Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Barnevernkonferansen 2013 Union Hotell Geiranger 18
Advertisements

Matematikk-natursti for trinn 1
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
NESOs Formannskole klasse / 2014
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
NES VIDEREGÅENDE SKOLE
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
Med fra start! Skolestart på Eidsvoll videregående skole høsten 2013 EIDSVOLL VIDEREGÅENDE SKOLE.
Nasjonalforeningen Os helselag i samarbeid med Os skole
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Videreutdanning i Juss for vernepleiere IKT-støttet undervisning Praktisk gjennomføring 1.
11. desember 2013 Opplæring for tillitsvalgte – Aktuelt fra klubbene Oppfølging av saker fra klubbmøtereferatene – – Pause
Velkommen til informasjonsmøte for Vg Resultater/fullført og bestått Karriereveiledning Eksamensperioden Møte m/kontaktlærer Fagvalg.
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Samarbeidsmøte for GLSM
Ungdomstrinnsstrategien Hva er nytt? Personalmøtet GFU – Vibeke
 Praksisopplæring er en obligatorisk del av studiet, og det er egne fraværsregler.  Reglementert fravær: ◦ Sykdom (egen eller barns) dokumentert.
MAPO ( MATEMATIKK I PRAKSISOPPLÆRINGEN ) Samarbeidsmøte GLU Januar 2013.
Lysbilder til samarbeidsmøtet
Praksislærermøte GLSM-praksis
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
ØVINGSLÆRERMØTE FU3, IKS1 mandag 21. september 2009.
Pedagogisk utviklingsarbeid Oversikt studiet. Plan - oversikt Uke 10: Prosjekt og prosjektorganisering i yrkessammenheng. Kvalitet i pedagogisk arbeid,
Foreldremøte 4.-5.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
Mons Og Marte i Regneskogen
Didaktiske analysekategorier
Profilfag Tilpassa opplæring på Blindheim ungdomsskole.
Organiseringen av 8-ukers praksis
Organisering av 3. semester praksis
Foreldremøte 10. trinn 24. april 2013.
Bruk av IKT i undervisningen Innlegg på fakultetets undervisningsdag Stein Dankert Kolstø, IPP.
- Ungdomsskolegutter inn som en ressurs i barnehagen.
Nytte og efterspørgsel 3. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Steinar Hafto Myre 23. januar 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Velkommen til Tastarustå skole
Ny veiledningsmodell for praksis
Velkommen til foreldremøte 1. rød. Informasjon om 2. klasse  Klassene fortsetter slik de er nå.  Jeg fortsetter som kontaktlærer.  Anbjørg fortsetter.
Grunnskole for voksne. Opplæringsloven Alle som har behov for opplæring i grunnskolefag, kan få slik opplæring gratis i sin kommune Det er mulig å få.
Om TPO: Utdrag fra artikkel Berit Bratholm:
Basert på Brandsford et. Al   Hva vet vi på grunnlag av nyere forskning samlet sett?  Tre nøkkelaspekter ved læring og undervisning:  Elevsentrering.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.

Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Program for kvelden Velkommen  Oversikt over resten av skoleåret
«Utviklende læring i matematikk»
SKULEOVERTAKING Bratteberg skule 28.januar-15.februar
Studieåret dager praksis UKE 42 og 43 & 4 og 5
Praksis GLU14 Praksisuker: 44 og 45.
Månedsplan for mars UKE MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Overgang ungdomstrinn – videregående skole
Skøyenåsen skole Foreldremøte 9 og 10.trinn Tirsdag 5.september 2017.
Velkommen til foreldremøte 6. og 7.trinn
Trygt og godt skolemiljø
Velkommen til foreldremøte 4.trinn
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Trygt og godt skolemiljø
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Vurdering Praksislærer gir veiledning og vurderer
Teknologi i realfagene B – Samarbeid
Masterspesialisering i kjemi
Utskrift av presentasjonen:

Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»

Undervisningsopplegg Matematikk Norsk Begrunnelse for undervisningsoppleggene: Hvilken rolle spiller språk i elevenes læringsprosesser Mål: Se koplinger mellom teori og praksis.

Tidsplan Man 21. januar kl 14 – 16. Studentene kommer på skolen for å snakke om tema og rammer for undervisnings-øktene. Studentene skal ha tatt kontakt på e-post i forkant av møtet. Uke 5: Studentene får undervisning og veiledning på HiOA + leverer opplegg fredag 1.feb I praksis: Undervisningsoppleggene gjennomføres når kontaktlærer fra HiOA kommer på besøk på skolen. Man 14. januar: vi orienterer dere om dette