GNU Science A Bergartenes kretsløp.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bokpresentasjon Stavanger
Advertisements

VFL i klasserommet Har ikke VFL absolutt hele tiden. Men alle lærere har en tanke om hva man ønsker å oppnå med undervisningen. Det er jo dette som er.
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Vurdering for læring.
Lesing i alle fag om leseopplæring på Stabbursmoen skole
Leksehjelp En presentasjon av:. • Hvordan skal jeg hjelpe barnet mitt med leksene? • Hva er skolen sitt ansvar?
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Grunnleggende spørsmål om naturfag
Statistikk og sannsynlighetsregning
EKSAMEN VGS.
I Dibrastan bor dubridene…
Framtida nå - les og forstå!
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
Program for systematisk lese- og skriveopplæring på 1. – 4.trinn
Den autentiske læringsdialogen
Om å skrive om litterære tekster
Bokpresentasjon Bergen
Bokpresentasjon Oslo.
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Avdeling for sosionomutdanning
Gjennomføring av prosjektet Unge & Rus ved Skjervøy ungdomsskole
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
morild.org en interaktiv nettjeneste i ti år Mer enn 1000 spørsmål
Statistikk og sannsynlighetsregning
EiT-modul 15. november 2006 Bruk av mappeinnleveringer som underlag for prosessrapport Lene Rønningen og Hanne Charlotte Helgesen.
100 lure ord å lære.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Språk og leseplan 6.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 5.trinn Innlandet skole
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Foreldreskolen del 1 Norskfaget.
Skole. Hvorfor har vi så mye lekser?
I Dibrastan bor dubridene… Forskjellen på kunnskap og kompetanse.
Språk og leseplan 4.trinn Innlandet skole
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
UKEPLAN FOR 3. KLASSE UKE mars 2015
Lekseplan for 7.trinn uke 7
Lekseplan for 7.trinn uke 7
UKEPLAN FOR 3. KLASSE UKE 2 – januar 2015
Hva er klokka?
Lesing og skriving som grunnleggende ferdigheter
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Skriverammer og stillasbygging i historiefaget
Lesing er en språklig prosess. Faktorer som har betydning for leseferdigheten.
Vurdering for læring i Fysikk 1
NY VRI Nina og Ingvild.
Hva spør lærere om? En modell for å undersøke spørsmål som stilles i klassesamtalen i matematikk Ida Heiberg Solem Inger Ulleberg.

Verktøy for å kartlegge holdninger
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Tips til hvordan å lykkes med læringspartner
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Hva er et menneske? Å tro at «menneskets hensikt er å arbeide» får andre konsekvenser for livet, enn å tenke at «menneskets hensikt er å bygge gode relasjoner»
Navn Tittel Responsverksted Navn Tittel
Den matematiske samtalen
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Basis Lesing Panorama Vg3 Læreplanmål:
Tips til hvordan å lykkes med læringspartner
Elevoppgaver Kom godt i gang med Unibok.
Telle i kor Telle med 5 fra 4 A – Forarbeid
Gjør greie for nasjonalromantiske trekk
Telle i kor Telle med 4 fra 4 A – Forarbeid
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

GNU Science A Bergartenes kretsløp

tirsdag 12. november 12.00 Intro 10 minutter: Hva skal de i del 1 og pålogging 12.10-12.25: Del 1 – presentasjon av leksa 12.30-12.55: Del 2 -Samarbeid: Lage en side om forvitring 12.55- 13.05: Modellen – bergartenes kretsløp (oppsummering) 13.05-13.10: 5 min intro til del 3 13.10: Blogg

Lekse til i dag Du skal før neste time lære deg og kunne forklare følgende ord: De norske elevene skal (muntlig) forklare de danske elevene: - Hva er en flyttblokk? Tips! Dere må finne ut hva dette er på dansk! De danske elevene skal (muntlig) forklare de norske elevene: Hva er porfyr? Gi noen eksempler.

Danske elever forteller norske elever hva porfyr er Arbeid i gruppene  - del 1 Danske elever forteller norske elever hva porfyr er Norske elever forteller danske elever hva flyttblokk er Jeg tror at elevene må ha endrede tilganger til bloggen for å få gjort dette. De har kun i dag forfattertilgang. Litt usikker på om de har lov til å opprette sider. Dette MÅ vi få sjekket før tirsdag.

Del 2 Lag en side om Forvitring. Svar på spørsmålene i fellesskap. De norske elevene skriver inn på siden i bloggen.

MÅL:  - å forstå modellen «Bergartenes kretsløp» og kunne forklare begrepene for hverandre.  Elevene må få tilgang til jpg-versjonen av denne modellen slik at de kan bruke den til sin blogg/presentasjon

Arbeid i gruppene – del 3 - Blogg (husk å skrive i sammenhengende tekst som gir mening uten spørsmålene) Hvor langt kom dere med oppgaven i del 2? Hva fikk dere gjort? Har dere noen spørsmål? Er det noe dere lurer på? Se på hypotesen dere skrev 5. november. Har dere endret mening? Hvorfor tror dere nå at det finnes stein fra Norge i Danmark? Skriv årsaken inn i bloggen.

Evaluering av perioden. Prøve om hva de har lært Etterarbeid Evaluering av perioden. Prøve om hva de har lært Gjøre ferdig ev. blogginnlegg