Delprosjekt i LAU Tverrprofesjonell samarbeidslæring innen helse- og sosialfagutdanningene.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Campusutvikling i Trondheim
Advertisements

Høgskolen i Oslo Hvordan matcher studenters trening i kunnskapsbasert praksis med yrkeslivets krav? ved Anett Kristin Kolstad, 1. bibliotekarstipendiat.
Samhandlingsutfordringer sett fra helsemyndighetenes perspektiv
Samhandlingsreformen - konsekvenser for sykepleierutdanning
Delprosjekt i LAU Tverrprofesjonell samarbeidslæring innen helse- og sosialfagutdanningene.
Der fagmiljøene møtes og kompetansen foredles Fagskolekonferanse Radisson Royal Garden Trondheim 16-17/9 Pål Storå avd.leder helsefag fagskolen.gjovik.no.
12. september 2012 Samlingssjef Britt Rakvåg Roald
Rapportering til departementet Seminar NPH, 16. januar 2007.
1 VRI Trøndelag Opplevelsesnæringer Et historisk og teknologisk midtpunkt, men samtidig en kreativ og nyskapende region! Hvordan kan vi formidle,
Forkurs og Tresemesterordning (TRES) Fakultet for teknologiske fag Høgskolen i Telemark Høgskolelektor Jens Harald Aarnes Førstekonsulent Anne M. Blichfeldt.
Implementering av kvalifikasjons- rammeverket og nye bestemmelser Bergen 7. mai 2013 v/ ass. avdelingsdirektør Bjørn R. Stensby og seniorrådgiver Ine Andersen.
Program Trygt læringsmiljø på nett ved høgskolelektor Hanne Maria BingenHanne Maria Bingen Gruppearbeid Vi deler oss i diskusjonsgrupper.
TPS – et nytt mantra i utdanningspolitikken 
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) Bjørg Th. Landmark.
1 Etablering av Regional kompetansetjeneste Rehabilitering (RKR) Kirsten Sæther.
HARSTAD KOMMUNE I Harstad bor det ca
Samhandlingsarena Aker Styringsgruppe Oslo kommune.
RAMMEPLAN for barnehagens innhold og oppgaver. Mandat for rammeplangruppen Rammeplangruppen skal vurdere og fremme forslag på følgende områder særskilt:
Den informasjonskompetente lærer Et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Bergen, Hordaland fylkesbibliotek og praksisskoler i Hordaland Presentasjon ved.
Om kunnskapskonstruksjon i en aksjonsforskningstilnærming
Ra i første rekke ? læring med IKT Presentasjon ved Berit Bratholm , Høgskolen i Vestfold.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Fusjonsprosessen UiA/HiT Larvik 6. juni 2011 John W. Viflot Høgskolen i Telemark.
Om Kunnskapsdepartementets forskningssatsinger
Ny rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver Ny rammeplan for barnehagens innhold og oppgaverSamfunnsfag i F-utdanninga.
Læringsutbytte i profesjonsutdanning Næringslivets syn på læringsutbytte som bærende prinsipp i et nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk Onsdag 30. april 2008.
Vrimledag/2012 Haugesund, Navn: Torhild Bråthen Tittel: Seniorrådgiver Barnehagen og skolens betydning for barn i en vanskelig livssituasjon.
Prosjekt FUNNKe Nord-Troms Regionråd 10 januar 2011 Gunn-Hilde Rotvold, Prosjektleder, NST Gerd Ersdal, Medisinsk rådgiver, NST.
Hvorfor satser Forskningsrådet på Innovasjon i offentlig sektor? Sogndal Jesper W. Simonsen, divisjonsdirektør.
Nasjonalt Fagskoleråd Aud Larsen nestleder. Nasjonalt fagskolråd Initiert av KD Etablert april 2010 Første møte i desember 2010 Partssammensatt.
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid
LUB og nasjonale planer
NUFHOs nasjonale planer Hvor vil dere gå for å implementere NKR? Møte med NUFHO 11. juni 2014 Bjørn R. Stensby, leder for fagskoleområdet i NOKUT.
 Dialogmøte i Molde Innledning fra HiST Kari Kjenndalen, styreleder >> HiST >> Veivalg, alternativer >> Innmeldte spørsmål fra HiST.
Barnehagekontoret Møte for familiebarnehagene 27.oktober 2009.
Stortingsmelding 13 Utdanning for velferd – Samspill i praksis
Utviklingsprosjekter for ledere og medarbeidere i helse-, sosial- og omsorgstjenestene Ann Sissel Misund Nedberg, prosjektveileder KS Midt-Norge.
Helse- og velferdstjenestene: Kompetansebehov og utfordringer for UH-sektoren – innledning ved dekan Kjell Ivar Iversen, Avdeling for pedagogikk og sosialfag,
Kompetente barn og unge Kursrekke 2 1.samling. Program Kommunaldirektør Anne Marit Presterud ønsker velkommen Presentasjon av prosjektet "Kompetente barn.
Kunnskapsbasert endring Kort om Høgskolen i Nord-Trøndelag Mål/oppgave fokus vs. Struktur Felles ansvar – ulike roller… Relevant kompetanse.
Prosjekt Felles innhold
Prosjekt Kvalitet i praksisstudiene Kortform: Praksisprosjektet Oppdrag til UHR fra KD, ledd i oppfølgingen av Samspillsmeldingen (Meld St nr 13 ( )
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
Ulike perspektiv på læring, «Hverdagspedagogikk»
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
STYRKE næringsnær læring
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Rana kommune -systematisering av kommunalt folkehelsearbeid – 1.Bakteppe 2.Oppbygging av det systematiske folkehelsearbeidet 3.Forklaring av modell for.
Kompetansebehov i fremtidens spesialisthelsetjeneste RSA, Torbjørg Vanvik Direktør for eierstyring.
Kunnskap for en bedre verden Eksperter i team Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland EiT-leder.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Digital opplæring Samarbeidskompetanse og medbestemmelse.
1 Eksperter i team våren 2012 Erfaringsbasert emne i tverrfaglig samarbeid Bjørn Sortland.
FOLK Et femårig regionalt kultur- og helseprosjekt hvor kulturelle aktiviteter benyttes som virkemiddel i folkehelsearbeidet ( – ).
1 Hva er kvalifikasjonsrammeverket Presentasjon for programrådsledere HF
Praksisprosjektet ROL. Praksisprosjektet Prosjektet skal Vurdere behovet for og foreslå endringer i omfang og type av praksisstudier for hver utdanning.
Nye forskrifter - på vei mot en kvalitetsmelding
Orientering om status for spesialistutdanningen for leger
Kvalifikasjonsrammeverk
Prosjektleder Ann Evy Duun
12. mai 2016 Allmøte USIT.
VS2010: Intensjoner og perspektiver sett fra Forskningsrådets side
Centre for Engaged Education through Entrepreneurship
SAMMEN OM BARN EN MODELL FOR TVERRFAGLIG SAMHANDLING
Samarbeidsarenaer som virkemiddel for å fremme god læring Teknologisk forum, TNM-Porsgrunn 15. mars 2017 Randi T. Holta Visedekan for profesjonsutdanningene.
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
Utdanningskvalitet – Nord universitet
Utskrift av presentasjonen:

