2010 - m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 1 Evaluering UngdomsBirken ski 2010.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Tør å sette grenser! Diskusjonsopplegg om ungdom og alkohol -
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Rapport av markedsundersøkelse
Sunndalsøra Registertjenester Per Ivar Larsen Sugar
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering Birkebeinerrennet 2010.
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup mars 2011 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2011 (Journalistdelen)
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske skadeforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Skadeforsikring.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
:50 Evaluering Lysvåken i Bergen domkirke menighet 1 Svarlogg.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
Merkevareundersøkelse Stavanger-regionen
Resultater Kundesenter
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Kapittel 14 Simulering.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
© Synovate Lærernes bruk og holdninger til digitale læremidler i videregående skole og i ungdomsskolen 2011.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Lbg/RHS- Evalueringskonferanse 19. og 20. november Midtveisevaluering høst 2002 Resultater fra en brukerundersøkelse Seilet/ Molde/ 19.nov.03/lbg.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Statistikk på 20 2 timer PSY-1002
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
NM i prototyping - Yggdrasil 2014
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Hvilke familietilbud trenger de yngste
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Studiebarometeret 2014 Resultater, metodikk og anvendelse Helge Sigurd Hansen 17.mars 2015.
Birkebeinerrennet 2015 Markedsundersøkelse.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Utskrift av presentasjonen:

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 1 Evaluering UngdomsBirken ski 2010

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 2 Innledning Denne rapporten er utarbeidet av Markedsføringshuset på bakgrunn av en webbasert markedsundersøkelse av påmeldte deltakere - eller foreldre eller foresatte av disse - til UngdomsBirken ski Formålet med undersøkelsen er å evaluere arrangementet og finne forbedringsområder for fremtidige arrangement. Vi sendte ut invitasjon om å delta i undersøkelsen via e-post til 1200 e-postadresser som var oppgitt for deltaker i forbindelse med påmelding til arrangementet. På grunn av at deltakerne er barn og ungdom, var en andel av disse e-postadressen til foreldre eller foresatte av deltakerne. I disse tilfellene ba vi de foresatte velge om de ville svare på undersøkelsen selv eller tilrettelegge det slik at deltaker kunne svare på undersøkelsen Totalt har vi svar fra 767 respondenter deltakere og 406 foreldre eller foresatte. Denne svarprosenten er tilfredsstillende. Undersøkelsen er rettet mor barn ned mot 12 år. Man skal være varsom i fortolkning av svar fra denne aldersgruppen. Vi må likevel kunne anta at eventuelle feil grunnet misforståelser av spørreskjemaet vil kunne variere begge veier – og at disse feilene blir relativt ubetydelige på et aggregert nivå. I de tilfeller foresatte velger å svare kan vi anta at dette valget i seg selv er gir en systematisk skjevhet. Vi må derfor være varsomme med å la disse representere gruppen foresatte generelt. I undersøkelsen har vi evaluert elementer før arrangementet og forhold ved å avvikle avbruddet på en tilfredshetsskala fra 1 til 6. I denne rapporten er denne skalaen omregnet til en skala fra 0 – 100 poeng, hvor 100 er best og vil tilsvare 6 (svært tilfreds) i gjennomsnitt. Erfaringsmessig er poeng etablert som en kritisk grense for et tilfredsstillende resultat. Områder som scorer lavere enn dette bør det spesielt fokuseres på i forbedringsarbeidet. Stavanger Markedsføringshuset Bjørn Bruland Partner/Markedsanalytiker

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 3 Meget misfornøyd Spørsmål Hvor tilfreds er du med …? Omregning Eks: 5 på en 6-punktsskalaen, tilsvarer scoren 80 på 100- punktsskalaen skala skala 80 Meget fornøyd Metode - omregning fra 6- til 100-punkts skala Vi omregner til 0 – 100 skala for at det skal bli enklere å sammenligne resultater, uansett opprinnelig skalabruk. Eks. Et gjennomsnitt på 4,4 på en 1 – 6 skala gir scoren 68 poeng, mens 3,5 gir 50 poeng.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 4 Gir en score på 54 poeng Utvalg av varmmat Metode - eksempel på svarfordeling  I undersøkelser skal vi som regel fortolke og sammenligne svarene fra mange spørsmål. For å forenkle dette fortolkningsarbeidet velger vi i hovedsak å presentere disse resultatene i form av gjennomsnitt på en 0 – 100 skala. (gjennomsnitt gir bare en meningsfull representasjon av resultatene dersom svarfordelingen er tilnærmet normalfordelt).  Forutsatt at svarfordelingene er tilnærmet normalfordelt, vil en gjennomsnittsscore representere en prosentvis svarfordeling som vist nedenfor. %-fordeling av svarene Gir en score på 76 poeng Tilgjengelighet til kontaktperson %-fordeling av svarene

