Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hva bør vektlegges ved muntlig eksamen i Historie og filosofi?
Advertisements

Bruk av Jobpics som verktøy i veiledning
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Kanskje Gud vil at vi skal treffe noen mennesker som er feil for oss før vi treffer den ”rette”, så vi er bevisst på hvor takknemlig vi skal.
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Historien er hentet fra lang tid tilbake, da en mann straffer sin 5 årige datter, fordi hun har mistet en verdifull gjenstand. Den gang de ikke hadde så.
Presentasjonsteknikk Av Øystein L. Pedersen. Forberedelser  Hvor lang tid har du til rådighet?  Definer hensikten med presentasjonen  Overbevise eller.
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
Våre presentasjoner Jón Steinar Guðmundsson Institutt for petroleumsteknologi og anvendt geofysikk NTNU Februar 2009.
GRUPPEOPPGAVER - samling 3 ALLE ER IKKE MENT Å GJØRE ALLE DELOPPGAVENE, DE FORDELES.
Dine sterke sider – slik andre ser dem
Det gode Det rette Det rettferdige
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
Spøken som gir deg lykke!
Hvem er Jesus?.
DIKT Vite litt om Inger Hagerup og Halldis Moren Vesaas
- roller og forventinger
Forutsetninger – barrierer - strategier VIRKNINGSFULLE TJENESTER - om å bygge opp og utvikle en virkningsfull tjeneste.
Personlighetsbegrepet i veiledning
TEMA I HELSEFREMMENDE LIVSSTIL
Hvordan gi profesjonell kollegastøtte
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Ved Svein Helland Sivertsen SLT- koordinator
Eksempel AOA (Activity On Arc)
Tillitsvalgt på arbeidsplassen
Jon Fredrik Alfsen Hartmark Consulting AS
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Impulsuka 2013 Kristiansand
Post 4, sykehuset Levanger
Didaktiske analysekategorier
12 Reflekterende lesing.
Muskelsykdommer = sjeldne sykdommer
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
LOBBYVIRKSOMHET Hvordan få gjennomslag for våre meninger og standpunkter hos politikere? Jon G. Olsen Styreleder VOFO-Akershus Daglig leder Akershus musikkråd.
REKRUTTERE INTERNT/EKSTERNT: FORDELER/ULEMPER
Erfaringer fra HiL ulike samarbeidsprosjekter innen vurdering 3 hovedmodeller Etterutdanning Veiledning av team Undervisningsrekke.
Noen sentrale kjennetegn ved plan- og budsjettprosessen: Det ble jobbet lite med mål og strategier. Kortsiktighet, dårlig sammenheng mellom planer, budsjett.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Matt 28:18 Og Jesus trådte fram, talte til dem og sa: Meg er gitt all makt i himmel og på jord! 19 Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til disipler, idet.
Personlighet Meg Holdning Interesser Selvbilde Frustrasjon Konflikter
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
Kognitivt perspektiv Kirsti Lauvås
Politisk påvirkning.
ANALYSE/PRESENTASJON AV REKLAMEFILM
Skriverammer og stillasbygging i historiefaget
Livsstilsending - uke 5 -
Forebyggende arbeid En community-psykologisk studie av endringer etter forebyggende intervensjon Camilla Blestad og Tuva Engen.
Skrivekurs Innhold: Analyse av oppgavetekst Begrepsavklaring
«Ytringsfrihet og varsling i norske kommuner og fylkeskommuner»
Periodeplan for Minsten Uke Sosial kompetanse
Verktøy for å kartlegge holdninger
Les læringsutbyttene i Kommunikasjon og samhandling
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Få frem felles innsatsområder
Verdier Ikke fem punkter på en lapp, men det som kjennetegner livet og hvordan det leves. Utfordres eller befestes av vår etikk. Ofte ser vi at gode verdier.
Egenskaper og ferdigheter omhandler både den fysiske, sosiale og mentale delen av oss.
Livet er praktisk, det gjelder også vår kristne tro.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Matematikk på ungdomstrinnet
Læreplanforståelse B – Samarbeid
Modul 4 – Representasjoner
Psykevettreglene Bær ikke på tunge tanker alene. Søk hjelp i tide, det er ingen skam å be om hjelp. Verdensdagene.no.
Norsk institutt for kognitiv terapi Ferdighetstrening
Telle i kor Telle med 5 fra 4 A – Forarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Modul 1 – Representasjoner
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste Verktøykasse Individuell bevisstgjøring Talent, - og ferdighetsliste

