Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Jonas Bakken EdTech, UiO, 12.06.2014
Utforsking av MOOC i profesjonsfaglig digital kompetanse i det 5-årige lektorprogrammet Jonas Bakken EdTech, UiO,
2
ProTed Professional Learning in Teacher Education
Senter for fremragende lærerutdanning Samarbeid mellom UiO og UiT Mål: utvikle studiedesign for integrerte lærerutdanninger som forener Vitenskapsfag Profesjonsfag Undervisningsfag Teori og praksis
3
ProTed «Skal tjene som et strukturerende rom for systematiske eksperimenter med samlede lærerutdanningsprogrammer…» NOKUT
4
5 ProTeds utviklingsområder 1 2 3 4 Integrerte studiedesign
Undervisning i fag 2 Universitetsskoler 3 Digitale lærings-omgivelser 4 Studieledelse ProTeds utviklingsområder
5
Område 3: Digitale læringsomgivelser
Arbeider med lærerutdanningens doble utfordring: å skape gode teknologistøttede undervisnings- og læringsprosesser i lærerutdanningen … og sette studentene i stand til gjøre det samme i møte med elever
6
Utviklingsprosjekt i samarbeid med USIT/DML
Bruke MOOC i utviklingen av LeP-studentenes profesjonsfaglige digitale kompetanse … og derigjennom gi studentene en modell for hvordan de selv kan bruke MOOC i skolen Utvikles i 2014, piloteres høsten 2015
7
Hva skal vi lage – helt konkret?
Et nettbasert selvstudium Delt inn tre moduler fordelt gjennom LeP Tema: Bruk av IKT i undervisning Plattform: MOOC
8
Hvorfor MOOC? Tilrettelagt for selvstudium
Ulike typer læringsmateriell: tekst, video osv. Progresjon Peer review
9
MOOC integrert i campusstudium
Formell kobling MOOC-ene blir obligatoriske oppgaver i de profesjonsfaglige emnene i 3., 6. og 7. semester
10
MOOC integrert i campusstudium
Pedagogisk kobling Stoff lært i MOOC-en videreutvikles i seminarer på campus Oppgavetyper som gir praktisk øving – på campus og i skolepraksis
11
Overføringsverdi til skolen
Bruk av MOOC i skolen kan ha en liknende integrering med klasseromsaktiviteter
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.