Edda.johansen@hibu.no.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Læring i organisasjoner - hva er en organisasjon
Advertisements

Rammevilkårene for forskning i utdanningen Toril Johansson, ekspedisjonssjef Universitets- og høyskoleavdelingen.
Asbjørn Følstad SINTEF IKT 10. september, 2007
Det er MIN kropp det gjelder! Et sunnere liv for jenter og kvinner med somalisk kulturbakgrunn Pilotprosjekt høsten 2009.
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Na 105 Naturfagdidaktikk Gerd Johansen,
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
1 Seminar om samarbeid mellom høgre utdanning og arbeidslivet Norgesuniversitetet, NUV, Tromsø Prosjekt: Integrert kunnskapsutvikling mellom.
Kvalifikasjonsrammeverket - en pedagogisk reform
Erfaringer fra Institutt for kulturstudier og orientalske språk Wiki og blogg som læringsverktøy.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
Steinar Gjerde -lærer ved Fagskolen i Gjøvik
Jonas Bakken EdTech, UiO,
Kompetente barn og unge
Hvordan støtte og vurdere studentenes utvikling av digital kompetanse i praksisperioden? Simon Michelet ALU, LUI, HiO Onsdag
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Pedagogisk utviklingsarbeid
Veiledning av studenter
RAMMEPLAN for barnehagens innhold og oppgaver. Mandat for rammeplangruppen Rammeplangruppen skal vurdere og fremme forslag på følgende områder særskilt:
Hvordan kan vi bruke det?
Aksjonsforskning.
1 Læreplanens differens Formidling av læreplanen til skolepraksis Loen 23. mars 2006 Kari E. Bachmann Fra plan…til praksis.
Hvordan leser ungdom nettaviser?
1 Forskning møter praksis i skolen Praksisrettet FoU i Rogaland Tema: Forskning i grunnopplæringen Dialogseminar 4. desember 2009.
Utredning om digital tilstand i høyere utdanning – om forhold knyttet til bruk av IKT i undervisningssammenheng.
Det digitale løftet i Rogaland fylkeskommune v/Torill E
Fleksibel læring for straffedømte IKT som verktøy, læringsmiljø og sosialiseringsfaktor i utdanning av straffedømte Foreløpig evaluering Leikny Øgrim Høgskolen.
Mjøs-utvalget om IKTs betydning Oppsummering til LUs fagdag 2000 Leikny Øgrim og Monica Johannesen.
Undersøkelsesmetoder: Industri og Forskning Magne Jørgensen Simula Research Laboratory.
Hvorfor satser Forskningsrådet på Innovasjon i offentlig sektor? Sogndal Jesper W. Simonsen, divisjonsdirektør.
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
2002 Toril Bakke FAGLIGE RETNINGSLINJER Toril Bakke HELSELSEPERSONELLOVEN: § 4 : Helsepersonell skal utføre sitt arbeid i samsvar med de krav til.
LP og evidens i undervisningen
UNIVERSITETSBIBLIOTEKET I BERGEN Læringssenter – form eller innhold? Fagreferentseminar i Stavanger 25.april 2002 Innledning ved Anne Sissel Vedvik Tonning.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Om å skrive masteroppgave MEVIT4000, vår Skriveutfordringer ifb. med masteroppgave Mengdetrening: tidligere erfaring er viktig Storstrukturens betydning.
Prosjektoppgave eGovernment NTNU 2008 Innføring av elektroniske tjenester i Halden kommune - et delprosjekt i ”Det Døgnåpne Østfold” Prosjektoppgaven er.
Av: Anette Helene Smørdal
Oppfølging i bolig- nye grep i bydel Stovner
Utdanningsforbundet Bergen Seksjon grunnskole Nettverk våren 2011 Den digitale lærer.
Forskingsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Kommentar Dekan Kristin Barstad Høgskolen i Buskerud.
Utdanningsforbundets arbeid med profesjonsetikk
Ungdomstrinn i utvikling
Kompetente barn og unge Kursrekke 2 1.samling. Program Kommunaldirektør Anne Marit Presterud ønsker velkommen Presentasjon av prosjektet "Kompetente barn.
Kunnskapsbasert endring Kort om Høgskolen i Nord-Trøndelag Mål/oppgave fokus vs. Struktur Felles ansvar – ulike roller… Relevant kompetanse.
i introduksjonsordningen Pernille Baardson seniorrådgiver IMDi Sør
Skoleledelse og skoleutvikling
….ViBeR… i farta Vi er på vei!.
Vurdering av og for læring Ida Large Regional konferanse Tønsberg
Fra kunnskap til handling og fra handling til kunnskap
Prinsipper for arbeid i lærergruppene Levanger 20. – 21. april 2006 Torunn Tinnesand lp-modellen læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Nye studiemodeller på Drift av datasystemer, Informasjonsbehandling og IT-støttet bedriftsutvikling Geir Ove Rosvold Svend Andreas Horgen Greta Hjertø.
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
SKOLEKONKURRANSE ET PEDAGOGISK PERSPEKTIV PÅ SKOLEKONKURRANSE Vibeke Steenstrup.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg August 2001 Visjon Et Lærende Lokalsamfunn.
FOLK Et femårig regionalt kultur- og helseprosjekt hvor kulturelle aktiviteter benyttes som virkemiddel i folkehelsearbeidet ( – ).
Omstillingsprosjekt ved vernepleierutdanninga ved HiST
NORDPLUS junior Programmet
Program for Basis IT-tjenester ved NTNU
Kommunikasjon Gode samtaler. Kommunikasjon Gode samtaler.
Utvikling av lærerstudentenes FoU-kompetanse
Møte LOSAM Fellesadministrasjonen
Skolebasert kompetanseutvikling Klasseledelse
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
LESEUTVIKLINGSSKJEMA ET KVALITETSSYSTEM FOR LÆRER OG ELEV
Utskrift av presentasjonen:

edda.johansen@hibu.no

INTRO- DUCTION FACE-TO- FACE FACE-TO- FACE FACE-TO- FACE FACE-TO- FACE E-learning E-learning E-learning EXAM

HVORFOR MASTER? HELSEARBEIDERE KAN knytte teori og forskning til den praktiske kunnskapen de har fra tidligere og den praktiske hverdagen deres HELSEARBEIDERE KAN begrunne utøvende praksis HELSEARBEIDERE FÅR økt kompetanse i faglig ledelse og innføring av nye metoder i helsevesenet HELSEARBEIDERE FÅR økt kompetanse i utredningsarbeid HELSEARBEIDERE FÅR økt kompetanse i å undervise og delta i forskning for å fremme kunnskapsutvikling på sitt spesialfelt

Prosjektleder Edda Johansen ”Utvikling og evaluering av pedagogiske løsninger for fleksibel læring i et fellesnordisk utdanningstilbud innen sår” Prosjektleder Edda Johansen IT service Prosjektsekretær Arbeidsgruppe: IKT baserte løsninger for læring Arbeidsgruppe: Nordisk sårutdanning: Leder: Leder: