Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Prosjekt Nye Narvik kommune - roller, arbeidsoppgaver og milepæler -

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Prosjekt Nye Narvik kommune - roller, arbeidsoppgaver og milepæler -"— Utskrift av presentasjonen:

1 Prosjekt Nye Narvik kommune - roller, arbeidsoppgaver og milepæler -
september – desember 2019 - roller, arbeidsoppgaver og milepæler - 

2 Politiske organ høsten 2019 - hovedlinjer roller og funksjoner -
Nye Narvik kommune etableres fom i hht. Stortingets vedtak i Kommuneprop. for , (96S) Kommunestyret (KST) for den nye kommunen velges 9. september 2019 KST for Nye Narvik kommune konstitueres Fellesnemnda for Nye Narvik kommune opphører i det øyeblikk KST for den nye kommunen er konstituert De gamle KSTene i Ballangen og Tysfjord/Bystyret i Narvik fortsetter som «forretningsministerium» tom med ansvar og fullmakter knyttet til avslutningen av de gamle kommunene

3 Fellesnemndas viktigste oppgaver og rolle fram til 17.10.2019
Vedta detaljerte modell for politisk organisering Vedta reglement for økonomisk godtgjøring til politiske representanter Vedta politisk delegasjonsreglement, (delegasjon fra KST til politiske organ og rådmannen) Utarbeide budsjett- og økonomiplangrunnlag for 2020 – 2023 for overlevering til nytt formannskap (FSK)

4 Prosjektorganisasjonens viktigste oppgaver fram til 31.12.2019 (1/2)
Rekruttering og tilsetting av kommunalsjefer for kommuneområdene for Helse og Velferd og Virksomhetsstyring Innplassering av enhetsledere, fagrådgivere og ansatte Utarbeidelse av bemanningsplan Utforming og effektuering av arbeidsavtaler for alle ansatte Innledende arbeid med styringsdokument for arbeidsgiverpolitikk

5 Prosjektorganisasjonens viktigste oppgaver fram til 31.12.2019 (2/2)
Innledende arbeid med policy for samarbeid med tillitsmannsapparatet og arbeidstakerorganisasjonene Rådmannens delegasjonsreglement Budsjett- og økonomiplanarbeid – faglig bistand til fellesnemnda Sikre IKT-systemenes funksjon, drift og beredskap etter Utforme og ivareta informasjon- og kommunikasjonsopplegg mot alle ansatte, politikere og tillitsvalgte

6 Kommunestyret for Nye Narvik kommunes oppgaver fram til 31. 12
Konstituering av nytt KST med tilhørende valg av representanter til politiske utvalg, råd og organer i hht. kommunelovens bestemmelser, ( ) Vedtak av politisk delegasjonsreglement, (desember 2019) Vedtak av politisk reglement for (politisk) saksbehandling, (desember 2019) Vedtak av reglement for folkevalgtes innsyn i saksdokumenter, (desember 2019)

7 Kommunestyret for Nye Narvik kommunes oppgaver fram til 31. 12
Vedtak av reglement for klagenemnd, (desember 2019) Vedtak av reglementer for råd for funksjonshemmede, eldre og ungdommer, (desember 2019) Vedtak av reglement for partssammensatt utvalg (administrasjonsutvalg), (desember 2019) Vedtak av budsjett for 2020 og økonomiplan for 2020 – 2023 etter innstilling fra formannskapet, (desember 2019)

8 Kommunestyret for Nye Narvik kommunes oppgaver fram til 31. 12
Vedtak av satser og gebyrer for: Egenandel for opphold i institusjon og bruk av omsorg- og helsetjenester Satser for VA og renovasjon Oppmåling Byggesak Planbehandling Gravemelding og arbeidsvarsling Feietjenester Havne- og anløpsavgifter samt varevederlag M. fl.

9 regjeringen. no – link til spørsmål & svar vedr
regjeringen.no – link til spørsmål & svar vedr. siste del av sammenslåingen


Laste ned ppt "Prosjekt Nye Narvik kommune - roller, arbeidsoppgaver og milepæler -"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google