Bedrift IMF EMF Kunder Ansatte Interaktiv markedsføring.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Advertisements

Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
For elever til videregående skole
Salg av toalettpapir og tørkeruller
Kvinner og menn i ledelse og samspill Hvordan få økt mangfold?
Kapittel 7 Delkompetansemålet: vurdere betydningen av ekstern, intern og interaktiv markedsføring for å fremme salg.
Vi rekrutterer markedets fremste talenter.
Bilder fra fagdag i Namsos:
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Verdikjedeanalyse Verdikjeden
POLITIETS MEDARBEIDER- UNDERSØKELSE 2011 HOVEDRAPPORT.
SOS 6507 – Prosjektoppgave • Navn på oppgaven: – Hvilken betydning kan Web 2.0 og Entreprise 2.0 ha for sosial nettverksbygging og kulturdannelse? • Arbeidsverktøy.
Tema 4: BEDRIFTEN SOM LÆRESTED Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere.
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Om å få det til!.
Kundebehandling Hvordan gjøre kunden ekstra fornøyd?
Frivillighet – muligheter og utfordringer
Del 2: Hvordan utnytte eksisterende kundeportefølje bedre
Samarbeid skole næringsliv Valgfag
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Kroppsøvingsdidaktikk
Leken i et samfunnsperspektiv
1.1 MÅL : Elevenes grunnleggende ferdigheter er betydelig forbedret Strategisk initiativ: 1.Rammeplanens krav til innhold og aktiviteter blir iverksett.
Læringsmiljø Bunntekst.
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
Hva er rekruttering? Å fylle ledige stillinger i bedriften
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
NESO Formannsskole Motivasjon
Hvordan forsterke merkevaren?
Mestring og forebygging av depresjon
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Kantinen - Torsdag 03. Mai 2007 ”Introdusere” Blend til studentene.
. Hovedmål: ILN skal søke, og selv bidra til å utvikle, medarbeidere som kombinerer kompetanse, engasjement, selvstendighet og ansvarsbevissthet.
Stiftelsen Den Røykfri Generasjon Hva er formålet Hvorfor er dette viktig For hvem er det viktig Hva ønsker vi å gjøre.
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
 Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® -  Kan kun benyttes av infoREGI kunder  Spørmål rettes til
God kommunikasjon – vær trygg
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Spillteknologi som læringsarena
Motivasjon i arbeidsforhold
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Markedsføring, motivasjon og samarbeid
Målgruppeanalyse av elektrikere og tømrere
Strategikonferansen 2009 Kommentarer del 1 Molde kommune v/ Personal- og organisasjonssjef Mette Holand.
Gruppeundervisning /
EKSAMEN I PEL Marthe Gangsø,
E-handel? E-markedsplass? E? Erik Svendsen Spesialrådgiver Oppland fylkeskommune Hva inneholder begrepene? Hva betyr begrepene? Skisse til foredrag Geolokkonferansen.
Effektiv og engasjerende kompetanseutvikling
Bilde inn Intern markedsføring. Hva er intern markedsføring? ”En kontinuerlig prosess som skjer innad i organisasjonen, og som går ut på å motivere og.
God utvikling for: person - organisasjon - resultat - ledere - salg - service - samarbeide Utvikling av mersalg som prosess Hvordan serviceutvikling sammen.
Regionalt lederutviklingsprogram Programmet er utarbeidet i et samarbeid mellom: Vest-Agder Fylkeskommune kommunene i Knutepunkt Sørlandet Mandal kommune.
13.3 Personalarbeidet Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
KUNDEN FØRST! - Kultur – Kunnskap – Kommunikasjon Rina Brunsell Harsvik.
Besøk 9. klasse Rødberg/Veggli Service og samferdsel 12. og 13. mai 2016.
Markedsføring.
Visjon, virksomhetside og verdier
FUTURE Fagseminar 23. mai 2017.
Offentlige etaters betydning for næringslivet
Intern opplæring for nye tillitsvalgte i bedriften
Hva er hensikten med intern revisjon?
Peter Møllers vei 4D 0585 Oslo Tlf
Kapittel 13: Ledelse av det personlige salgsarbeidet
Bakgrunnen for balansert målstyring (BM)
Bjerregaards gate Oslo
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Hvordan jobbe før-under- etter i ressursteam. § 1- 4.
Ledelse VÆRE ROLLEMODELL SETTE RETNING ENGASJERE GJENNOMFØRE Forstå
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Utskrift av presentasjonen:

Bedrift IMF EMF Kunder Ansatte Interaktiv markedsføring

Intern markedsføring IMF er å: rekruttere, lære opp, trene og motivere ansatte. Mål for IMF: lede og motivere ansatte til god innsats. Trekke til seg gode medarbeidere. Holde på medarbeidere. Motivasjon: Anerkjennelse Variasjon Lønn Utvikling IMF: Viktigere i dag p.g.av likere produkter.

Toppledelse Toppledelse Frontmedarbeidere Mellomledelse Mellomledelse Toppledelse Frontmedarbeidere Kunder Moderne tenkning Tradisjonell tenkning

Aktiviteter innen IMF: IMF forbereder EMF Må selge produktet internt før kampanjen kjøres Rammebetingelser for IMF: Interne forhold med betydning for EMF f.eks opplæring og informasjon EMF: Skaper forventninger om oppfølging internt. Hvis ikke – dissonans. Aktiviteter innen IMF: Pososjonering Idemøter Medvirkning i kampanjen Informasjon til ansatte IMF og bedriftskultur Normer for adferd Sosialisering konformitet

Hvordan markedsføre bedriftskulturen? Korpsånd Uerfarne medarbeidere som sosialiseres