MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Advertisements

Kan læringsutbytte dokumenteres?
Trimmet Bygging: Er null avfall fra byggeprosjekter innen rekkevidde?
Applikasjon Metoder Prosessen underveis Undervisningsopplegg Målsetting Egenevaluering.
”Bygg i tre-tre i bygg” Mål for landsby
Oppbygning av en nasjonal plan for teknisk fagskole
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Stjernø – Karlsen - fagskolene Dekan Kathrine Skretting, NTNU NOKUT-konferansen 2009.
Teknologi og forskningslære
Inga Bostad / Viserektor Arbeid med kvalitet i undervisning og utdanning ved UiO Seminar: Evaluering av kvalitet i undervisning og utdanning, 23. april.
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Mekanikk Hovedtemaer Statikk Fasthetslære.
Mangfold og fellesskap
1. Metatema: Analyse av skolen som organisasjonen
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Kvalitetssystem ved Høgskolen i Molde
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Velkommen til emnet MEKANIKK
Avd. direktør Joar Nybo, Kunnskapsdepartementet
NASJONALT FAGSKOLERÅD
Relevant utdanning med høy kvalitet – realistiske forventninger til norsk høyere utdanning Marianne Harg, president i Tekna NOKUT-konferansen
Pedagogisk ledelse i Den gode Akershusskolen
Sogn Arena Forventninger til hva samarbeidsavtalen skal bringe. ”Selbu”-seminaret 2011.
NVHs kvalitetssystem Allmøte på NVH: Lov om universiteter og høgskoler Krav til systemet: ▪§ 1-6. Kvalitetssikring (1)Universiteter og høyskoler.
Kvalitetssystemet ved NVH Introduksjon til NVHs kvalitetssystem for nye veterinærstudenter.
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Bruk av data i kvalitetsarbeid
1 Gruppe 5: Hvor detaljert bør beskrivelsen av det norske rammeverket for kvalifikasjoner være? Innledning ved Eirik Lien seniorrådgiver Studieavdelingen.
HVORFOR TRENGER VI FAGLIGE STANDARDER?. FORDI:  ALLE SOM BENYTTER PRODUKTER, TJENESTER, BEHANDLENDE TILBUD ETC. HAR FORVENTNINGER TIL PROFESJONALITETEN.
Kildesystem – dataflyt - oppvekst
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
Innlegg på Ledermøte forskning og fagresurser Handelshøyskolen BI ved Anders Tveit, Prosjektleder pedagogisk utviklingsprosjekt Innlegget finnes.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Didaktikk knyttet til arbeidet i Besøkssenteret vår 2008 Tilpasset opplæring Elevaktiv undervisning LK06 – kompetansemål og de fem grunnleggende ferdighetene.
Elevaktivitet M4 onsdag 1. april 2009.
Ulike perspektiv på læring, «Hverdagspedagogikk»
Integrert profesjonell kompetanse. Våre kandidater skal lykkes faglig og profesjonelt Mål: Opplæring i profesjonell kompetanse skal integreres i de regulære.
HVORFOR? Hva sier Kunnskapsløftet? (mer)
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
Nye studiemodeller på Drift av datasystemer, Informasjonsbehandling og IT-støttet bedriftsutvikling Geir Ove Rosvold Svend Andreas Horgen Greta Hjertø.
Om praksis - praksisplan og vurderingsrapport Samarbeids- og vurderingsmøte TOSBA/TOS Studieleder Vibeke Bjarnø 11. JANUAR 2016.
Sluttvurdering av student i apotek Tips til utfylling av vurderings-skjema Camilla Foss, ansvarlig for apotek-praksis ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
Profesjonsfaglig digital kompetanse i den 5-årig lærerutdanning Digital kompetanse-søylen Louise Mifsud og Tonje Hilde Giæver.
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
Tanker rundt kommende SFU-er, og hvordan disse kan bidra til økt utdanningskvalitet Avdelingsdirektør Ole-Jacob Skodvin, NOKUT, Avdeling for utredning.
ELEKTRO PRAKSISDAGER HØST Dine mål og muligheter ›Alle løpene i programområdet fører fram til yrkeskompetanse. Det er mulig å oppnå yrkeskompetanse.
Strategi – Innspill fra IDI Kalvskinnet Ledermøte 22. mars 2017
Fremtidens spesialsykepleiere
ELEKTRO Praksisdager HØST 2017.
«Utviklende læring i matematikk»
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge
Utdanning som sprenger grenser
Strategi for Nord universitet 2020
Overordnet strategi SV-fakultetet
Bærekraft og global bevissthet
Program for dagen Velkommen v/Dekan Thrina Loennechen
2-årig masterprogram Energi
جامعة الفيوم كلية التربية النوعية
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-
Lik kvalitet i studieprogram som gjennomføres på flere studiesteder
Valgfaget design og redesign
Utdanning som sprenger grenser
Trenerløypa Trener 1 Alpint
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard. Maskiningeniøren skal utvikle evne til selvstendighet og kreativ tenkning og få et bevisst forhold til miljø og forbruk av ressurser.

MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Undervisningsmål. Undervisningen skal legges til rette på en slik måte at studentene får mulighet til å utvikle seg faglig, intellektuelt, personlig og etisk i tråd med det overordnede mål. Studentene har selv ansvar for egen læring.

MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Faglige mål. Studentene skal utvikle gode grunnkunnskaper i klassisk mekanikk. Klassisk mekanikk vil si statikk og fasthetslære. De skal få forståelse av begrepet god design i teknologisk sammenheng. Studentene skal kunne utføre analyser og dimensjonering av enkle konstruksjoner. De skal forstå sammenhengen mellom belastninger og styrkeegenskapene til en konstruksjon. Studentene skal kunne bruke enkle IT- beregningsverktøy i analysene. De skal kunne gjennomføre et prosjektarbeid og dokumentere arbeidet.