Meir tid til naturfag gir meir tid til djupne og oppleving

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Advertisements

Med forskning på timeplanen
Hvem skal bestemme?.
Etablering av ”MATEMATIKKROM”
Matematikklek i Solsletta barnehage
Eksamen med tilgang til Internett. Forsøk våren 2012
Med forskning på timeplanen
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Ajer-prosjektet Oppsummering av resultater. Agenda • Prosjektet • Metoden • Prosessen • Funn Oppsummering Ajer-prosjektet.
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
Korleis skal vi få IKT inn i klasserommet? Norsk Nettskole.
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Kristine Johansen Hamar IL - svømmegruppa
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Den autentiske læringsdialogen
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Ståstedsanalysen som verktøy for skoleutvikling
Nye læreplaner – Føringer og konsekvenser –”Grunnleggende ferdigheter”
Naturvitenskapelig tenke- og arbeidsmåte
Elevers argumentasjon: kunnskaper, verdier og meninger Stein Dankert Kolstø Institutt for praktisk pedagogikk, Universitetet i Bergen.
Yrkesretting Seminar på Askøy videregående skole Tirsdag 20. august 2002 Innlegg ved Stein Dankert Kolstø, Institutt for praktisk pedagogikk.
Elever som forskere i naturfag – med wiki
FIRST LEGO League i Molde ?
Foto: Carl-Erik Eriksson Realfagsamlinger – i Trondheimsskolen MESTRING _ MOTIVASJON _ MULIGHETER.
Impulsuka 2013 Kristiansand
1 Litt om undervisning i noen aktuelle sjangre Forklaring Eksperiment Rapport Utredning.
1 Nye læreplaner – Noen utfordringer for lærerne Utdanningsforbundet 3. mai 2005 Stein Dankert Kolstø Institutt for fysikk og teknologi Universitetet i.
JORDE SKOLE -Pilotskole, barneskole og IKT.
Didaktiske analysekategorier
UTDANNINGSVALG.
Tysværvåg B&U-skule og Stangeland U-skole.
Elever som forskere i naturfag – ElevForsk
Profilfag Tilpassa opplæring på Blindheim ungdomsskole.
Med forskning på timeplanen - Europaseminar oktober 2006.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Ny læreplan, nye utfordringer
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Valgfag på Kastellet skole
انتہائی کشش اور حوصلہ افزائی تعلیمی پروگرام Undervisningsopplegg for 4. klasse Årstid :Høst Hva : samfunnsfag Tid: ca 5 timer Tema: avfall og avfallsbehandling.
Gutter som lekeressurser HOSLE BARNEHAGE
Maria Tindberg.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
1 Utforskningsverksted i snøen LUB, Elise Klaveness Høgskolen i Vestfold.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Didaktikk knyttet til arbeidet i Besøkssenteret vår 2008 Tilpasset opplæring Elevaktiv undervisning LK06 – kompetansemål og de fem grunnleggende ferdighetene.
Elevaktivitet M4 onsdag 1. april 2009.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
Jr. FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
Solidaritetsarbeid ved Øyrane vidaregåande skule I 2008 underteikan Øyrane vgs. ein Vennskapsavtale med Ntchisi Secondary School i Malawi.
The Relationship of Social Presence and Interaction in Online Classes Chih-Hsiung Tu; Marina McIsaac Gjermund Eikli.
Mål for kurset Informasjon er rundt oss heile tida, – men det er viktig å skilje mellom nyttig og unyttig informasjon. Kunne finne relevante informasjonskjelder.
Ny læreplan Bygger som L97 på et sosial konstruktivistisk læringssyn Større metodefrihet.
ITU Monitor ”På vei mot digital kompetanse i grunnopplæringen” Forskings- og kompetanse- nettverk for IT i utdanninga (ITU)(ITU)
Naturvitenskapen Foto: Getty images/Thinkstock. Naturvitenskap i dagliglivet Diskuter: Er kunnskap om naturvitenskap viktig for Helse? Forbruk og produksjon?
Eigenvurdering og sjølvregulering
Eigenvurdering og sjølvregulering
Etterarbeid Balkongen
Pedagogisk kafé Kuventræ skule.
- en spennende forsknings- og teknologikonkurranse for barn og unge
REalfagskommune!.
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Anvendelse av realfag i ulike yrker B – Samarbeid
Velkommen, studenter! Lærerens navn.
Som ble fylt med programmering
Valfag og fordjupingsfag
Utskrift av presentasjonen:

Meir tid til naturfag gir meir tid til djupne og oppleving Forsøk med ”Natur og forsking ” som linjefag på Ungdomsskole Astrid Sirnes og Idar Mestad, Knarvik ungdomsskule Stein Dankert Kolstø, Universitetet i Bergen

Hovudelement i linjefaget Opent forsøk Friluftsliv som inkluderer naturvitskapeleg kunnskap Bruke Robolab og e-lab Matematikk relatert til problemløysing Bruke program vi kunne finne på Internett

Kvifor linjefag? Elevane skal snart velje grunnkurs på ”vidaregåande” La de gjøre meir erfaring med et fag de er nysgjerrig på Samle elevar med same faglege interesser Inspirerande for elever og for lærare Kunne bruke meir tid på enkelttema Bygge meir på naturfaglærarens interesser Kunne tilpasse timeplanen til morosame arbeidsmåtar

Mål for linjefaget ”Naturfag og forsking – med matematikk” Arbeide på andre måtar enn ”bare” å bruke lærebok Kjennskap til korleis forskaren arbeider Jf ”Naturvitskapeleg tenkje og arbeidsmåte” (L97) Få oppleve glede i naturen Auke interessen for å få kunnskap om naturen Betre kjennskap til bruk av IKT og teknologi Understøtte og motivere for læring

Opent forsøk Korleis lager vi den beste fallskjermen? Maksimalt 1 meter i diameter! Elevane laget hypotese og forsøksplan Planleggje konstruksjon OG uttesting Bygging av fallskjerm og uttesting av hypotesen Presentasjon av tester Diskusjon med kritisk vurdering av testmetodar (to timar) Sterke og svake sider ved metodar opp på tavla

Inkluderte kollektiv dimensjon ved vitskap Fokus på kritisk holdning: forsking inkluderer publisering argumentering Naturfag som allmenndanning Forsking presentert i media som igangsetjar Elevane ble engasjerte i forsøket og i diskusjonen Elevane fikk være kreative (ingen avgrensing på metode!)

Friluftsliv som inkluderer naturvitskaplege kunnskap Drog til forskingsstasjonen på Finse i tre dager ”Korleis ser forsking og ekte forskare ut?” Ein forskar fortalde om det å forske Oppleving Kjente på snøen sine egenskaper med å grave og bygge Vi lagde nødbivoak, flatmarksgrop og snøblokker Skiseiling (fikk noe teori frå en instruktør)

Opplevinga og utvikling av kunnskap Laget varmluftsballong i silkepapir Kvifor stiger ballongen? (jf partikkelmodellen) Gikk tur opp mot bre (Blåisen) Smelting av vann, kor mye snø trengst? (jf Berekne massetettleiken til en snøblokk) Skulle lage snøprofil og vurdere skredfaren! (jf identifisere rennsnø og bestemme hellningsvinkel) ”Learning by Dewey”

Andre aktivitetar på ”naturfaglinjen” Bruke Robolab (IM) og e-lab (AS) Kanotur på Storavatnet på Meland Skulle padle etter rute og finne og trekke et garn Bruke program vi kunne finne på Internett Molekult Matematikk relatert til problemløysing (?) Brukte Dagbladets problemoppgåver i anledning Abel (Ta kontakt for meir informasjon om opplegget i matematikk)

Ressurser og rammer for organisering ”Stal” timar frå andre fag Kravde økonomiske midlar Utstyr (18 000kr) og tur til Finse (Gåve frå foreldre til skulen) Kravde nøye timeplanlegging Mangla ressurser dette året: ingen linjedeling!

Vår erfaring med linjedeling Noen elever har nå vært med på tre opne forsøk! Vi trur de nå har meir kritisk tenking til allehande oppslag om forsking i media enn andre elever Elevane har lært noe om naturvitskap som metode Elevane har likt linjedelingane Elever har sidan vist tilbake til gode opplevingar på Finseturen og det opne forsøket Det har vært moro å være naturfaglærar

Historia bak Idéen med linjedeling frå Danmark Opent forsøk med kritisk tenking frå Idar som tok hovudfag i naturfagdidaktikk Erfaringar med friluftsliv Ønsket å bidra til rekruttering i realfagene Ønsket å la elever få drive meir med det de er interessert i