Delprosjekt i LAU Tverrprofesjonell samarbeidslæring innen helse- og sosialfagutdanningene

LAU – læring i arbeid og utdanning LAU er et prosjekt med fokus på: kvalitetsutvikling av utdanningsvirksomheten en tydelig tilnærming til arbeidslivet som læringsarena som brobygger mellom arbeidsliv- og utdanningsfeltene 12 delprosjekter Universitetssatsning

Mandat Et hovedelement i den foreslåtte høgskolen og universitetssatsningen er behovet for et sterkere fokus på tverrfaglig samarbeid og et utvidet samarbeid med arbeidslivet. Et viktig steg i denne retningen er å legge til rette for at studentene utvikler samarbeidskompetanse og erfarer betydningen av tverrprofesjonell samhandling i studietiden. Dette perspektivet er et viktig element i realiseringen av samhandlingsreformen.  

Mandat.. Med utgangspunkt i rammeplanene for helse- og sosialfagutdanningene, skal delprosjektet vurdere, eventuelt initiere og prøve ut egnede modeller for samarbeidslæring som kan implementeres i all helse- og sosialfagutdanning ved den nye institusjonen. Et vesentlig mål er å utvikle gode læringsutbyttebeskrivelser for samarbeidskompetanse, i tråd med intensjonen i kvalifikasjonsrammeverket.

Mandat.. Delprosjektet inngår i prosjektet LAU og forutsettes å samarbeide med andre relevante prosjekter for å fremme institusjonens utvikling mot fremragende profesjonsutdanning. Delprosjektet rapporterer til styringsgruppen for prosjektet LAU og del prosjektets leder rapporterer til prosjektleder for LAU. Prosjektets varighet: fram til 1.7.2012.

Gruppen består av Kari Jonsbu Hjerpaasen (Delprosjektleder) Gerd Bjørke Kjellaug Kildal Hansen Anne Jansen Gro Mathilde Molstad Dorte Lybye Norenberg Tor–Einar Edvardsen (sekretær)

Mål for seminaret Presentere og orientere ledere og andre interesserte ved Fak HF og Fak SAM om prosjektet, som del av forankring av tverrprofesjonell samarbeidslæring innen helse- og sosialfagutdanningene