Legemiddelindustrien (LMI)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kontaktkonferansen 2011 Tor Eivind Johansen 26. mai 2011 Kristiansund.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Agenda ( ?) Generelt om konsernstrukturer Nyttig å vite
Seniorrådgiver Katrine Rese Shadidi, Forskningsrådet
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
Strategisk plan for pasient- og pårørendeopplæring i Helse Nord
Nordlandsløftet Forum Nordlandsløftet 7. – 8. november, Skagen Hotel
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Arbeidsgruppe for bekjempelse av fallende gjenstander
Ledere for LP 7-skoler Gardermoen Torunn Tinnesand
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Hva er motivasjon? Motivasjon = bevege Motivasjon er iboende
10. oktober Fylkeskontakter 2008 Livet går opp og ned - snakk om det! 2009 I takt med deg selv. - Mestring i livets overgangsfaser 2010 Arbeid.
Naturvernforbundetskolen: Kyst Tema på foredrag: Kystsatsingen Tid: ca 20 min For mer info om foredraget kontakt: Lene på
På vei mot ny utviklingsplan
Anne M Jervell Info fra ledelsen Stikkord: •Styrket intern informasjon •Utlysing av faste forskerstillinger •Årsplan 2005 •Evaluering av SIFO.
Generalforsamling 2012 Sjøvegen Huseierlag
TITLE Regionmøte region 3 9. April 2014 hos Sandvika Rotary klubb Thon Hotell Oslofjord, Sandvika.
Den ideelle kommunesammenslåing
FBF seminar Trondheim 6mai 2011 Hvilken kompetanse trenger bibliotekene ved overgang til nytt system FBF seminar Trondheim 6mai 2011 Kari Normo.
Tirettelegging for SWOT
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
En presentasjon av LMI. LMIs oppgave  LMI skal være den naturlige bransjeforeningen for både store multinasjonale selskaper og små norske grunderselskaper.
Felles hovedprosjekt for IR- og IT-studenter (?) Hovedprosjekt = Bachelorprosjekt IT : 20 stp IR: 20, 15 stp.
Tale- og debatteknikk av Lars-Henrik Paarup Michelsen
Levanger kommune - Dialogsemninar – ISK - Forsøket går mot slutten, hva nå? – Hans Heieraas INNHERRED SAMKOMMUNE Forsøket går mot slutten, hva nå.
Ståstedsanalysen som verktøy for skoleutvikling
Velkommen! The Rotary Foundation – TRF Vestnes, 14. september 2013 Rudshøgda, 21. september 2013.
Økonomiforum 2. september 2011 Oppsummering og evaluering Tema for høsten 2011.
Erfaring med bruk av åpen kildekode til støtte for læringsprosessene
Fusjonsprosessen UiA/HiT Larvik 6. juni 2011 John W. Viflot Høgskolen i Telemark.
Fusjon HiO/HiAk - utfordringer og erfaringer
Hvordan jobber FINN med Organisasjon ≠ Innovasjon Det går utrolig fort! Brukermakten er reell!
Bjørknes Høyskole Kvalitetssikring og NOKUT Sveinung Lunde.
Veivalg mot 2018 Marked Teknisk Kundens retning.
Foreldremøte G99 12.november Agenda Presentere trenere Hva er målet for G99-kullet i 2014 Hva er målet for hvert lag i 2014 Treningstider Priser.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Fra ord til liv Februar 2010.
Universitetets IT-virksomhet: Strategi, styring, organisering Presentasjon på USITs allmøte 9. september 2010 Lars Oftedal, IT-direktør.
Hvorfor satser Forskningsrådet på Innovasjon i offentlig sektor? Sogndal Jesper W. Simonsen, divisjonsdirektør.
Kommunikasjon PETS D Mars 2011 Per Ove Askeland.
Vår historie – og Guds I serien ”Smittende tro” Meland kyrkje 2011.
Peace Research Institute Oslo Fordommer Fordummer Oslo, 23. november 2010 Rojan Ezzati.
Velkommen!. Velkommen! Hvorfor trenger Norge et Faglig råd for PP-tjenesten?
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Felles Tenketank for NODE-Eydenettverket April 2010 HVORFOR HVORDAN HVA NÅ Bilde: første NEW samling april 2010 (50 deltakere)
Involvering ProjectOslo Osloregionens posisjoneringsprosess.
Digital historiefortelling Den internasjonale dagen for å dele livshistorier – 16.mai 2008 – en kreativ ressurs i forskningsformidling, læring og utviklingsarbeid.
Velkommen til språkseminaret «Ut med språket» #utmedspråket.
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling Folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Sørumsand IF Håndballgruppa
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Politisk påvirkning.
FASE 3 BEVISSTGJØRE VEIEN TIL LEDELSE. Ledermobilisering Side 2 Lederkandidat-forløpet.
BRUK AV SOSIALE MEDIER TIL FAGLIG OPPDATERING BRUK AV ”VANLIGE NETTSIDER” GIR DEG INFORMASJON. BRUK AV SOME SKAPER KOMMUNIKASJON.
Rapportering fra porteføljekontakter til nasjonalt porteføljekontor i 2017 Revidert januar 2017.
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Gode alene – enda bedre sammen?
Kommunikasjonsstrategi for Meteorologisk institutt
Utfordringer og muligheter for Rauma vgs - hvorfor bygge merkevare?
VERDENS BESTE VERTSKAP
Midtveisvurdering IA-avtalen 2016
Ledelse VÆRE ROLLEMODELL SETTE RETNING ENGASJERE GJENNOMFØRE Forstå
Introduksjon til kurset. Hva er strategi?
Rapportering fra porteføljekontakter til nasjonalt porteføljekontor i 2017 Revidert januar 2017.
Utskrift av presentasjonen:

