1.1 MÅL : Elevenes grunnleggende ferdigheter er betydelig forbedret Strategisk initiativ: 1.Rammeplanens krav til innhold og aktiviteter blir iverksett.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Advertisements

Kunnskapens Borg – Trivsel og læring for samfunn og næring.
Foreldremøte 1.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
Regional HR handlingsplan for perioden
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
Kvalitetsarbeid i studieforbundene •Lunsjseminar i Vofo •Sonja Jacobsen •Bygdefolkets studieforbund.
Prosjekt Barnefattigdom
Velkommen til Osloskolen og Nordstrand skole!
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
Elevråds Styre Teamråd Stab K-Gruppe IB ST MDD MK EL BA
LOVGRUNNLAG LOV OM PASIENTRETTIGHETER § 2-5: Pasient som har behov for langvarige og koordinerte helsetjenester, har rett til å få utarbeidet individuell.
Tema 4: BEDRIFTEN SOM LÆRESTED Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere.
Mobbing i barnehagen?.
KOMPETENTE MEDARBEIDERE NØKKELEN TIL SUKSESS
Hva kommer nå? Skolens nettverk. Fellesområder •Hva slags fellesområder skal vi ha? •Hvordan skal vi organisere dem? •Hvor skal vi lagre filene våre?
Kontaktmøte for Vg Del 1: Samling i kantina med informasjon fra rektor og Elevtjenesten (rådgivere, PPT, helsesøster og miljøarbeider) Del 2:
MÅL FOR 2011/2012 Nattland skole skal være en lærende organisasjon
Tids tyv i barnehagen En utfordring for styrer
GLIS Glimrende Læringsutbytte I Skolen
Rolighetsmoen barnehage
Overordnet målsetting
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
FRA MÅLSTYRING TIL PROFESJONELT ANSVAR
Studietur New Zealand LEDELSE: Voksne skal lede seg selv og barna Gi barna trening i å lede seg selv og andre. Egenledelse. De voksne støtter det positive.
Endringsprosess som har ført til arbeidsglede
Organisering og arbeidet i kommunene
Ny IA-avtale ”Aktiviserings og nærværsreformen”
. Hovedmål: ILN skal søke, og selv bidra til å utvikle, medarbeidere som kombinerer kompetanse, engasjement, selvstendighet og ansvarsbevissthet.
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Samarbeid mellom skole og hjem
Utredning kommunesammenslåing 2014
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Hver elev oppnår optimale faglige resultater
Myndiggjorte medarbeidere – mer aktiv omsorg
Vi har en tydelig struktur gjennom barnehagedagen
Lederens rolle i systematisk etikkarbeid og noen erfaringer…. Sandefjord, Stokke, Larvik Kommune Larvik, Leni Klakegg, KS.
Implementering av IA- avtalen Oppgavebeskrivelse
Styring av Osloskolen Mål- og resultatstyring
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Personalsamarbeid Psykososialt arbeidsmiljø
Fylkesstrategi for lesing. Familien Politisk nivå og kommuneadministrasjon Skole Lærer Rektor Skolesjef Barnehage Førskolelærer Styrer Helsetjenesten.
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Meldemsmøte 11. november 2004 Inkluderende arbeidsliv Bakgrunn for arbeidet er et høyt og økende sykefravær, stadig lavere reell pensjonsalder, en avtakende.
Språk Fra Temaheftet Språkmiljø og språkstimulering i barnehagen:
Maria Tindberg.
Barnehagens samfunnsmandat
Velkommen til Osloskolen og til Voksen skole!
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Arbeidsmiljøet for ansatte
VEL MØTT TIL NYTT BARNEHAGEÅR Introduksjon med styrer Sonja Iversen Gjennomgang av planer og satsingsområder HMS Foreldreutvalget og Samarbeidsutvalget.
Tillitsvalgtes rolle i IA- arbeidet 26.oktober 2009 Rådgivere Annelise Nilsen og Linda D.Andersen NAV Arbeidslivsenter.
Spjelkavik omsorgssenter Hvorfor gjør vi som vi gjør? En bedre hverdag gjennom økt kompetanse Avdelingsleder Kjerstin Holen og Virksomhetsleder Fredrik.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
Orientering etter tilsyn - Kommunikasjon i helseforetak - kirurgiske enheter Styremøte
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Prosjekt Trøndelagsarkivet
Tillitsvalgte har en sentral og viktig rolle i IA
Presentasjon- takk Kjekt å få være med og dele erfaringer – verdien av informasjonsutveksling –alt alle vet mer om hvordan på best mulig måte sikre overganger-grunnlag.
Velkommen til Apalløkka
Kringsjå skole Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-
Høyenhall skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
Arbeidsmiljøundersøkelsen
Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

