Regnskapsenheten i nye Harstad kommune

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Advertisements

Kommunesammenslåing Bjarkøy – Harstad SKOLE Klasser og elevtall
Erfaringer på «godt og vondt» fra Harstad kommune Kurs lll/htv Tromsø 7. februar 2013.
ProduktRoadMap - Ready-for-Sale
Agresso Tips Milestone 3 i Agresso Årsavslutning med ny anleggsmodul.
Administrativt informasjonsmøte for stipendiater ved ISS
KomRev Trøndelag IKS Diverse regnskapspørsmål Temadager Desember 2013.
Samkommunestyret – Organisasjonsenheten v/Inger Johanne Uthus Presentasjon av organisasjonsenheten i Samkommunestyret 26 juni 2008 LØNNPersonalHMSAdvokattjenester.
Norske Landbrukstenester Landbruksvikarordninga Bakgrunn  Forskrift om tilskot til landbruksvikarverksemd  Fastsett 19. oktober.
Transaksjonskostnader
KomRev Trøndelag IKS Spillemiddelsøknader 2013 Nye Idrettens Hus, Terje Wist Ass. revisjonsdirektør 24. september
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
3. Feilkonto.
Nytt økonomi og lønns/personalsystem fra
KOSTRA KOmmune STat RApportering
1 KvalitetsLosen: Prioriteringer og framdrift innenfor fellesfunksjoner / adm.funksjoner  Utarbeidet: Inneholder 3 sider inkl. denne.  Det.
Erstatning for ActiveX?
Overordnet målbilde for nye arbeids- og velferdskontor
1 RESULTATRAPPORT 30. april 2010 Kull I-III, alle avsluttede MB utdanninger.
Regnskap hos Econ AS.
«Bedriftsutvikling tradisjonelt landbruk»
Prosjektstatus. Fremdrift til nå  Forrige brukerforum la vi frem følgende plan:  15 mars – Fase 1 – alle hovedmoduler  15 april- Fase 2 med Aktiviteter.
SKS-pres Status delprosjekter SKS-sak 14/04, Innherred samkommune.
ØKT KONTROLL OG BESPARELSE GJENNOM EFFEKTIVE ANSKAFFELSER Trondheim 10 november 2010 Trond Edvardsen og Jostein Hårdnes, Visma Advantage AS.
Velkommen til EDB Lønn og Personal lansering
Rapport øko nye Harstad Dato:12. juni 2012 Navn: Roald Andersen.
SiO-Læringsmiljøs Regnskapskurs for store foreninger
GODE PASIENTFORLØP - REINNLEGGELSER
Anbefalt modell for administrasjonsenheten i nye Harstad kommune
Samhandlingsreformen Sikre bærekraft og kvalitet
Årsoppgjør Notat vedr. frister/rutiner årsoppgjør sendt
SAMHANDLINGSREFORMEN ORIENTERING BYSTYREKOMITÉ HELSE, SOSIAL, OMSORG
Sykefravær 2014 PSU Kort rapport 1.kartal 2014.
Nytt HR-system  Info lederforum
Elektronisk overføring av faste tillegg
Hverdagsrehabilitering
Jenteløftet – økonomiske og avgiftsmessige aspekter.
Innherred samkommune 1 Større stillinger - en fordel for både brukere og ansatte Anne Grete Wold Prosjektleder Innherred samkommune.
STATUS PR Innherred samkommune
ØKONOMI- ISK Innherred samkommune.
Administrasjonssjef Ola Stene – Innlegg konferanse, Røstad Effektiviseringspotensialet i samkommunen Innherred.
Innherred samkommune 1 Dialogseminar Åre 15. og 16. februar 2006 Innherred samkommune Status Administrasjonssjef Rudolf Holmvik.
Samkommunestyret – Økonomienheten v/Meir Hallan ØKONOMI- ISK Innherred samkommune.
Tariffoppgjøret lokale lønnsforhandlinger ved HiL pr
6. Hovedlønn desember
Møte Gratangen – 17/10.
FS/SUN/SO Informasjonsmøte 7. mai 2014 Ass. universitetsdirektør Tove Kristin Karlsen.
Bilagslønn Sverre Didriksen, USIT.
Eco Planter 2000 Er maskinell planting redningen for å sikre tilfredsstillende foryngelse? Hvilke innsparingsmuligheter finnes i forhold til manuell innsats?
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Bjarkøy kommune Arbeidsgruppe HRM Felles plattform for nye Harstad kommune Max, Trine, Eva, Randi og May Unni.
Anbefaling Kemnerenheten nye Harstad
Anbefaling IKT-løsning nye Harstad
IHR: Overordnet kartlegging ULG Vi har gode tall, brutt ned på grunnenheter innenfor følgende områder Økonomi Fakturavolum Fakturamatch Lojalitet.
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Rapportering til Lånekassen Fagskoler 30. og 31. januar 2013
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
Nye rutiner for ID-kontroll av utenlandske arbeidstakere
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
” Sola for alle ?” Sluttrapport pr Kommunesamarbeidet i Vestfold ” Sola for alle ?” Sluttrapport pr Kommunesamarbeidet i Vestfold (Tjøme,
Sykefravær PSU 3.februar kvartal
Sykefraværsrapport 4. kvartal 2014 Sykefraværsrapport år 2014
-Ein tydeleg medspelar MERKANTIL SAMLING
Støttefunksjonen Støttefunksjonen utfører arbeidsoppgaver primært for intern organisasjon (politisk nivå, rådmann, enheter, avdelinger, enkeltansatte),
FAGDAG LØNN 2016.
2016 VISMA Arbeidsfordeling i praksis
Sentraladministrasjonen
© Senter for statlig økonomistyring
Innovasjonsseminaret 2018 Status IKT Orkide
Prosjekt Nye Narvik kommune - roller, arbeidsoppgaver og milepæler -
Utskrift av presentasjonen:

