System for faglig ajourføring av fysioterapeuter Representantskapsmøtet 2006.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Barnevernkonferansen 2013 Union Hotell Geiranger 18
Advertisements

Med forskning på timeplanen
UTDANNING FOR BÆREKRAFTIG UTVIKLING
Kunnskapsbasert praksis – rød tråd i bachelorutdanningen Institutt for fysioterapi, Høgskolen i Bergen Liv Heide Magnussen Institutt for fysioterapi Avdeling.
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
Nåværende programmer - avsluttes 2005 Mental helse (26 mill kr) Helse og samfunn (22 mill kr) Helsetjeneste og -økonomi (17 mill kr) Pasientnær klinisk.
Forventninger og videre arbeid…...
Vurdering for læring V/ Trude Slemmen Wille
Kvalitetssikring av utdanning - ITK NTNU ønsker å tilby best mulig studier til sine studenter –> hvordan få det til?
Foto: Peder Austrud Vest-Agder fylkeskommune folkestyre- samarbeid - kompetanse Evaluering av elevforsøk med bærbare PC’er 2005/ skoler.
Min bolig – mitt hjem Bo-oppfølging av pasienter med dobbeldiagnose
Integrering av informasjonskompetanse i undervisningen ved UiB Utdanningsavdelingen og Utdanningsutvalgets engasjement i UBs arbeid med Informasjonskompetanse.
Prosjektmandat Bakgrunn Mål Forutsetninger
Forskerskoler – nøkkelen til en bedre PhD-utdanning?
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Velokmmen til master i folkehelsevitenskap 1 Master i FOLKEHELSEVITENSKAP Natur og miljø – helse og.
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Kunnskapsbasert praksis (KBP) litt om trinnene…….
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) Bjørg Th. Landmark.
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Pedagogisk utviklingsarbeid
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Prosjektarbeid Prosjektarbeid er et deltakerstyrt teamarbeid som skal gjennomføres innenfor en avgrenset tidsperiode - en pedagogisk arbeidsform hvor studenter.
FOND TIL ETTER- OG VIDEREUTDANNING AV FYSIOTERAPEUTER Treårsperioden
Presentasjon av fagseksjonen Kurs Spesialistordningen Veiledning Annen faglig virksomhet.
Bakgrunn for KOLS/O2-prosjekt:
Samhandling – palliativt team, Helse- Sunnmøre
Lesesenteret NASJONALT SENTER FOR LESEOPPLÆRING OG LESEFORSKING Orientering på møtet i Nasjonalt fagråd for lærerutdanning i Levanger,
Senter for omsorgsforskning ved Høgskolen på Gjøvik Prosjektbasert fra 2005 Offisielt åpnet høsten 2006 Viktigste oppgaver –Et større forskningsprosjekt.
Brukerforum Vigdis Heimly, SSP, strategi Av Vigdis Heimly.
Kompetanseutvikling i regi av Høgskolen i Hedmark Prosjekt: Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk – likeverdig opplæring i praksis.
Er det behov for et regionalt senter for inkludering og mangfold i Møre og Romsdal?
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Oppsummering av FOU - prosjekt
KLINISKE FAGRINGER FOR KUNNSKAPSBASERT PRAKSIS
Undervisning Irene W. Langengen Forskningsbibliotekar
VIDEOKONFERANSE I UNDERVISNING OG VEILEDNING ved Nasjonalt senter for telemedisin Bodil Bach Regionkontakt Helse Øst Nasjonalt senter for telemedisin.
PBL- IPT- Sept99: Øyvind Ellingsen, DMF, NTNU
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Lillian Kjeldsrud Faglærer HS Dokka Videregående skole Lærerrollen og faglig leder sin “nye rolle» i prosjektet og i Kunnskapsløftet. Konkrete endringer.
Virksomhetsplan Avdeling Østfold. Hovedmål 1: Avdelingen stimulerer til faglig utvikling Vi arrangerer gode fagmøter uten særlig kostnad for.
Telemedisinsk brukerforum/seminar Bergen 16. november 2005.
Myndiggjorte medarbeidere – mer aktiv omsorg
Norgesuniversitetets prosjektmidler Vigdis, Janne og Eva
Opplæring av pasienter og pårørende Fagdirektør Jan Eirik Thoresen.
Evaluering av Avinors organisering og tilknytningsform Møte med fagforeninger og tillitsvalgte 13. februar 2006.
PEDAGOGISK UKE, NOEN TANKER Institutt for fagspråk og interkulturell kommunikasjon (FSK) Anne Kari Bjørge, instituttleder.
Interesseorganisasjoner som inkluderer hele befolkningen Avdeling minoritetshelse og rehabilitering Rådgiver Gro S. Lopez.
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Senter for helsefremmende arbeid - fra avmakt til mestring
Systemrette arbeid i skolen aman. Jorun Buli-Holmberg
PRESENTASJON UT AV TÅKA 2015 NASJONALT CANNABISNETTVERK NORGE (NCNN)
Nasjonale utfordringer i lærerutdanningen Per Botolf Maurseth Utdanningsforbundets konferanse om lærerutdanning 29. Januar 2007.
Haugalandet 2015 – 2017 skolebasert kompetanseutvikling
Prosjektplanen og rolleavklaringer
DRI1002-V04 1. forelesning Arild Jansen, AFIN DRI IKT og informasjonssøking 1. Forelesning og seminar uke 2 Hovedpunktene i forelesningen Oversikt.
Etisk refleksjon.  Porsgrunn deltok i 1. pulje i KS sin satsing «Sammen om etisk kompetanseheving»  Prosjektleder i 20% stilling i prosjektperioden.
Prosjekt vår 2016 Samlokalisering av allmennlegetjenester og kommunale helse- og omsorgstjenester Økt tjenestekvalitet?
Preben Aavitsland Samling for kommuneleger,
Oppsummering av FOU - prosjekt
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse Midt – Norge
Brukermedvirkning i helseforskning
Oppsummering av FOU - prosjekt
TID Hva er TID? Kort introduksjon av modellen
Boligsosialt utviklingsprogram
Pakkeforløp Psykisk helse og rus Vegen vidare
Roller og ansvarsområder for styret i itSMF Norge Versjon: 30
Utskrift av presentasjonen:

System for faglig ajourføring av fysioterapeuter Representantskapsmøtet 2006

Bakgrunn Nasjonale føringer Lov om helsepersonell §4 Nasjonal strategi for kvalitetsforbedring ”…… og bedre skal det bli !” Internasjonale føringer WCPT NFFs landsmøtevedtak

System for faglig ajourføring av fysioterapeuter Mål: Inspirere fysioterapeuter til å holde seg faglig oppdatert på en målrettet og systematisk måte

Målgruppe Fysioterapeuter som jobber klinisk, praktisk med pasienter og brukere

Faglig innhold Fysioterapeutisk kompetanse: verdier, erfaringer, kunnskap og ferdigheter som kreves i en jobbsituasjon (ER-WCPT) Læringsaktiviteter: aktiviteter fysioterapeuter må gjennomføre for å oppnå fysioterapeutisk kompetanse.

Fysioterapi kompetanse. Klinisk praksis kompetanse Læringskompetanse Pedagogisk kompetanse Organisatorisk og administrativ kompetanse Sosial- og samarbeidskompetanse Personlig kompetanse (ER-WCPT)

Læringsaktiviteter. Praktiske, kliniske kurs Nettverksgrupper Kollegaveiledningsgrupper (NFFs nåværende opplegg) Fagmøter Innhente og bruke forskningsresultater Hospitere og ta imot hospitant Forelesninger, konferanser Prosjektarbeid Undervisning – foredrag og klinisk veiledning Skrive artikler og rapporter (ER-WCPT)

System for faglig ajourføring.).) Informasjonsside Ajourføringsregister

1.fase. Utvikle Informasjonssiden Utvikle og prøve ut Ajourføringsregister Oppstart av kursrekke for privat praksis Utvikle opplegg for nettverksgrupper Evaluering før Rep.møtet 2007 )