Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSturla Johannessen Endret for 9 år siden
1
TITLE Regionmøte region 3 9. April 2014 hos Sandvika Rotary klubb Thon Hotell Oslofjord, Sandvika
2
| 2 AGENDA 1.Referat fra forrige regionmøte 2.Refleksjoner fra PETS OG DISTRIKTOPPLÆRINGEN – Rotary Internationals tre fokusområder – – Rotarys kjerneverdier - hvordan reflekteres de i møteprogrammene? – Overføring av informasjon til innkommende presidenter og nytt styre og komiteledere 3.Gatelag for rusmisbrukere i Bærum Kommune – Rotary i samarbeid med Stabæk Fotball – v/Espen Lindmark 4.Status samarbeid med Bærum Kommune v/Roger Hammer 5.Kort status fra hver klubb på oppnådde mål og planer – Klubbens Planer og Aktiviteter for 2014/15 - Noen spørsmål om det nye skjema som skal sendes inn før 1. mai? 6.Global Dignity Day 15. oktober 2014 – behov for veiledere fra Rotary – presentasjon v/Per
3
| 3 AGENDA (2) 7. Status påmelding båttur på fjorden 14. juni - v/Per • En representant fra hver klubb på båtturen 8. Annen informasjon / eventuelt
4
| 4 PETS • Mariannes innledingsfordrag på PETS: • Gjøre noe med innpakningen i Rotary: Folk i business og nettverk • Rotary balanserer mellom tradisjon og nye tanker • Må ha mål for å oppnå noe • Vi må ta med det gode fra foregående år • Alle skal ha en fadder: fadderens rolle handler om å bry seg om deg – Fadderens ansvar for sitt fadderbarn • Rotarys 3 strategier er hovedfokus: – Medlemsutvikling (mål: +3%), Prosjekter og Omdømme • Global Diginy Day • Polio. Mål: utryddet innen 2018
5
| 5 PETS • Rotaryskolen – nytt program presenteres i mai • Rotaract – støtte rotaractere, mentoring • Georgiastipendiet – søknadsfrist 1. oktober for året etter – Kontakt Christen Fredriksen, Oslo Rotaryklubb • Kommunikasjon/sosiale medier – Hva vil vi ha på hjemmesiden? Definer og oppdater. Fortell de gode historiene – Facebookside forplikter • TRF informasjon
6
| 6 Distriktsopplæringen • ”Det er bedre å tenne et lys enn å forbanne mørket” • Distriktsfokus 2014/15: Klubb og klubbsamarbeid, Synlighet og medlemsrekruttering (mål: 1 nytt medlem netto pr klubb) • Distrikt Rotary-dag: 23. februar 2015. Planlegges i klubbene. – Arrangere et åpent fellesmøte - Intercitymøte? • Hvor gode er vi på måloppnåelse? Planer er limet i klubben – 1. Klubbplan som sendes til DGE – 2. Klubbens 3-årsplan. – Endring for å være relevante • Kommunikasjon : Serviceprosjektene gjør Rotary synlig – Hver klubb bør ha en PR-ansvarlig – Klubbene i regonen kan danne en kommunikasjongruppe som kan diskutere eksterne hendinger. Intern markedsføring like viktig som ekstern markedsføring – Rotary Brand Center: www.rotary.orgwww.rotary.org – Sone 16 kommunikasjons-koordinator: ibz@zeiner.no mobil 913 61 476ibz@zeiner.no – Distrikt 2310 kommunikasjon: Stig Asmussen advokatfirmaet@asmussen.noadvokatfirmaet@asmussen.no
7
| 7 7 Rotarys kjerneverdier
8
| 8 Distrikt 2310 – Satsningsområder Medlemsutvikling Mål: +3% Prosjekter/TRF Omdømme Kjerneverdier: Tjeneste Vennskap Mangfold Integritet Ledelse ROTARY er: Yrkesnettverk Prosjekter / Kunnskap Etikk Kontakter over hele verden Engasjement Hvordan reflekteres kjerneverdiene i programmene?
9
| 9 • Overføring av kompetanse/informasjon til innkommende president, nytt styre og nye komiteledere.
10
| 10 TRF
11
| 11 11 Polio End Game To viktige prosjekter
12
| 12
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.