Refleksjonsoppgave Talent- og ferdighetslisten din FORSLAG TIL REFLEKSJONØVELSE Denne øvelsen har som formål å fremme refleksjon rundt dine sterke sider og talenter. Utgangspunktet for refleksjonen(e) finner du i situasjoner du tidligere har lykkes i. Det er i det du gjør - i dine aktiviteter - at dine talent blir synlige for deg og for andre. Forsøk å reflekter over tre aktiviteter, hendelser, situasjoner og/eller opplevelser hvor du har lykkes, enten alene eller sammen med andre. Disse kan hentes fra jobb, utdanning, familielivet, interesser eller livet for øvrig. Ofte kan det være vanskelig å identifisere aktuelle situasjoner – dette understreker viktigheten av denne øvelsen. Kanskje må du sove på det, gå en tur eller snakke med en venn. Beskriv hver aktivitet etter malen under. Med bakgrunn i de ferdighetene du har beskrevet, skal du lage en ny samlet liste over dine talenter, dine sterkeste sider.

Aktivitet/situasjon nr 1 Talent- og ferdighetslisten Aktivitet/situasjon nr 1 STED BESKRIVELSE AV SITUASJONEN HVA GJORDE DU/DERE HVA BLE RESULTATET TIDSPUNKT FERDIGHETER & TALENTER ANVENDT

Aktivitet/situasjon nr 2 Talent- og ferdighetslisten Aktivitet/situasjon nr 2 STED BESKRIVELSE AV SITUASJONEN HVA GJORDE DU/DERE HVA BLE RESULTATET TIDSPUNKT FERDIGHETER & TALENTER ANVENDT

Aktivitet/situasjon nr 3 Talent- og ferdighetslisten Aktivitet/situasjon nr 3 STED BESKRIVELSE AV SITUASJONEN HVA GJORDE DU/DERE HVA BLE RESULTATET TIDSPUNKT FERDIGHETER & TALENTER ANVENDT

Analyser ferdighetene/finn dine sterke sider Talent- og ferdighetslisten Analyser ferdighetene/finn dine sterke sider Du skal nå gå tilbake i aktivitetene og gjøre en analyse av hva du har beskrevet. Hvilke ferdigheter går igjen i aktivitetene dine? Ser du noen mønstre og sammenhenger? Lag en oppsummering av dine talenter, dine sterkeste sider. Gå nøye igjennom listen og lag en prioritert liste med en kort begrunnelse for hver sterk side. Det viktigste er at du utarbeider en liste over dine talenter og at det er dine ord. Når du har funnet dine fem sterkeste sider, forsøk å rangere dem i listen under. Gjennom denne øvelsen vil du bli bedre kjent med dine sterke sider og du kan underbygge disse med konkrete eksempler/historier. Du vil kunne fremstå som både offensiv og troverdig når du kommuniserer med egen leder, kollegaer eller ønsker å posisjonere deg for andre jobber internt eller eksternt. TALENT/FERDIGHET KORT BEGRUNNELSE

!! Var du klar over alle dine talenter, dine sterkeste sider? Er dine kolleger og din leder klar over dine talenter, dine sterkeste sider? Hva kjennetegner de situasjonene/oppgaver hvor du får brukt dine talenter, dine sterkeste sider? Hvilke effekter vil det få dersom du får brukt mer av dine talenter, dine sterkeste sider i jobben du har? Hvordan kan du bruke dine sterke sider til beste for deg selv og din egen utvikling i nåværende eller fremtidig jobb?