Bedrift IMF EMF Kunder Ansatte Interaktiv markedsføring
Intern markedsføring IMF er å: rekruttere, lære opp, trene og motivere ansatte. Mål for IMF: lede og motivere ansatte til god innsats. Trekke til seg gode medarbeidere. Holde på medarbeidere. Motivasjon: Anerkjennelse Variasjon Lønn Utvikling IMF: Viktigere i dag p.g.av likere produkter.
Toppledelse Toppledelse Frontmedarbeidere Mellomledelse Mellomledelse Toppledelse Frontmedarbeidere Kunder Moderne tenkning Tradisjonell tenkning
Aktiviteter innen IMF: IMF forbereder EMF Må selge produktet internt før kampanjen kjøres Rammebetingelser for IMF: Interne forhold med betydning for EMF f.eks opplæring og informasjon EMF: Skaper forventninger om oppfølging internt. Hvis ikke – dissonans. Aktiviteter innen IMF: Pososjonering Idemøter Medvirkning i kampanjen Informasjon til ansatte IMF og bedriftskultur Normer for adferd Sosialisering konformitet
Hvordan markedsføre bedriftskulturen? Korpsånd Uerfarne medarbeidere som sosialiseres