1.1 MÅL : Elevenes grunnleggende ferdigheter er betydelig forbedret Strategisk initiativ: 1.Rammeplanens krav til innhold og aktiviteter blir iverksett 2.Tilrettelegge for at elevene får gode muligheter til lek og varierte aktiviteter i samspill med andre elever og voksne. 3.Tilrettelegge for utprøving og utforsking for å gi større kunnskap om logiske sammenhenger 4.Tilrettelegge for gode læringsarenaer 5.Gi rom for de gode samtalene - både rundt matbordet og andre fellesaktiviteter STRATEGISK MÅL FOR AKTIVITETSSKOLEN BRUKERPERSPEKTIVET

1.5 MÅL : Elever og foreldre opplever at skole, leksehjelp og aktivitetsskolen samlet gir bedre læringsutbytte Strategisk initiativ: 1.Ukentlige møter i lederteamet – skolens ledelse og leder i AKS 2.Ukentlige møter mellom baseledere og kontaktlærere 3.Skolens planer blir gjort tilgjengelig på Fronter 4.Aktivitetsskolens planer blir gjort tilgjengelig på Fronter 5.Strukturert samarbeid om lekseplaner – oppfølging av lekseplaner i Aktivitetsskolen 6. Alle elever på 1-4 kl. går i aktivitetsskolen STRATEGISK MÅL FOR AKTIVITETSSKOLEN BRUKERPERSPEKTIVET

2.2 MÅL : Aktivitetsskolen rekrutterer, utvikler og beholder høyt kvalifisert personal Strategiske initiativ 1. Tilrettelegger for kurs/opplæring – kompetansefremmende tiltak 2. Rekruttere medarbeidere med lærer-/førskoleutdanning 3. Rekruttere medarbeidere med barne- og ungdomsarbeiderfaget STRATEGISK MÅL FOR AKTIVITETSSKOLEN RESSURSPERSPEKTIVET

3.4 MÅL : Aktivitetsskolen har gode rutiner for dokumentasjon, evaluering og systematisk oppfølging av aktivitetstilbudet Strategisk initiativ: 1.Alt fravær skal dokumenteres og avklares 2.Arbeidstidsskjema blir utarbeidet hver måned 3.Ukentlig evaluering av ukeplaner 4.God planlegging i samsvar med overordna plandokument 5.Referat fra alle samarbeidsmøter (personal-, avdelings- og planmøter) STRATEGISK MÅL FOR AKTIVITETSSKOLEN Det interne perspektivet

3.7 MÅL : Aktivitetsskolen tilrettelegger for et utfordrende og støttende arbeidsmiljø for alle ansatte Strategisk initiativ 1.Systematisk oppfølging av sykmeldte 2.Medbestemmelse – faste møter m/ tillitsvalgt og verneombud 3.Medarbeidersamtale min 1 gang pr år 4.Ett personalmøter i måned 5.To avdelingsmøter i måneden 6.Ett planleggingsmøte i måneden 7.God informasjonsflyt – involvering 8.Klar oversikt over ansvars- og arbeidsfordeling 9.Ukeplanlegging 10.Sosiale tiltak STRATEGISK MÅL FOR AKTIVITETSSKOLEN Det interne perspektivet