Organisering av sentralt Service- og forvaltningsteam

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
NY ARBEIDS OG VELFERDSFORVALTNING
Advertisements

Fotograf Eiliv Leren © Destiansjon Tromsø
Overordnet målbilde for nye arbeids- og velferdskontor
Oppfølgingstjenesten Psykisk helse og rus
Individuell plan.
Årsmøte 2010 Autismeforeningen i Norge Akershus fylkeslag.
Rehabiliteringskonferanse i Østfold
Koordinerende enhet Brukerutvalget NLSH 13. Juni 2006.
Bakgrunn for stillingen
Samhandlingsreformen og nasjonal strategi for habilitering og rehabilitering Møteplass: Allmennhelse 13. Mai 2009 Mette Kolsrud forbundsleder.
Arbeidsgivers losteam Arbeid og psykisk helse
Organisering av flyktningarbeidet
DEMOKRATI - UENDRET STRUKTUR FORDELER _____ ULEMPER
Kommunestyremøte Levanger 21. mai 2008 Jan Arve Strand NAV Partnerskap.
v/advokat Nina Ramstad Aatlo, KS Advokatene
ØKONOMI- ISK Innherred samkommune.
Samkommunestyret – Økonomienheten v/Meir Hallan ØKONOMI- ISK Innherred samkommune.
barn og unge med funksjonshemming
Dagens virksomhetsmodell: Den strategiske kjernen…
”Selbuseminaret” 2011 SAS Radison Blue Værnes 9-10 mars 2011 Tore Hoven Avdelingsdirektør Virksomhetsutvikling Vegdirektoratet.
Brukermedvirkning i boligsosialt arbeid
LIVSLØPSPERSPEKTIV Tigris Barn i rusfamilier Barn som bekymrer
Prosjekt tidlig innsats
 Sosialtjenestens ansvar etter LOST § 6-1 og § den sier at det koordinerende arbeid i forhold til rusmisbrukere er tillagt sosialtjenesten. - §
Presentasjon av Skien kommune 27
M. Haanæs Slik kan det gjøres Eksempler og resultater fra ulike prosjekt i PRO tjenesten i Holtålen kommune.
SLT Samordning av lokale kriminalitetsforebyggende tiltak blant barn og unge.
Interkommunalt samarbeid - Skjervøy Bakgrunn kompetanse- og kvalitetsutfordringer vanskelig økonomi Kommunenes størrelse, vanskelige økonomi.
Helhetlig tjenestetilbud for barn og unge med sammensatte funksjonshemminger -Administrativ ansvarsgruppemodell i Kvæfjord kommune.
Samorganisering av sosial- og barneverntjenestene i Flesberg og Rollag Prosjektleder Widar Stoltz Flesberg og Rollag Kommuner
Barnevernet – Kommunenes stolthet Tidlig innsats og samordning av tjenester til utsatte barn og unge Generalsekretær Randi Talseth.
NAV alene, eller sammen med andre? Hvordan kan NAV inngå som en del av et helhetlig velferdstilbud i kommunene?
St.meld. nr. 47 ( ) Samhandlings- reformen Rådmann Arve Semb Christophersen Larvik kommune Larvik – der det gode liv lever!
Pilotprosjektet Samhandling innen helse – og omsorgstjenester
Prosjekt og Prosjekt Fokus på overganger Fra barnevernstiltak til voksentilværelse Målgruppe: Utsatt og sårbar ungdom – Ettervern –
Guri Kaurstad, Kari Bachmann, helge Bremnes, Gøril groven
Evaluering av Barne- og familieenheten(BFE ) Direktør for oppvekst og utdanning Planlagt startdato: Fase 1: 15. juni 2013 Planlagt sluttdato : Fase 1 +
Erfaringer fra samordning og koordinert innsats i Kultur- og naturreise. Hvilke muligheter gir åpne data? Lederseminar 11. mai 2015.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Kompetansebehov i fremtidens spesialisthelsetjeneste RSA, Torbjørg Vanvik Direktør for eierstyring.
Samarbeid ordfører og rådmann Fast møte hver mandag Forarbeid til møter Etterarbeid etter møter Løpende avklaringer rundt representasjon og deltagelse.
Norge i omstilling – karriereveiledning for individ og samfunn RAPPORT FRA KARRIEREVEILEDNINGSUTVALGET AVGITT TIL KUNNSKAPSDEPARTEMENTET 25. APRIL 2016.
Fellesnemnda 8.des 2015 Orientering fra møte i ansettelsesutvalget Prosjektleders orientering.
Koordinerende enhet Farsund kommune. Fra kommunens helse og omsorgsplan (vedtatt 2012) Kommunen manglet en tydelig, åpen og tilgjengelig koordinerende.
Fagforbundets kvalitetsbegrep  Alle innbyggere skal gjennom det offentlige ha tilgang på tilpassede velferdstjenester av god.
Koordinerende enhet KE er beskrevet i khol kap : Kommunen skal ha en koordinerende enhet for habiliterings- og rehabiliteringsvirksomhet. Denne.
Lørenskog kommune PUBLISERT: OMRÅDE: TEMA: SAMHANDLINGSREFORMEN LOSBYSEMINARET 2011RÅDMANN TRON BAMRUD.
SERVICEKLAGER FAKTA: En serviceklage er en klage på hvordan man opplever kontakten med NAV Statistikken over serviceklager er basert på registrerte klager.
Utfordringer for kommuner og fylkeskommuner i informasjonssamfunnet
Fokus på koordinerende enhet
Guri Kaurstad, Kari Bachmann, helge Bremnes, Gøril groven
Ledelse - pasientens helsetjeneste og behovet for et paradigmeskifte ?
Individuell plan og koordinator Hamar kommune
Strategikonferansen okt 2016
Enhetsfylke i Møre og Romsdal
Sentraladministrasjonen
KOORDINERENDE ENHET v/ Ragnhild Vignes
Asker - mulighetenes kommune
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
Hva er kommunenes utfordringsbilde ? Perspektiver fra Lindås kommune
utfordringer i en ny region
Opplæring Koordinatorer 1. november 18
Velkommen til koordinatorskolen i Steinkjer kommune
Sammen for livet eller et liv i samkommunen
Seksjon barn og familie
Hva er intensjonene bak KE, sett fra et overordnet faglig perspektiv?
Camilla Hall-Henriksen
Koordinerende enhet (KE) i UNN
Utskrift av presentasjonen:

