Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Program for Basis IT-tjenester ved NTNU
NTNUs IT-konferanse Rica Hell 21. til 22. oktober 2010 Arne Fjerdrumsmoen
2
Bakgrunn Handlingsplan
2010 – 2013 for IT ved NTNU, som omhandler 5 tema; IKT og læring IT-systemer og forskning Formidling og kommunikasjon Administrative IT-systemer Infrastruktur - Basis IT
3
Definisjon ”Basis IT-tjenester” er;
Generelle allmenngyldige IT-tjenester som de aller fleste har behov for, inklusive støtte til bruk av disse og nødvendige underliggende tjenester
5
Eksisterende Basis IT-tjenester
Program for Basis IT-tjenester Gevinst Målt verdi i 2014 Eksisterende Basis IT-tjenester Målt verdi i 2010
6
Gevinst / målsetting Bedre brukeropplevelse
Forenklet samarbeidet internt og eksternt Forenklet innføring av nye tjenester Styrket IT-støtte til forskning og undervisning IT kostnader reduseres Miljøprofilen bedres Akseptabelt informasjonssikkerhetsnivå
7
Gevinst / målsetting Gevinst
Programmets virkemidler for å oppnå ønsket gevinst avgrenses til å være tiltak i form av en enhetlig IT-tjeneste / IT-løsning eller konsolidert infrastruktur.
8
Rollebasert og personalisert arbeidsflate Avstemming Oppsummer
Gå til Rollebasert og personalisert arbeidsflate Avstemming Oppsummer
10
Rollebasert og personalisert arbeidsflate
Eksempel på hvordan det kan se ut (interaksjonsdesign). Arbeidsflaten er Rollebasert – du får ved første gangs pålogging et oppsett basert på din(e) rolle(r) Personaliserbar – du kan selv skreddersy din Innside til å fylle dine behov Returner Innsida 2.0 – Driftsmøtet
12
Tror du at bedre Basis IT-tjenester, bidrar til mer samarbeid og samhandling blant NTNUs brukere?
Svar gis vha SMS Ja -> mvote til 2229 Nei -> mvote til 2229 Returner Vis resultat
14
Mål Bedre brukeropplevelse Forenklet samarbeidet internt og eksternt
Forenklet innføring av nye tjenester Styrket IT-støtte til forskning og undervisning IT kostnader reduseres Miljøprofilen bedres Akseptabelt informasjonssikkerhetsnivå
16
Eksisterende Basis IT-tjenester
skal måles i 1-Brukeropplevelse, 2-Samarbeid, Gevinst av Basis IT-tjenester 3-Tjenesteinnføring, 4-IT-støtte, 5-Kostnad, 6-Miljøprofil, 7-Informasjonssikkerhet Program for Basis IT-tjenester Målt verdi i 2014 Eksisterende Basis IT-tjenester Målt verdi i 2010 Programmets virkemidler for å oppnå ønsket gevinst avgrenses til å være en enhetlig IT-tjeneste, IT–løsning eller konsolidert infrastruktur. Definisjon: Basis IT-tjenester er generelle, allmenngyldige IT-tjenester som de aller fleste har behov for, inklusive støtte til bruk av disse og nødvendige underliggende tjenester.
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.