Anne Elisabeth Frode Beate og Eli på veilednings- oppdrag,to kommuner,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”Jakten på det gode liv går via selvfølelsen
Advertisements

SERIE: Bønn som forvandler Ikke tenk for smått om bønn. luk
Impulssenteret Et dynamisk veiledningssenter i Vaskerelven, Bergen.
Skjønnlitterær fortelling
De dårige følelsene. Veiene ut..
Fra ord til liv Mars 2011.
Samarbeid ungdomsskole – UH-sektor
FRIHET Galaterne 5,1 ”Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast, og la dere ikke igjen legge under trelldommens åk.”
Elevenes røst 3 Omar Mekki, IMTEC.
Laget av Embret Lund 1BAA. Hovedlærer når vi lærte det praktiske av ‘’gamle metoder’’ og var flink i det han viste oss. Det syntes også godt at han hadde.
Fra Ord til liv November 2009 “Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike” (Mt 19,24).
”Se, vi går opp til Jerusalem”
ER DU EN PERSON SOM… Kan tenke nye tanker? Kan gjøre noe du ikke har gjort før? Kan du gjøre noe som ikke er typisk deg? Ser du for deg at du om ett år.
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Klar til tjeneste?.
- Hovedrolle eller birolle
Det gode Det rette Det rettferdige
Sett inn riktig tid/form av verbet
Godt verktøy er halve jobben
Å skrive en god innledning
Min Møtebok Navn: ____________________________________
HISTORIEN OM DE 4 LYSENE.
Presentasjon av Trafikkprosjekt for ungdom TS Fokus Lillehammer 2005.
Smittende tro Det kommende året vil vi fokusere på: Hvordan…
Å vokse i erkjennelse og erfaring
Tro - å komme til tro. Tro - å komme til tro Sakkeus og morbærtreet.
Dialogen som pedagogisk verktøy
Hva hører du når du lytter? Hvem blir du når du svarer?
TROSOPPLÆRINGSPLAN FOR RØNVIK MENIGHET
Til Noas ark.
VERDIGHET av sykehusprest Håvard Ervik, Molde sykehus
Å bruke praksisfortelling En måte å lære på
Filosofisk visdom i den kommunale hverdag
Avdeling for sosionomutdanning
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
K APITTEL 2, OPPGAVE F. O PPGAVE 26 Ingen ville ha trodd at Mohammed og jeg skulle gifte oss i kirka. Men det skulle vi. Utrolig mange mennesker kom for.
”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut”
Johannes 21,11-19.
Lukas 18,35-43 Den blinde mannen ved Jeriko
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
”Jeg er ikke god nok for Gud!”
DÅP - hvem? - hva? - hvorfor?.
Jesus, døperen Johannes og jul
”For se, fra nå av skal alle slekter prise meg salig”
”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut”. Forandring fryder Ap.gj. 9,1-20 Saulus fnyste ennå av trusler og mord mot Herrens disipler. Han gikk til ypperstepresten.
HVEM ER GUD, EGENTLIG? Salem
Fra ord til liv Februar 2010.
‘Fra Ord til liv’ ‘Fra Ord til liv’ Desember 2011 Desember 2011.
Mestring og forebygging av depresjon
12 Reflekterende lesing.
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…

I dag snakker vi om psykiske problem:
Misjonsavtaler i menighetene ALLE KAN GI - ALLE KAN FÅ.
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
1.1 /// Klikk her for å høre Magnus 1.2 /// Klikk her for å høre Thea 1.2.
Motivasjon I Yrkesveiledningsprosessen
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
Og.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
«Fra planer til gode mål og tiltak»
CAKE session no. 9 SAFEtalk Vårt nye sikkerhetsverktøy.
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Finstad skole Visjon: Sammen om læring
Problemløsning.
Jeg tror på Den Hellige Ånd … syndenes tilgivelse.
Gang.
Velkommen til Storsamling for hele menighetsfamilien
Eine og Andri på viktig oppdrag
Utskrift av presentasjonen:

Anne Elisabeth Frode Beate og Eli på veilednings- oppdrag,to kommuner, seks skoler.

Alle kommer hjemmefra. Refleksjoner gjennom en veilederperiode. Vi veiledere De vi skulle møte Refleksjoner gjennom en veilederperiode. Kunnskap Forståelse Ferdighet

1.Hva skulle vi kunne? 2.Hva skulle vi forstå? 3.Hva skulle vi gjøre? Troms 1.

Kva skal eg ha på meg? Mary Bente Bringslid Først har eg på meg sutrelua Og sutrar lenge rundt heime i stua Det er synd, det er synd på meg Så tek eg på meg tenkjetruse Og tenkjer at no vil eg ut av huset Men kva skal eg ha på meg då? Jau, eg tek på meg trallefrakken Og feri fridagsfart oppover bakken TR-la-la-la- lal-la- la- la !

Folk, redskaper og systemer. Handlinger Hvor nøyaktig må vi gjøre det som skal gjøres? Visjon, misjon, verdier Hvorfor gjør vi det vi gjør? Folk, redskaper og systemer. Hvem/hva skal sjekke ut at alt blir gjort? Mål Hva skal vi gjøre for å oppfylle våre mål?  

Å tenke hvordan er min posisjon. Katalysatorfunksjon Å tenke hvordan er min posisjon. Filosofen Gartneren Å tenke hvordan er rektors situasjon. Guiden Losen Sosialarbeideren Reiselivskonsulenten Dommeren Vaktmesteren Bibliotekaren Trafikk konstabel Teknikeren Servitøren Lederfunksjon Praktisk hjelper funksjon Cato Bjørndal og Per Mathisen har utarbeidet denne framstillingen.

Å rydde . I glassmonter: Dette er så bra at vi vil vise det fram. På verksted: Vi videreføre ,men i en restaurert versjon. I det historiske arkivet: Dette er ikke lengere funksjonelt og legges derfor bort. På nyhetstavla: Gode ideer som bør spres og settes i verk.

Å finne veien.

Å tenke at nå er de tomme rommene fylte med liv!

Å kunne gi viktige svar. Hvordan vet jeg at mitt arbeid er godt nok? Lærer jeg på den måten som er best for meg? Hvordan gjør jeg det på skolen? Hva forstår jeg? Hva må jeg gjøre for å forbedre meg? Hva får meg til å tenke? Hva er mine mål? Hva er styrkene og svakhetene mine? Hvor skal jeg sette inn kreftene når jeg skal endre fokus? Hvordan skal jeg arbeide for å bli bedre?

Å se om vi gikk rett , tenkte rett, oppførte oss rett, og om elevene blir klokere og om alle er kommet nærmere og om noe mer kan flyttes over i drift

Å møtes igjen . Mestring og Eierforhold.

Å ha vandret rundt i huset i 1,5 år Å ha vandret rundt i huset i 1,5 år. Så kan vi kan hende ta oss en liten tur ut på solskinnsbalkongen? Forandrings- huset Fornøydhets- rommet Fornyelses- rommet Solskinns- balkongen Fornektings- rommet Forvirrings- rommet Blind- vei Mørkekjelleren Lammelsesgraven Utarbeidet av aff, basert på Claes F. Janssen :Endringshuset.