Organisering av sentralt Service- og forvaltningsteam KONGSVINGER KOMMUNE Organisering av sentralt Service- og forvaltningsteam

HVOR er Service- og forvaltningsteamet I rådhuset Del av kommunens støttetjenester Del av Service- og strategienheten

Sentralt Service- og forvaltningsteam Kommunalsjefer Rådmann HR-enheten strategienheten Service- og Økonomienheten

Service- og strategienheten

HVA er Service- og forvaltningsteamet? Del av kommunens støttetjenester Service- og forvaltningsorgan for brukerrettede tjenester Kundemottak Postmottak, publisering og dokumenthåndtering Sekretariat for politiske utvalg og komitéer samt valg

Service- og forvaltningsteamet

Fremtidig Service- og forvaltningsteam

HVA er Service- og forvaltningsteamet? Forts… Vi skal sammen sørge for én dør inn til kommunens tjenesteapparat Vi skal være koordinerende enhet Sørge for riktig tjenestetilbud til den enkelte ved rask og målrettet saksbehandling

HVA er forts…. Kompetansesenter for forvaltning innenfor HO og Oppvekst Spesialister og samtidig ”passe generalister” Sørge for oppdatert og tilstrekkelig spesialisert kompetanse på fag og jus

HVA er forts…. Sikre nødvendig samhandling innenfor den enkelte sektor og mellom sektorene 2. Bidra til å holde tjenestetilbudet innenfor kommunens bæreevne 3. Være tydelige i kommunikasjonen til brukerne – også når kommunen ikke kan tilby det brukere ønsker 4. Samarbeide – konkret og strukturelt – med aktuelle enheter og eksterne etater

Samarbeidslinjer

HVORFOR et sentralt Service- og forvaltningsteam? Sentralisering? Uavhengighet til drift Effektiv tjenestevurdering Tverrsektorielt? Samle tverrfaglig spisskompetanse Sikre nødvendig samarbeid God tjenestekoordinering Samhørighet til servicetorg og dokumentsenter? Én dør inn Bedre veiledning og service til egen organisasjon og brukere

HVORFOR forts… Sikre god og effektiv tjenestekoordinering – også sett opp mot ny satsing på innsatsteam innenfor de enkelte tjenesteområdene Sikre at likeverdighetsprinsippet ivaretas ved gode individuelle vurderinger

HVORFOR forts Bedre utnyttelse av kommunens økonomiske og kompetansemessige ressurser Større arbeidsmiljø tilrettelagt for intern kunnskaps- og erfaringsutveksling Møter fremtidens krav til samordning på tvers ev sektorer

HVORDAN skal teamet arbeide Én dør inn til kommunens tjenestetilbud Én saksbehandler å forholde seg til Effektiv koordinering av tjenestetilbudet Effektiv arbeidsflyt ved å kunne nå hverandre kontinuerlig

HVORDAN?.... Strukturelt og ”sak-til-sak- samarbeid” med enhetene i organisasjonen Godt samarbeid med eksterne instanser som f eks sykehus, habiliteringstjeneste og rehabiliteringsinstitusjoner

HVORDAN? Forts.. Vi skal være ulike kompetansemiljøer innenfor et og samme team Vi skal ha spesialkompetanse innenfor fagområdene helse, skole, barnehage – og etter hvert – barnevern Vi skal ha spesialkompetanse innenfor jus og regelverk samt generell og spesiell forvaltningsrett Vi skal sikre at taushetsplikt aldri er til hinder for nødvendig samarbeid i vurderingene Vi skal dele kunnskap og erfaring med hverandre

Hvor langt er vi kommet? Servicetorg, dokumentsenter og forvaltning er nå - organisatorisk – ett team Oppvekst Oppgaver knyttet til individrettet skole- og barnehageforvaltning er definert Arbeidsgruppe knyttet til oppgaveoverføring etablert HO Ansvar for all boligtildeling fra i morgen 1. mai Kommunens koordinerende enhet fra 1. mai

Så hva venter vi på? Å få besatt 3 stillinger knyttet til nye oppgaver for skoler og barnehager Klargjøring av lokaler for samling av teamet Igangsetting av arbeid for vurdering av barneverntjenester sett i forhold til sentraliseringen

Oppsummering: Vi er i siget og ved godt mot