Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Utfordringer og muligheter for Rauma vgs - hvorfor bygge merkevare?

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Utfordringer og muligheter for Rauma vgs - hvorfor bygge merkevare?"— Utskrift av presentasjonen:

1 Utfordringer og muligheter for Rauma vgs - hvorfor bygge merkevare?
Presentasjon for RVS 27. august 2012

2 Agenda Kort om meg selv/info Hvorfor er RVS viktig?
Utfordringer for RVS Muligheter for RVS Suksesskriterier Hvordan bygge gode merkevarer? Presentasjon for Rauma videregående skole

3 Kort om meg selv 39 år, gift, tre barn, bor i Isfjorden
Utdanning i samfunnsfag, (NTNU, TØH, UiTø og HiT) Redaktør i Østhavet Redaktør/daglig leder i Åndalsnes Avis Orklas merkevareskole Merkevareprosess ÅA Informasjonssjef i MRFK Omdømmearbeid: MRFK, satsinger og skoler Kommunikasjonsstrategi Presentasjon for Rauma videregående skole

4 Hvem er informasjonsseksjonen?
Presentasjon for Rauma videregående skole

5 Hva gjør info? Stabsfunksjon Følger opp fylkesrådmannen sine politikk
Hjelper linja med å nå sine mål Rådgivning Web Produksjon av: presentasjoner brosjyrer rapporter mm Media-/krisehåndtering Presentasjon for Rauma videregående skole

6 Hvorfor er RVS viktig? Påstand: RVS er den viktigste enkeltinstitusjon i Rauma! Betydelig arbeidsplass for høyt utdannede Kvalifiserer arbeidskraft for lokalt næringsliv Avgjørende for Raumas attraktivitet som bosted. Presentasjon for Rauma videregående skole

7 Hvorfor er RVS viktig? Påstand: Framtida for RVS = framtida for Rauma
Sterk gjensidig avhengighet. Presentasjon for Rauma videregående skole

8 Utfordringer for RVS Påstand: Framtida for RVS er ikke nødvendigvis så lys Konsekvenser for Rauma? Presentasjon for Rauma videregående skole

9 Utfordringer for RVS Hva er det viktigste parameteret for suksess ved RVS? Elevtall! Presentasjon for Rauma videregående skole

10 Utfordringer for RVS Presentasjon for Rauma videregående skole

11 Utfordringer for RVS Renteutvikling siste år:
Presentasjon for Rauma videregående skole

12 Utfordringer for RVS Inntektsutvikling: fylkeskommunene
SSB: «Brutto driftsinntekter for fylkeskommunene utgjorde 60,6 milliarder kr i 2011, mot 57,4 milliarder i 2010. Dette er en økning på om lag 3 milliarder kroner.» Presentasjon for Rauma videregående skole

13 Utfordringer for RVS Gjeldsutvikling, MRFK:
Tredobling fra 2006 til 2014! Presentasjon for Rauma videregående skole

14 Utfordringer for RVS Gjeld: mrfk
Presentasjon for Rauma videregående skole

15 Utfordringer for RVS Fra fylkesrådmannen sitt forslag til øk. plan : Presentasjon for Rauma videregående skole

16 Utfordringer for RVS - oppsummert
Folketallsutvikling i Rauma/elevtallsutvikling Økonomiske rammebetingelser Attraktiviteten til Åndalsnes vs. Molde/Ålesund Presentasjon for Rauma videregående skole

17 Muligheter for RVS Plussfaktorer ved skolen: Kvalitet
Trygge sosiale rammer Renommé Presentasjon for Rauma videregående skole

18 Muligheter for RVS Hva er suksesskriteriene? RVS må vinne nærområdet
RVS bør beholde, og helst øke, andelen av elever utenfra Presentasjon for Rauma videregående skole

19 Muligheter for RVS Hvordan lykkes med det? RVS må levere: Kvalitet
Bredde nok i utdanningstilbudet Trygt og spennende sosialt miljø (nødvendige, men ikke tilstrekkelige forutsetninger) Presentasjon for Rauma videregående skole

20 Muligheter for RVS RVS må også jobbe målrettet med egen identitet og eget renommé Presentasjon for Rauma videregående skole

21 Muligheter for RVS Primære målgrupper:
Potensielle elever i Rauma og deres foreldre Ungdomsskolene i Rauma (rådgivere) Sekundære målgrupper: Potensielle elever utenfor Rauma og deres foreldre Rådgivere Tertiære målgrupper: Innbyggere i Rauma og nabokommuner Administrasjonen i MRFK Politikere i Rauma og MRFK Presentasjon for Rauma videregående skole

22 Muligheter for RVS Hvordan drive god merkevarebygging?
Tett integrasjon mellom merkevaretiltak og strategiske mål Sterkt engasjement blant ledelse og ansatte Om ikke engasjementet finnes, må det skapes Harde prioriteringer Presentasjon for Rauma videregående skole

23 Muligheter for RVS Er engasjementet sterkt nok ved RVS?
Presentasjon for Rauma videregående skole

24 Muligheter for RVS «If you take care of the inside, the inside will take care of the outside.» Harold Burson Presentasjon for Rauma videregående skole

25 Denne presentasjonen kan du laste ned fra: www.mrfylke.no/info2
! Denne presentasjonen kan du laste ned fra: Takk for meg! Presentasjon for Rauma videregående skole


Laste ned ppt "Utfordringer og muligheter for Rauma vgs - hvorfor bygge merkevare?"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google