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 5 Oppsummering

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 6 Deltakerne gir totalt en score på 76 poeng – noe som er åtte poeng tilbake sammenlignet med i fjor. Deltakerne gir også en lavere evaluering av enkelte forhold før start sammenlignet med i fjor. Spesielt ser vi at det har vært utfordringer med buss og transportavviklingen mellom Lillehammer og Sjusjøen. Løypeprepareringen/sporkvaliteten scorer også i år svært bra. Tilbudet under og etter målgang får også noe lavere score sammenlignet med i fjor. Oppsummering

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 7 Rundt halvparten av deltakerne bruker hjemmesidene regelmessig i forbindelse med arrangementene. De yngste deltakerne ”etterspør” først og fremst filmer og treningstips av innhold på websidene. Deltakerne er stort sett tilfredse med informasjon som gis i de forskjellige kanalene. Birkebeiner’n har blitt en enda viktigere informasjonskanal for de yngste deltakerne. Halvparten av deltakerne oppgir at det kan være interessant med et skreddersydd nettbasert treningsprogram. Det å konkurrere/prestere i selve UngdomsBirken er den aller viktigste grunnen til å delta i arrangementet. De fleste UngdomsBirkerne kan tenke seg å delta i det ordinære Birkebeinerrennet. Oppsummering

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 8 Alt i alt - hvor tilfreds er du med årets UngdomsBirk? Deltakerne gir totalt en score på 76 poeng – noe som er åtte poeng tilbake sammenlignet med i fjor. Forskjellen mellom deltaker og foresatte er som tidligere år.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 9 Alt i alt - hvor tilfreds er du med årets UngdomsBirken? 70% av deltakerne er svært tilfredse med årets UngdomsBirken ski.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 10 Hvor tilfreds er du med følgende forhold i forbindelse med UngdomsBirken? Deltakerne gir en lavere evaluering sammenlignet med i fjor på flere av områdene. Spesielt ser vi at det har vært utfordringer med buss og transportavviklingen mellom Lillehammer og Sjusjøen.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 11 Hvor tilfreds er du med følgende forhold i forbindelse med UngdomsBirken? De foresatte er enda mer kritiske til transportavviklingen.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 12 Hvor tilfreds er du med følgende forhold i forbindelse med UngdomsBirken? Løypeprepareringen/sporkvaliteten scorer også i år svært bra. Tilbudet under og etter målgang får noe lavere score sammenlignet med i fjor.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 13 Savnet du en drikkestasjon under rennet? Enda flere savnet en drikkestasjon ved årets arrangement.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 14 Hva synes du om sidene på birkebeiner.no? De unge deltakerne gir tilnærmet samme evaluering av birkebeiner.no som deltakerne i hovedrennet. De foresatte gir en noe lavere evaluering.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 15 Hvor ofte besøker du birkebeiner.no? Rundt halvparten av deltakerne bruker hjemmesidene regelmessig i forbindelse med arrangementene.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 16 Administrasjonen informerer er en fast nyhetsspalte på birkebeiner.no. Leser og følger du med på informasjonen som legges ut her? ”Administrasjonen informerer” er ikke like aktuelt blant de yngre deltakerne. De fleste kjenner ikke til denne nyhetssaken.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 17 Det ligger en ny nyhet på birkebeiner.no hver dag. Viste du om disse? Tilsvarende så leses ikke nyhetene på birkebeiner.no like frekvent av de yngste deltakerne. Kjennskapen til at nyheter publiseres daglig er lav.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 18 Besøker du siden oftere for å lese nyhetssakene? Nyhetssakene øker websidenes aktualitet for rundt fjerdedelen av dem som leser dem.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 19 Bruker du ofte søkermotoren på Birkebeiner.no? De yngre deltakerne bruker søkemotoren mindre enn de foresatte. Tilsvarende søker de sjeldnere enn deltakerne i selve Birkebeinerrennet.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 20 Har du brukt kjøp/salg-tjenesten via våre sider? De færreste har benyttet seg av denne tjenesten.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 21 Hvordan synes du kjøp/salg-tjenesten fungerte? Tjenesten ble stort sett oppfattet som bra av de som hadde benyttet den.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 22 Hvilke av følgende informasjonsområder ønsker du vi skal prioritere på De yngste deltakerne ”etterspør” først og fremst filmer og treningstips av innhold på websidene.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 23 Nyhetsbrevene våre har fått nytt design. Hva synes du om de nye nyhetsbrevene? Nyhetsbrevene er noe deltakerne passivt er mottakere av. En kan derfor anta at motivasjonen til å lese disse, samt oppfatningen av innholdet, vil være variabelt mellom deltakerne. En total score på 74 bør i lys av dette bør oppfattes som meget tilfredsstillende.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 24 Hvor ofte leser du våre nyhetsbrev? Kun en tredje del av de yngste deltakerne leser nyhetsbrevene regelmessig.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 25 Hvor tilfreds er du med informasjonen vi gir angående UngdomsBirken via: Deltakerne er som i fjor stort sett tilfredse med informasjon som gis i de forskjellige kanalene.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 26 Hvilke av følgende informasjonskanaler har du benyttet for å få tak i informasjon i forbindelse med UngdomsBirken? Birkebeiner’n har blitt en enda viktigere informasjonskanal for de yngste deltakerne. Websidene er blitt et noe mindre aktuelt medium for å skaffe informasjon i forhold til UngdomsBirken.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 27 Når det gjelder treningstips, hva er du mest interessert i å få mer kunnskap om? Først og fremst er det viktig å få best resultater ut av treningen. Utover en mindre interesse for ”generelle artikler” så finner vi dette mønsteret til å være tilnærmet identisk med målingen fra Birkebeinerrennet.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 28 Ville det være interessant for deg å få et skreddersydd nettbasert treningsprogram? Halvparten av deltakerne oppgir at det kan være interessant med et skreddersydd nettbasert treningsprogram. De foresatte ønsker i mindre grad treningstips via nettet.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 29 Skal en av dine foresatte delta på det ordinære Birkebeinerrennet? Tilsvarende som tidligere år har ikke flertallet av de voksne tatt seg anledning til å delta i Birkebeinerrennet.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 30 Hvor fornøyd er du med premieringen i UngdomsBirken? Premieringen er ”grei nok” den. Noen flere er likevel misfornøyde med premieringen i årets ungdomsarrangement.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 31 Hva er de viktigste grunnene til at du deltar i UngdomsBirken? Det å konkurrere/prestere i selve UngdomsBirken er den aller viktigste grunnen til å delta. UngdomsBirken vil nok for mange være ett av de viktigste skiløpene for sesongen.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 32 UngdomsBirken ble i år arrangert søndag før Birkebeinerrennet (2. søndag i mars). Hva synes du om at UngdomsBirken ble arrangert helgen før Birkebeinerrennet? De fleste av dem som deltok i årets arrangement eller foresatte av disse – synes at det var helt greit at årets arrangement var året før selve rennet.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 33 Hvor viktig er det å få følgende: ”Premie” var viktigst i årets arrangement.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 34 Kan du i fremtiden tenke deg å delta i det ordinære Birkebeinerrennet? De fleste UngdomsBirkerne kan tenke seg å delta i det ordinære Birkebeinerrennet.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 35 Kan du i fremtiden tenke deg å delta i HalvBirken? HalvBirken har ikke den samme tiltrekningen som selve Birkebeinerrennet for UngdomsBirkerne.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 36 Deltar du på UngdomsBirken sykkel eller løp? Løpet er også i år noe mer aktuelt enn sykkel.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 37 Er det ønske om andre Birkebeinerkonkurranser? Det er også i år en økning i antallet av deltakerne som er åpne for ytterligere arrangementer.

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 38 Demografi

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 39 Hvor mange timer i uken trener du i gjennomsnitt?

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 40 Hvilket fylke bor du i?

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 41 ”Kjønn”

m arkedsføringshuset UngdomsBirken ski 42 Alder