Studieplanarbeid.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Termer på Terminus Terminologi i det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket UHR og NPHs konferanse om kvalifikasjonsrammeverket Bergen 25. – 26. januar 2010.
Advertisements

PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
Utdanningsleder Svenning Bjørke • Med utdanning forstår vi virksomheter som har studentenes danning og kvalifisering som sikte. • De nasjonale.
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Lederutvikling og skreddersøm
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
Program-fagene: Psykologi 1 og 2
Ingeniørfaglig innføringsemne Evaluering av gjennomføring høsten 2011 ved HiG, HiOF, HiBu, HiVe og UiA Førstelektor Fred Johansen, HiG.
Forskningsbasert?. StLs definisjoner »Forelesere –Med aktivt forhold til FoU –Som kjenner vitenskapelig metode –Som er oppdatert på sitt fagfelt –Som.
| 1 Rammer for god utdanningskvalitet ? Om NOKUTs kriterier og akkrediteringer Prosjektleder for revidering av NOKUTs forskrift, s eniorrådgiver.

Vernepleiefaglig kompetansebehov
Historie – hva er det??? Filosofi – hva er det???
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Kvalifikasjonsrammeverket - en pedagogisk reform
Høgskolen i Oslo Studiet i bibliotek- og informasjonsvitenskap – i lys av bolognaprosessen og kvalitetsreformen Liv Gjestrum Høgskolen i Oslo Avdeling.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Veiledning av studenter
Utbytte av læringsmål Innlegg på workshop med fagansvarlige basiskurs Handelshøyskolen BI Oslo ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet.
Bestått/ikke-bestått
Tysktilbudet ved HVO Fra et tradisjonelt grunnfag innen humanoria
Av: Anette Helene Smørdal
Utdanningsvalg 10.klasse
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
Lærerkonferansen 2014 og veien mot læringsutbytte for faglig ledelse.
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 DRI 1001 Digital forvaltning Hva skal dere få vite i dag Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk.
Hva lærer studentene? Velkommen til seminar! Faglig ansvarlige: Kirsten H. Lycke og Torill M. Sandberg.
Hva skal dere få vite i dag ? Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk og vi som er her : Om studieprogrammet.
Hva skal dere få vite i dag ? Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk og vi som er her : Om studieprogrammet.
Innlegg på Ledermøte forskning og fagresurser Handelshøyskolen BI ved Anders Tveit, Prosjektleder pedagogisk utviklingsprosjekt Innlegget finnes.
5.og 6.studieår i ny studieplan
Læringsmål for PECOS Prosessen og innholdet Anne Julie Semb Programleder PECOS.
1 Legen som kvalitativ forsker – en studie om arvelig høyt kolesterol Jan C. Frich Institutt for allmenn- og samfunnsmedisin Universitetet i Oslo / Nevrologisk.
Høgskolen i Oslo Samling 1: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Hvordan jobbes det med IKT i undervisning ved LUI, HiO? Allmennlærerutdanninga.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Integrert profesjonell kompetanse. Våre kandidater skal lykkes faglig og profesjonelt Mål: Opplæring i profesjonell kompetanse skal integreres i de regulære.
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 DRI 1001 Digital forvaltning Hva skal dere få vite i dag ? Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk.
Nye studiemodeller på Drift av datasystemer, Informasjonsbehandling og IT-støttet bedriftsutvikling Geir Ove Rosvold Svend Andreas Horgen Greta Hjertø.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
1 Kvalifikasjonsrammeverk og terminologi Universitetenes felles samrådsseminar om implementering av kvalifikasjonsrammeverket NTNU 16. juni 2009 Eirik.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digitalisering for kvalitet: Hva må.
Rehabilitering Oppstart august 2012 Rud vg.skole (i Bærum – nær Sandvika) Undervisning 1 dag i uken over 2 år + 10 uker praksis.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
2014 Studiebarometeret Studiebarometeret Høgskolen i Sør-Trøndelag I denne rapporten er spørsmål om tidsbruk (studieinnsats) ekskludert. Vi henviser.
Personalmøte Bachelorprogrammet i pedagogikk i ny drakt.
1 Pedagogisk institutt Bachelorprogram og Årstudium i pedagogikk.
Utfordringer for ingeniørutdanningene Hallstein Hemmer Kjemi og materialteknikk Avdeling for teknologi.
Kunnskapsutvikling og læring i arbeidslivet (KULA)
Les læringsutbyttene i Kommunikasjon og samhandling
KDL – ny struktur og innhold
Undervisning og danning INTRODUKSJON - KURSPLAN
Utdanningsvalg 10.klasse
Gjennomføring av tilsynet
Strategi for Nord universitet 2020
Introduksjon til emnet Kommunikasjon og mediering (EXFAC03-MVIT)
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Program for dagen Velkommen v/Dekan Thrina Loennechen
Utvikling av lærerstudentenes FoU-kompetanse
Rolle og ansvar som SPA Prosess
Bruk av digitale verktøy ved vurdering av praktisk veiledning
Canvas-prosjekter 2017/2018 Det nedsettes en prosjektgruppe + en referansegruppe som skal legge til rette for administrativ og pedagogisk support og opplæring.
PSY2407 – Introduction to personnel Psychology
Internasjonalisering ved Avdeling for informasjonsteknologi
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Utskrift av presentasjonen:

Studieplanarbeid

Studieplan vernepleie Høst Vår Emne 1 VPL5-100 Innføring i vernepleiefaget 10 st.p Emne 2 BSV5-100 Velferdssamfunnet 20 st.p Emne 3 BV5-100 Psykologi, pedagogikk og forskningsmetode. 15 stp Emne 4 VPL5-101 Vernepleiefaglig arbeid og helse 1. Emne 5: VPL5-200 Vernepleiefaglig arbeid og helse 2. Emne 6: VPL5-201 Praksis - helsefag. Emne 7: VPL5-202 Målretta miljøarbeid. Emne 8: VPL5-203 Miljøpraksis. Emne 9: VPL5-300 Samarbeid, kvalitetssikring og feltarbeid 15 st.p Emne 10: VPL5-301 Praksis – Valfritt fagområde vernepleie. Emne 11: VPL5-302 Bacheloroppgåve vernepleie Emne 12: VPL5-303 Utøving av vernepleiefagleg arbeid.

Studieplanarbeid Har jobbet med: Profil Progresjon Pensum

Studieplanarbeid Setter fokus på: Innhold Læringsmål/Lærings-utbytte Evalueringsformer Undervisningsformer Samsvar mellom utdanning og feltets behov

VPL5-100 Innføring i vernepleiefaget Innhold Miljøarbeid og vernepleiefaglig historie Innføring i miljøarbeid Sentrale ideologier og menneskesyn Kommunikasjon og samhandling Nettverk Metode Psykologi Læringsmål/læringsutbytte ha kunnskap om fem hovedperspektiv innen psykologisk tenkning, sosialpsykologi og motivasjon. ha kunnskap om og ferdigheter i grunnleggende kommunikasjon og samhandling ha kjennskap til miljøarbeid ha kjennskap til relevante teorier for å forstå og analysere sosiale nettverk ha kunnskap om vernepleieyrket og utøving av yrket i et historisk perspektiv ha kunnskap om sentrale ideologier og menneskesyn ha kjennskap til ulike arenaer der ein møter mennesker med funksjonshemming. ha kunnskap om informasjonsinnhenting og Undervisningsopplegg Miljøarbeid. Forelesning Kommunikasjon og samhandling – seminar med øvelser Metode – forelesning og veiledning Psykologi. Forelesning og studiespesifikke seminar med oppgavearbeid Evaluering av student Arbeidskrav Deltaking i undervisninga i Miljøarbeid. Deltaking i undervisninga i Kommunikasjon og samhandling. Gjennomføre et kvalitativt intervju med en vernepleier og rapportskriving i grupper. Sluttvurdering Muntlig gruppeframlegging av skriftlig gruppearbeid.

Studieplan http://www.hisf.no/no/avdeling_for_samfunnsfag/studium/vernepleie

Videre studieplanarbeid Emneansvarlige skal ha en presentasjon av ”sine” emner på linjemøte Fokus på læringsutbytte Internasjonalisering IT Skriftlige arbeid

Takk for meg !!!