Legemiddelindustrien (LMI) Vår felles historie Legemiddelindustrien (LMI) 2013

Agenda Hva er en strategisk historie? Hvorfor trenger vi en strategisk historie? Hvordan ble historien laget? Hvordan skal historien spres?

“If you take care of the inside, the inside will take care of the outside” Harold Burson

Hva er en strategisk historie? Intern prosess > styrker ekstern kommunikasjon Dynamisk historie > hvem vi er og hva vi gjør En løsning > ikke et problem Inkluderende og positivt ladet > ser muligheter Skal legitimere vår posisjon Skal vise vårt bidrag til samfunnsutfordringer ”Elevator story” > Skal fortelles på 1 minutt

Hvorfor en strategisk historie? Ulike aktører i mange yrkesgrupper i hele landet Felles forståelse av hvem vi er og hvordan vi skal kommunisere det Må ikke gå i samme takt, men gå i samme retning En styring av forventninger til oss som bransje Intern stolthet i bransjen skal sørge for robust ekstern kommunikasjon

Hvordan ble vår historie laget? Juni 2011 LMI-styret vedtar å utvikle en strategisk historie Høsten 2011 LMI-arbeidsgruppe og First House finner hovedelementene November 2011 Historien er hovedtema på strategisamlingen Februar 2012 Den ”endelige” versjonen presenteres for medlemsbedriftene Mai 2012 Arbeidet med å spre historien til alle ansatte starter

Hvordan spres historien? Selve historien

Hvordan spres historien? Selve historien Filmen

Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012

Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012 http://historie.lmi.no/

Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012 http://historie.lmi.no/ Denne presentasjonen

Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012 http://historie.lmi.no/ Denne presentasjonen Fakta-ark med argumenter rundt historien

Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012 http://historie.lmi.no/ Denne presentasjonen Fakta-ark med argumenter om historien Sosiale medier

Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012 http://historie.lmi.no/ Denne presentasjonen Fakta-ark med argumenter om historien Sosiale medier Egen brosjyre som skal distribueres til alle ansatte