1. STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT BYGGEREGLER, BYGNINGSTEKNIKK, PRODUKTDOKUMENTASJON OG GODKJENNING AV FORETAK Service og holdninger BEdagene 2002 Gunn.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Å kunne kommunisere om seksualitet
Advertisements

RAFT Prosjekt hørsel Leif Foss, NAV Lerkendal Marianne Simensen, NAV Sør-Trøndelag.
Gardermoen 14.januar 2014 Leif Gunnar Engedal
Sikkerhet i bygg Løsningsretninger
1. STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT BYGGEREGLER, BYGNINGSTEKNIKK, PRODUKTDOKUMENTASJON OG GODKJENNING AV FORETAK Miljøet er et satsningsområde for KRD og.
Hønefoss politistasjon
Hvordan utvikle og gjøre kandidater og parti kjent? - å drive kampanje.

7.-8. nov. Velkommen til Forum Nordlandsløftet. Forum Nordlandsløftet7.-8. nov. Om deltakerne/ gruppene Om programmet.
FAMILIENS HUS Hvor: Hoff Terrasse 20 (Senter for familiebarnehager)
Gruppe: Energi og miljøvennlig teknologi Ordstyrer: Ole Kr. Førrisdal Referent: Kamil Dursun.
ikke lenger en visjon Bedagene 2001 Birgitte Hille Prosjektleder
Selvfølelse vs selvtillit

Hovedendringer Ansvarlig samordner er opphevet
Slik er mangfold bra for Oslo T- banedrift Derfor er mangfold bra for oss • Kundene skal føle seg ”hjemme” • Strategisk mål: – Få flere til å reise med.
Hvordan stå i lederrollen? Forventninger og refleksjon
STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT BYGGEREGLER, BYGNINGSTEKNIKK, PRODUKTDOKUMENTASJON OG GODKJENNING AV FORETAK Dokumentasjon av byggevarer Rolf Bergh-Christensen.
1. STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT BYGGEREGLER, BYGNINGSTEKNIKK, PRODUKTDOKUMENTASJON OG GODKJENNING AV FORETAK Tidsfrister - Får vi som fortjent BE-dagene.
Erfaringer fra Tromsø kommune
Et samarbeid mellom Husbanken og Statens bygningstekniske etat Universell utforming Informasjon og regelverk.
L IKESTILLINGSPROSJEKT I BARNEHAGENE I E NGERDAL Sømådal barnehage 6 barn Engerdal barnehage24 barn Drevsjø barnehage36 barn.
Statens bygningstekniske etat
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Oslo kommune Utdanningsetaten Nordberg skole Elevsamtalen/ elevmedvirkning Hanna Berntsen Øybø Stephanie Buadu Sebastian Sommerfeldt Hanne Bender Grønstad.
Dialektisk relasjonsteori
Venn kommer av norrønt: Vinr
Rotarys formål Å utvikle vennskap som grunnlag for å gagne andre
Forventninger til oss som skole:
Gode boligområder for oss alle
Vestfjorden byggtilsyn
Nettverkskommunikasjon og utviklingsprosjekter
STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT BYGGEREGLER, BYGNINGSTEKNIKK, PRODUKTDOKUMENTASJON OG GODKJENNING AV FORETAK Funksjonsrettede krav er ikke krav i veiledning!
BEDAGENE ”Hvorfor endre 31 paragrafer og gi nye forskrifter nå?” Politisk rådgiver Roger Iversen Kommunal- og regionaldepartementet BE-dagene 2003.
BEdagene 2003 Hva er nytt? Hva blir nytt? Ole Molnes Kommunal- og regionaldepartementet.
STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT BYGGEREGLER, BYGNINGSTEKNIKK, PRODUKTDOKUMENTASJON OG GODKJENNING AV FORETAK Tilsyn - Kommunens oppgave BEdagene 2001 Kristin.


STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT BYGGEREGLER, BYGNINGSTEKNIKK, PRODUKTDOKUMENTASJON OG GODKJENNING AV FORETAK.
Den vanskelige samtalen Rusforum i Nord-Østerdal
Ansvarlig søkers rolle
Svein-Eirik Jensen Tel: , Mob: SEJ Rotarys etiske grunnlag.
Synlige i media.
Oslo kommune Byrådslederens avdeling ”Nye Oslo” Moderniseringsprogrammet
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Røvær kompetanse I samarbeid med Kristoffer Omdal fra Scan learn arrangerer Røværkulturhotell Kurs i PRESENTASJONSTEKNIKK Sentrale tema:  Den gode presentasjonen.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Oslo kommunes vederlagsordning for tidligere barnevernsbarn
Autoritær VisjonærDemokratisk Faglig ekspert CoachingMellommenneskelig Du Lytter Velge Medarbeider Respondere Medarbeider.
Barnehageseminar i Bergen, 16. april 2008
Velkommen til et nytt skoleår!
NAV alene, eller sammen med andre? Hvordan kan NAV inngå som en del av et helhetlig velferdstilbud i kommunene?
Revisjonsteknikk som tilsynsmetode
Språk- og leseveileder
Brukerundersøkelsen 2010 Bergen. NAV, Side 2 Brukerundersøkelse Bergen uke Respondenter (fjoråret i parentes) Totalt antall besvarelser:
File name – Page 1 Frosta, Levanger og Verdal - felles kommunestyre 14. oktober Jørund K. Nilsen Frosta, Levanger og Verdal - felles.
Umoe Catering AS Norsk Arbeidslivsforum 3/11-05
Hva er viktig for elevers læring?
God service er å innfri over en forventning\ et behov ”gi det lille ekstra”
God kommunikasjon. God sosial kompetanse gir et grunnlag for god kommunikasjon Hva kjennetegner god kommunikasjon? –Vise interesse –Bruke passiv og aktiv.
Opplæringspresentasjoner Arbeide effektivt og nøyaktig.
Styreleder Gunnar Larssen, Forum 33 AS 1 Er det nye skillelinjer mellom hva som er godt kremmerskap og det ulovlige? StyreAkademiet Om styrets.
Mandal kommune har vedtatt hvilke verdier som skal ligge til grunn for møte med publikum. Mandal kommune er preget av et positivt menneskesyn basert på.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Åsane
Likeverdige helsetjenester for eldre
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Ytrebygda
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Bergenhus
Reformarbeidet i offentlig sektor
Utskrift av presentasjonen:

1

STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT BYGGEREGLER, BYGNINGSTEKNIKK, PRODUKTDOKUMENTASJON OG GODKJENNING AV FORETAK Service og holdninger BEdagene 2002 Gunn Heidi Aas Saksbehandler STATENS BYGNINGSTEKNISKE ETAT

3 Hva er Service og Holdninger Service_ (utt. Sørvis) el. Sørvis-en (eng., fra lat. Servitium ”slaveri) (kunde) betjening, hjelp. Holdning (av *holde) måte å stille seg ut på, opptre i en viss sak.

4 Som kunde hos Statens bygningstekniske etat kan du forvente:  interesse og respekt  relevant informasjon og veiledning  effektive og likeverdig tjenester fra alle i BE  åpenhet om våre arbeidsmåter  tydelige og forståelige tilbakemeldinger  kundeorientering uten unødig byråkrati

5

6 SLIK AT KUNDEN KAN FORSTÅ ! Oversett es TEK TILSYN SAK GOF PBL VEILEDNING FV L OFF VL

7 5 LINJER FRA MEG En nervøs saksbehandler på fjelle(t) Skulle om sine venner fortelle At service hos oss Er ikke å sloss Det er innlevelse & respekt som skal gjelde!

8