siden av årtusenskiftet. Oppgaver som løses med teknologi.
Innføring i eTwinning Dato. eTwinning-konseptet Hva er et samfunn?
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
IKT og læring 1 for TOS Fagvalgspresentasjon januar 2013 Tonje Hilde Giæver/ Louise Mifsud.
Pedagogisk utviklingsarbeid
MØTE FOR SKOLELEDERE TEMA: REKTOR OG SKOLELEDELSENS ROLLE I PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID – MED UTGANGSPUNKT I VURDERING FOR LÆRING.
Hvordan satse på e-læring og fleksibilisering av studier? Innledning til debatt Julie Feilberg, Styreleder, Norgesuniversitetet.
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i utdanning og institusjon Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning og internasjonale.
Redskap på veien eller mål på kvalitet? - Et studentperspektiv på karakterer i høyere utdanning Av Susanne Skjørberg, fag- og forskningspolitisk ansvarlig.
Ny GIV og arbeidet med de grunnleggende ferdighetene: Strategi- og veiledningshefte 4. mars 2013: Hans-Olav Gammelsrud, rådgiver i Akershus fylkeskommune,
IKT Lesing og skriving med Web 2.0 WEB 2.0 BLOGG WIKI KILDEKRITIKK ETIKK LOVVERK LISENSIERING GOOGLE VERKTØY Modul 4.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på SOFFs konferanse Monica Johannesen & Leikny Øgrim.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Virtual Music Theatre Experts wanted Tasks Contact.
Kristiansund videregående skole Vurdering uten karakter Bruk av LMS (Classfronter) Nettverkssamling i Stjørdal, 3. – 4. mai 2007.
Cyber Lions. Hvorfor? Unge mennesker anser internett som en "integrert del av livet sitt". Hvis de måtte velge mellom internett og det å eie en bil ville.
Referansearbeid og digitale bibliotek READI Tord Høivik, HiO.
St. Olavs Hospital Avdeling for blodsykdommer
1. Eksamen/vurderingsordninger i nye læreplaner Styringsdokumenter i vurderingsarbeidet: Kompetansemål i den fagspesifikke læreplanen Det arbeides med.
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Fra ildsjeler til organisasjonsendring
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
Kompetanse for kvalitet KFK Hva skjedde på møtet om matematikkursene på Gardermoen? Tilstede James, Hans Wilhelm og Vibeke.
Bedrift - pedagogikk utfordringer for pedagogikk - her er vi på etterskudd –implisitt læring –selvstyrt læring –jobbintegrert –organisasjonslæring 3 typer.
Nasjonale prøver i regning En del av en praksis med vurdering for læring.
Nye kvalitetsplaner for skole og SFO
Utdanningsforbundet Bergen Seksjon grunnskole Nettverk våren 2011 Den digitale lærer.
BIBLIOTEKSTRATEGI FOR BUSKERUD BLI KJENT MED FYLKESBIBLIOTEKET, 15. JANUAR 2015.
Mcs, Videreutvikling av mål- og resultatstyring i Forskningsbasert kompetansemegling Samling Marit C Synnevåg Seniorrådgiver, Scandpower.
Utdanningsforbundets arbeid med profesjonsetikk
Ungdomstrinn i utvikling
Læring på egne vilkår og økt læringsutbytte Omlegging av undervisningsmetoder på Det teologiske fakultet på Det teologiske fakultet Hva lærer studentene?
Gruppe: Abdi, Haris, Rebecca, Suzanne, Tina. Bakgrunn Problemområde Mange beboere vet ikke NÅR og HVEM som kommer. Mål Forbedre kommunikasjonen mellom.
Digital vurdering Tord Høivik (Irene Lona) MOOCAHUSET kickoff, mars 2015.
Verden der ute – slik DML ser den Erfaringer fra Educause & refleksjoner rundt NMC Horizon-rapporten.
PEL eksamen Av Sindre Gusfre Berge Lærerrollen - motivasjon
Integrering av digitale medier i LU ved Høgskolen i Vestfold Anne Fængsrud studieleder.
DIGITAL EKSAMEN ERFARINGER, MULIGHETER OG BEGRENSNINGER Aleksander Lorentzen.
Vurdering for læring Camilla Wiig, 3.nov.2011.HIVE.
En transparent læringsøkologi. Erfaringer ved bruk av digitale mapper V/Mattias Øhra HVE-LU.
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Observasjonsoppgave praksis
Forsknings- og kreftsykepleier Turid Almvik Kreftsykepleier Janne Sundfær 5.oktober 2015 St. Olavs Hospital Avdeling for blodsykdommer
Det digitale skolebiblioteket om å utvikle digitale bibliotektjenester til elever og lærere i grunnskolen.
Hvorfor iPad i grunnskoleopplæringen?
Ny vri oppgave Wasim og Lise
Velkommen til Riska ungdomsskole
Hvordan nærme seg de store spørsmålene?
Velkommen til Riska ungdomsskole
جامعة الفيوم كلية التربية النوعية
Fjernledelse. En presentasjon for ledere om hvordan følge opp medarbeidere på daglig basis. 23. mars 2018.
FoU-/forskergrupper Forslag kommet inn pr
Eksamen 1997 – oppgave 4 Eksamen 1997.
Men hvordan gjør vi det…?
Eksamen i INF5261: Utvikling av mobile systemer og tjenester
Universitetsdidaktikk
Utskrift av presentasjonen:

Pedagogisk programmert interaksjon Tord Høivik MOOCAHUSET kickoff, mars 2015

Interaksjonsdesign i det fysiske rommet   

Interaksjonsdesign i det virtuelle rommet   

DÜRER GIOTTO MONET RUBENS VAN GOGH

2020

PPI ved HiOA Plattform: LearnDash, edX, Canvas … Formativ og summativ evaluering Testing, mestring og motivasjon Pedagogikk og didaktikk Læringsarbeid (time on task) Design og læring (D/L-faktor) Rutinisering Gjenbruk Læringsanalyse Digital eksamen

Om elæring https://sites.google.com/site/latinamanual/home/leksikon/elaering-ved-hioa