Legemiddelindustrien (LMI) Vår felles historie Legemiddelindustrien (LMI) 2013
Agenda Hva er en strategisk historie? Hvorfor trenger vi en strategisk historie? Hvordan ble historien laget? Hvordan skal historien spres?
“If you take care of the inside, the inside will take care of the outside” Harold Burson
Hva er en strategisk historie? Intern prosess > styrker ekstern kommunikasjon Dynamisk historie > hvem vi er og hva vi gjør En løsning > ikke et problem Inkluderende og positivt ladet > ser muligheter Skal legitimere vår posisjon Skal vise vårt bidrag til samfunnsutfordringer ”Elevator story” > Skal fortelles på 1 minutt
Hvorfor en strategisk historie? Ulike aktører i mange yrkesgrupper i hele landet Felles forståelse av hvem vi er og hvordan vi skal kommunisere det Må ikke gå i samme takt, men gå i samme retning En styring av forventninger til oss som bransje Intern stolthet i bransjen skal sørge for robust ekstern kommunikasjon
Hvordan ble vår historie laget? Juni 2011 LMI-styret vedtar å utvikle en strategisk historie Høsten 2011 LMI-arbeidsgruppe og First House finner hovedelementene November 2011 Historien er hovedtema på strategisamlingen Februar 2012 Den ”endelige” versjonen presenteres for medlemsbedriftene Mai 2012 Arbeidet med å spre historien til alle ansatte starter
Hvordan spres historien? Selve historien
Hvordan spres historien? Selve historien Filmen
Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012
Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012 http://historie.lmi.no/
Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012 http://historie.lmi.no/ Denne presentasjonen
Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012 http://historie.lmi.no/ Denne presentasjonen Fakta-ark med argumenter rundt historien
Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012 http://historie.lmi.no/ Denne presentasjonen Fakta-ark med argumenter om historien Sosiale medier
Hvordan spres historien? Selve historien Filmen Bransjedagen 5. juni 2012 http://historie.lmi.no/ Denne presentasjonen Fakta-ark med argumenter om historien Sosiale medier Egen brosjyre som skal distribueres til alle ansatte