Regnskapsenheten i nye Harstad kommune Dato:12. juni 2012 Fag: Regnskap inkl. lønn (>fakturering v/KEM)

Faktagrunnlag Stillinger regnskap pr. juni 2012: Bjarkøy: 1,05 stillinger (0,75 + 0,30) innenfor lønn (Vera, Randi) 0,35 stillinger innenfor regnskap, fakturabehandling (Randi) 0,12 stillinger innenfor avstemming/kontroll (Helen) 0,20 stillinger innenfor fakturering (Randi) Harstad: 12,5 stillinger event. reduksjon med 40 % som REG beholdt som følge av salg av tjenester til Bjarkøy Overføring av x stillinger fra KEM vedr. fakturering Totalt 14,22 stillinger + fakturering fra KEM Datasystem regnskap, lønn m.v. Bjarkøy Visma Enterprise foruten: Innlån, utlån, anleggsmodul, rekruttering, kompetanse Manuelle reiseregninger Manuelle timelister/turnusplanlegging helse og omsorg m.fl. Manuelle avstemminger Visma Enterprise – ”alle” moduler Travel Notus : helse- og omsorg, brann/beredskap, renhold, turnusleger Visma Familia (for begge kommuner) Visma Velferd (for begge kommuner) Adra Match elektronisk avstemming + noe manuelt/excel

Faktagrunnlag Organisasjonssnummer for nåværende Harstad beholdes i ny Harstad kommune (972 417 971) Nytt kommunenummer; 1903 Kommunal fakturering flyttes fra KEM til REG høsten 2012 Organisering av oppgaver : Harstad kommune organiserer arbeidet i støtte/REG med mer spesialisering innenfor de ulike fagfeltene. Grunnlag/bilag lages på enhetene. Flere personer kan samme oppgave innenfor et ganske ”snevert” fagfelt. Kommunens størrelse gjør det nødvendig å fordele/prioritere oppgaver mellom ansatte ”daglig”/etter behov Økonomikontor i Bjarkøy kommune foretar (med få unntak) alt arbeidet innenfor regnskapsområdet. Foretar også oppgaver som i HK gjøres ”ute på”enhetene. Bjarkøy kommune betaler i 2012 kr 824 000 for kjøp av regnskaps- og økonomitjenester i Harstad kommune.

Konklusjon/anbefaling Regnskapsenheten i nye HK har kontorsted på Rådhuset i Harstad Ombygging av kontor i hht. kostnadsoverslag er utført innen 01.01.13 Overgangsløsninger fram til 2016 mht. ansatte i Bjarkøy kommune må vurderes – inkl. event. midlertidig økning av antall stillinger på REG. Ikke kostnadseffektiv med utføring av oppgaver på to steder. Pr. 01.01.2013 skal alle oppgaver innenfor regnskapsenheten utføres på nåværende datasystemer til Harstad kommune Nye Enterprise-moduler i hht. kostnadsoverslag fra IKT er på plass fra 2013 E-ordre (nettbasert løsning for registrering av fakturagrunnlag) Ressursstyring WEB (Notus) – unngå dobbelregistrering av fravær Fraværsoppfølging m/varsling Refusjon fra Nav – automatisk utligning Elektroniske timelister Rapportgenerator økonomi og fakturabehandling Avstemmingsmodul Endring fra manuell registrering til elektronisk registrering > utløser større fokus på økonomisk internkontroll Regnskapsenheten (inkl. fakturering) i nye Harstad bemannes med x stillinger Redusert fra 14,22+fakturering til : 13,8 stillinger + fakturering – e-ordre = ?

Tidsplan Enterprise Grunndata + rydding Enterprise (alle moduler) ferdig innen 31.12.2012 i hht plan/rekkefølge fra Visma Plan ikke mottatt pr dd Lønn til alle i Nye HK skal utbetales fra selskap 3 fom lønn januar All utbetaling til leverandører skal foretas fra selskap 3 fom januar 2013 for regnskapsår 2013 Utbetalinger vedr. år 2012 utbetales fra ”gamle” Harstad/Bjarkøy Ny pensjonsordning fom 2013 Ny hovedbankforbindelse fom 01.04.2013 Opplæring ansatte etter behov innen 01.06.2013 Regnskap kommune 1901 og 1915 for år 2012 avsluttes innen 15.02.2013 Arbeidsmiljøtiltak i forbindelse med at flere ansatte skal samles under samme tak

Behov for avklaringer - regnskapsenheten Personal/bemanning regnskapsenheten inkl fakturering Arbeidsoppgaver/arbeidssted fra 01.01.2013 Arbeidsoppgaver/arbeidssted fra 01.01.2016 Nye moduler Enterprise