Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMalin Askeland Endret for 9 år siden
1
I Dibrastan bor dubridene… Forskjellen på kunnskap og kompetanse
2
Evaluering Konkludere Ta avgjørelser Sammenligne og kontrastere to relaterte ideer Syntese Løse et ikke-rutine problem Lage hypotese Komme med nye ideer Analyse Sammenligne Årsak-effekt Beskrive hva som skjer Anvendel se Bruke Kalkulere Poengtere Forståelse Forklare Tolke Klassifisere Kunnskap Fastslå Gjengi Beskrive Ferdigheter Kan anvendes direkte, men ikke nok i seg selv. Krever ikke dyp forståelse Funksjonell kunnskap. Høyere ordens- tenking. Krever dyp forståelse og å trekke forbindelser. Høye kognitive krav Elevene må tenke og lage mening av materialet basert på tidligere lært kunnskap Lave kognitive krav Ikke krav til mye tenking, læring kan foregå isolert
3
Hvor bor dubridene?Hva gjør dubridene på dagtid?Hva kjøper de til duredimlene?Hvorfor er det lurt å kjøpe dalager til duredimlene?Hvor fornuftig er det å draple og drugle hele dagen?Hva vil skje hvis de drogler istedenfor å drugle? I Dibrastan bor dubrider som drapler og drugler hele dagen. Dubridene kjøper dalager til sine duredimler.
4
Dømmekraft må læres – det er ikke medfødt!
5
Rammeverk digitale ferdigheter (udir)
7
Hva slags intrykk gir du av deg selv gjennom det du formidler?
8
Framtidens ledere?
9
Digital mobbing – dødelige konsekvenser
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.